The Marketer vinde interviul cu 5.500 EUR
Luni, 15 Septembrie 2008



(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 

Cat costa un Interviu in presa scrisa? Putin probabil sa aflati la casele de publicatii respectate. 

Publicitatea poate lua forma unor pagini semnalate sub titulatura de Advertorial, Publicitate, Publireportaj sau Profil de companie, insa aceasta cunoaste in The Marketer pentru prima data si o extensie in zona Interviului, o categorie editoriala dealtfel respectata prin obiectivitatea abordarii jurnalistice si nicidecum a livrarii unui continut platit, facand astfel de ras o intreaga categorie profesionala care semneaza responsabil materialele in categoria Interviu.
 

Categoria despre care vorbim, era pana de curand de vanzare in The Marketer, publicatie declarata partenera cu The Economist si Advertising Age, si care pana de curand avea inscris in Tarifele Lista de publicitate proiectul special numit „Interviu”. Aici, in revista condusa de Alexandru Raducanu, cu doar 5.500 EUR puteti obtine intre 4 si 5 pagini de publicitate, cu siguranta un interviu cu o aleasa incarcatura „jurnalistica”.

 

Cu alte cuvinte, revista in discutie este una in care cu aproximativ 1.000 EUR tarif lista, suma cu putin peste 500 EUR net dupa aplicarea reducerilor, puteti fi fericitul castigator al unei pagini de "interviu" despre cat de bine va merge compania, articol scris de un „reputat” analist in domeniu, ce semneaza si alte interviuri cu sefi de companie si chiar amabasadori de tari.

 

Si daca nu este asa, atunci ce-am putea spune despre un interviu ale carui intrebari platite sunt incomode? Cum va arata el? Probabil ca intervievatul se intelege cumva cu "reporterul" ca intrebarile sa fie probabil de genul: „nu-i asa ca sunteti frumosi si destepti”?

 

Extrasa de cititorii AdPlayers din tarifele de publicitate The Marketer, pagina alaturata a fost din pacate stearsa din oferta revistei care se autopozitioneaza drept revista oamenilor vizionari in afaceri, si despre care se stie ca are in jur de 2.000 de exemplare trimise gratuit la interval de 1, 2 sau 3 luni distanta.

 

Coincidenta sau nu, stergerea interviului din oferta este cu atat ma interesanta cu cat aceasta vine in urma unei dezbateri pe blog in care editorul uneia dintre publicatiile de comunicare, atragea atentia asupra faptului ca publicatia The Marketer vinde interviurile ca pe simple pagini de publicitate, inseland practic asteptarile potentialilor cititori care, in schimbul unor pagini de informatii livrate responsabil, publica si distribuie de fapt pagini de publicitate pe bani grei. Intrucat revista in discutie este preponderent construita pe genul interviului, ar fi interesant de aflat cate interviuri sunt realizate pe bani in The Marketer, si cate gratuit? 

Insa, dincolo de etica interviului "pe bani", este cel putin interesanta pozitia "protectoare" a celui care se semneaza Alexandru Raducanu, pe marginea unei dezbateri privind un potential santaj in publicitate, aparut in urma cu cateva zile pe blogul sefului GSP - Catalin Tolontan. Potrivit tolo.ro, un grup de advertising ar fi depus la BRAT un set de dovezi prin care spune ca ar fi fost santajat de o revista de nisa in industria comunicarii pentru a obtine comenzi de publicitate.


PUBLICITATE: