11,5 Miliarde de euro, piata locala de e-commerce. Cu un avans de 16% pe an, Romania poate deveni a doua piata in CEE. Estimare PayU GPO.
Marti, 27 Februarie 2024

Desi plata cu cardul - si in special platile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay si alte portofele digitale) – isi vor mentine cresterea constanta de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranta la folosirea in e-Commerce a optiunilor de plata Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments.

AdPlayers. info

PayU GPO Romania, lider pe piata locala de plati online, estimeaza ca valoarea pietei de e-Commerce (produse si servicii comandate online) se va situa in jurul a 11,5 miliarde de euro in 2024. Cresterea estimata pentru 2024 atat din calculele proprii, cat si din datele raportate de McKinsey si Statista, se situeaza la aproximativ 16% fata de anul recent incheiat, cu un avans de aproximativ 30% pe segmentul de servicii.

“Prognoza de crestere pentru 2024 poate fi sustinuta de comercianti prin optimizarea unor aspecte precum oferirea unei experiente omnichannel prin aplicatiile mobile proprii, dar si prin integrarea unor tehnologii precum RPA si AI atat pentru a asigura o experienta personalizata consumatorilor, cat si pentru a lua decizii bune si rapide de business. Mai mult, aceste solutii ii vor ajuta sa atinga eficienta operationala, adica procese scalabile cu solutii automate incorporate pentru livrare rapida, asistenta pentru clienti etc.”, considera Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO Romania.

Potrivit previziunilor PayU, in 2024 procesul de plata va reprezenta, in continuare, unul din pilonii importanti in ceea ce priveste cresterea veniturilor pentru comerciantii din online. Desi plata cu cardul - si in special platile cu cardul salvat (Google Pay, Apple Pay si alte portofele digitale) – isi vor mentine cresterea constanta de 15%-20%, anul acesta vom asista cu siguranta la folosirea in e-Commerce a optiunilor de plata Account-to-Account, cum sunt Open Banking sau Instant Payments.

Totodata, optiunile de plata in rate, de tipul BNPL si Slice, vor avea un grad de penetrare din ce in ce mai mare in mediul online datorita conceptului de rate online, direct pe cardul de debit, cu retinerea ulterioara a ratelor, deoarece sunt percepute de consumatori ca fiind simple si facile atat ca metode de plata, cat si ca gestionare a resurselor financiare.

“Le recomandam comerciantilor sa aiba un proces de check-out cat mai simplu, termeni si conditii cat mai clare privind livrarea, returul, rambursarea si metodele de plata listate pe prima pagina. Evident, ar trebui sa ofere metode de plata care sa-i ajute la cresterea ratei de conversie, precum plata cu cardul salvat in prealabil si plata in rate, deoarece aceasta din urma poate genera venituri cu pana la 30% mai mari si are o valoare medie de 3 ori mai mare decat plata realizata integral”, a subliniat country managerul PayU GPO Romania.

2023 in e-Commerce-ul local

Anul trecut , piata locala de e-Commerce s-a situat la 9,8 miliarde euro potrivit McKinsey, din care aproximativ 65% au reprezentat produsele / bunurile si 35% serviciile.

In zona de bunuri, cele mai cautate in online au fost IT&home (65% din total), imbracaminte (23%), produse alimentare (6%),  insa verticalele cu cele mai mari cresteri in tranzactii au fost fashion si beauty, mancare comandata si produse alimentare. In zona de servicii, cele mai multe achizitii online s-au facut in transport, inclusiv servicii de livrare (80%) si pachete turistice (14%), dar cele mai mari cresteri s-au inregistrat pe verticalele de divertisment si pachete turistice.

Romania s-a situat, in 2023, pe locul al treilea in e-Commerce-ul din Europe Centrala si de Est, dupa Polonia (cu o piata estimata la 27.8 miliarde USD in 2023) si Cehia (13 miliarde USD in 2023), dar cu mult inainte de Ungaria si Bulgaria, care au insumat 6 miliarde USD. Piata locala de comert online reprezinta 11% din total retail, in timp ce in Polonia aceasta este de 7%, in Cehia de 14%, in Ungaria de 10% si in Bulgaria de 7%. Astfel, avand in vedere ritmul de crestere economica a Romaniei, aceasta are sansa de a deveni al doilea operator din regiune in industria de e-Commerce, intr-un viitor foarte apropiat.

PayU GPO Romania

PayU GPO Romania este lider de servicii de plata online si parte a business-ului global PayU GPO, care deserveste comercianti din peste 50 de tari si ii sprijina cu expertiza sa locala in domeniul platilor. Compania furnizeaza comerciantilor locali multiple solutii de plata online si acces facil la piete internationale din Europa, America Latina, Africa si Orientul Mijlociu prin servicii financiare transfrontaliere.

Printre serviciile PayU GPO Romania in beneficiul comerciantilor si cumparatorilor online, se numara plata cu un singur click (Paybyclick), platile recurente (Payontime), platile cu carduri in rate, Fast Refund / Instant Money Back, Google Pay si Apple Pay, Multicurrency Pricing, credite 100% online de tip BNPL (Buy Now, Pay Later) sau Slice, marketplace si transferuri instant pe baza tehnologiilor Visa Direct si MoneySend.

PayU GPO Romania lucreaza cu parteneri precum Allianztiriac.ro, Altex.ro, Elefant.ro, eMAG.ro, F64, FashionDays.ro, Flanco.ro, Jysk.ro, NNdirect.ro, Olx.ro, Orange.ro, Pcgarage.ro, tazz.ro, tbibank.ro, Telekom.ro, Vodafone.ro si altii.

Mai multe detalii, pe: https://romania.payu.com/  

Mai mult in Business, Cercetare, Research, Servicii Financiare, Digital,

 

 


PUBLICITATE: