Teddy Dumitrescu: "E nerealist sa credem ca primele 8 Grupuri insumeaza 421.5 Milioane EUR"
Joi, 24 Iunie 2010

(AdPlayers, Iulian Toma)

Teddy Dumitrescu, Presedintele grupului din care fac parte Publicis Romania, Publicis Events si Optimedia subscrie opiniilor exprimate de Bogdan Enoiu (McCann Worldgroup) si Radu Florescu (Centrade, Saatchi & Saatchi, Zenith Media), dar vine si cu o perspectiva a pietii in cifre. Managerul grupului vine chiar si cu o ilustrare sugestiva a iesirii in fata camerei de luat vederi.

„E clar ca ceva e in neregula cu cifrele (to say the least), iar comentariile lui Bogdan & Radu (Bogdan Enoiu & Radu Florescu n.r.) mi se par foarte pertinente. Eu as prefera sa adaug o perspectiva mai pragmatica. 

Piata totala de Media (Net) in 2009 a fost in jur de 340 Milioane EUR (estimare Optimedia Romania), iar piata totala de Communication Services (including Net Media) in 2009 a fost in jur de 520 Milioane EUR, cu Net Media spendings de aproximativ 65% din Communications Budgets (estimare Publicis Romania).

In aceste conditii, e nerealist sa credem ca primele 8 Grupuri (Clasamentul Top10 ZF, fara BBDO si OMG, care au declarat N/A) insumeaza 421.5 Milioane EUR. Piata nu este atat de polarizata in Romania, incat primele 8 Grupuri quasi-generaliste sa reprezinte 80% din Total Market. 

Sunt cel putin 25 de jucatori "above threshold" in piata de "general advertising and/or media services", plus un numar asemanator de self-standing SAMS agencies (Specialized Agencies in Marketing Services n.r.) cu reputatie in disciplinele de comunicare pe care le administreaza.

Deci, sunt nevoit sa privesc cu suspiciune aceste cifre publicate, fiindca ceva este „instinctively very, very wrong”. Cine a citit Blink! (N.R. Malcolm Gladwell - Blink! The power of thinking without thinking) va intelege exact la ce ma refer.

Demontarea mecanismului prin care cifrele raportate de "unele Grupuri" se dubleaza va trebui sa ramana un demers pur jurnalistic, si sunt convins ca AdPlayers are o intelegere suficient de buna asupra acestui fenomen”, Teddy Dumitrescu, presedintele grupului din care fac parte Publicis Romania, Publicis Events si Optimedia.

Mai mult in Cifre de Afaceri.


PUBLICITATE: