Piata de publicitate din Romania in scadere estimata de 9.8% pana la finalul 2020. GroupM Romania, This Year Next Year Report.
Joi, 02 Iulie 2020

 

Prima data cand investitia in media online depaseste mediile offline / traditionale, la nivel global. 53%, comparativ cu 47% in 2019.

AdPlayers. info

Pentru prima data investitia media din mediul online o depaseste pe cea din mediile offline/traditionale, la nivel global, ajungand la 53% in total, fata de 47% in 2019, releva editia din iunie 2020 a raportului This Year Next Year (TYNY) realizat de Group M.

Astfel, GroupM Romania ofera cele mai recente date cu privire la evolutia pietei de media, la nivel local si international. TYNY (This Year Next Year) este unul dintre cele mai exhaustive rapoarte globale din industria de media, atat la nivel local, cat si international.

Raportul TYNY (iunie 2020) ofera cele mai recente date si predictii asupra evolutiei pietei de publicitate din acest an, prin comparatie cu anul anterior, in contextul generat de COVID-19. Cercetarea se realizeaza de doua ori pe an, la mijlocul si la finalul unui an in curs.

“Ni se pare mai important ca niciodata ca informatiile de acest gen sa fie fluide si toti jucatorii din piata de publicitate sa aiba acces la ele. Pentru ca piata sa poata functiona mai departe, in ciuda contextului actual, trebuie sa fim mai pregatiti si mai profesionisti ca niciodata in fata clientilor nostri” – Mihai Visan, Head of Trading GroupM Romania.

Romania in scadere estimata de 9.8% pana la finalul 2020. Scadere la nivel global cu 9.9%.

Conform raportului oferit de GroupM se estimeaza o scadere a pietei de publicitate la nivel global cu 9.9%, pana la finalul lui 2020. Scaderea va fi mai accentuata in vestul Europei si mai putin pronuntata in SUA ( -7.5%) si China (-2.8%), cele mai mari doua piete de publicitate, care insumeaza peste 50% din piata globala. Romania va evolua similar cu media globala, cu o scadere estimata de 9.8% pana la finalul anului.

La nivel global, piata de publicitate TV va scadea cu 12.8% in 2020, ajungand la o cota de piata de 27%, iar zona de online va scadea cu 1.4% in 2020 si va atinge pentru prima data o cota majoritara din publicitatea globala, respectiv 53%. Toate celelalte medii vor inregistra scaderi mult mai pronuntate (>20%).

Pe piata locala, mediile dominante raman TV-ul si online-ul, dar in ordine inversa fata de situatia globala, cu TV-ul in pozitie dominanta, cu aproximativ 65% cota de piata. Zona de online ocupa locul 2, cu aproximativ 20% cota de piata. Conform estimarilor GroupM, piata de publicitate TV locala va scadea cu 8.5% in 2020, iar piata de online locala cu 6.9%.

Estimarile includ bugetul programului guvernamental de suport pentru piata media si se bazeaza pe scenariul in care nu va mai fi declarata o noua stare de urgenta in toamna acestui an. 

GroupM este lider-ul global de management al investitiilor in media, care gestioneaza peste 50 miliarde USD in investitii anuale de media, prin intermediul agentiilor Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence, m/SIX si Xaxis. GroupM creeaza reale avantaje competitive pentru clientii sai prin intermediul specialistilor din intreaga lume, oferind informatii valoroase despre tendintele pietei cu privire la comportamentul consumatorilor si diverse platforme de media, expertiza de trading, market-leading brand-safe media, solutii tehnologice, continut si multe altele. 

 


PUBLICITATE: