Cannes Lions: "Facerea de bine" si continuarea de mama a festivalului
Marti, 16 Iunie 2009

 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

La mai putin de o saptamana inaintea desfasurarii Cannes Lions, doar 10 organizatii din Romania erau confirmate ieri, 15 IUNIE, ca vor participa la festivalul de publicitate ce va avea loc in perioada 21 - 27 iunie. 

Pe site-ul Cannes Lions puteau fi gasite ieri urmatoarele organizatii de pe piata romaneasca: BANCA COMERCIALA ROMANA, GREY BUCHAREST, INSTITUTO EUROPEO DI DESIGN MILANO/THE ALTERNATIVE SCHOOL OF CREATIVE THINKING, INTERNATIONAL ADVERTISING ASSOCIATION, OGILVY GROUP ROMANIA, PUBLICIS ROMANIA, REALITATEA MEDIA, ROGALSKI GRIGORIU PUBLIC RELATIONS, THE ALTERNATIVE SCHOOL FOR CREATIVE THINKING, THE MARKETER MAGAZINE.

3 agentii de publicitate si una de PR

Excluzand confirmarile inca neactualizate din lipsa de timp, practic doar trei agentii de publicitate si una de PR si-au luat pana ieri „bilet” la festival: companiile de publicitate Grey, Publicis Romania si Ogilvy Group, alaturi de agentia de PR Rogalski Grigoriu, sunt singurele companii de comunicare ce se alaturau unei singure institutii media serioase – Realitatea Media, si a unui singur investitor in comunicare – Banca Comerciala Romana.

In rest, nu putem decat saluta initiativa Scolii Alternative de Gandire Creativa, atat de laudata de reprezentantii Cannes Lions in Romania, cea care putem banui ca a pus carul inaintea cailor si studentii inaintea profesionistilor, intr-un festival cat se poate de adresat segmentului profesionist.

Sau probabil ca studentii au fost singurii care au putut fi convinsi pana acum de The Marketer Magazine - un titlu pe care reprezentantii Cannes Lions in Romania mizeaza  in campania de comunicare online si offline, atunci cand si-au propus sa tinteasca potentialii participanti la Cannes Lions: Publicatia care vinde interviul cu 5.500 EUR nu se vede la chioscuri, iar editia online are cativa zeci de vizitatori pe zi si in jur de 500-600 pe saptamana ce ajung cel mai probabil din intamplare pe site. 

"Facerea de bine" si continuarea de mama a festivalului

Este clar ca Romania nu se poate compara cu Spania care avea 48 de organizatii inscrise, dar cu 3 agentii putem spune ca la asa repreprezentanti ai festivalului in Romania, care se cearta cu participantii competitiei pe site-ul themarketer.ro, asa imagine de festival. 

In loc sa ofere informatii despre cea mai recenta editie a competitiei care ar fi interesat  pe toata lumea, reprezentanta Cannes Lions in Romania, Teodora Migdalovici, ia painea de la gura Academiei Romane si rezolva pe loc cea mai arzatoare problema a culturii neamului romanesc. Oferind o corectie exemplara unei echipe de fete care au indraznit sa opineze in contradictoriu cu "mama Mioritei", ambasadoarea Cannes Lions vorbeste despre cultura romana si "singura cultura in care exista un proverb cu "facerea de bine" in forma stranie a continuarii lui". 

Cat despre site-ul romanesc canneslions.ro, comentariile sunt de prisos.  Informatiile despre editia din acest an a competitiei sunt zero, si in plus „Accesarea acestui site poate produce pagube computerului dvs.!” ca sa citam doar avertismentul programului de navigare pe Internet. Mai multe despre organizatiile din Romania care vor ajunge la Cannes Lions, din pagina special dedicata pe site-ul international canneslions.com


PUBLICITATE: