Cu buget de 500.000 EUR, Wabe comunica prin AD(D)VERITAS
Joi, 30 August 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Nu a fost o licitatie. Lucram cu Simcor de aproximativ 2 ani, timp in care am derulat proiecte de comunicare mai mici”, a declarat pentru AdPlayers, Carmen Dragan, New Business Director la AD(D)VERITAS din Cluj Napoca.

Agentia de publicitate care semneaza brandingul si campania de comunicarea a noului Wabe, produs de grupul de companii pentru materiale de constructii Simcor.

“Este prima si singura agentie care ne-a convins sa facem o campanie de tipul acesta”, a mai afirmat pentru AdPlayers, Alina Tirla (foto jos) - Director de Marketing si Vanzari de la Simcor, despre agentia de publicitate.

„Nu avem contract pe o perioada delimitata pentru ca atata timp cat vom avea o colaborare foarte buna nu vad de ce sa nu continuam colaborarea”, a mai spus oficialul de marketing.

“Am intrat in discutiile de dezvoltare ale produselor si, de la inceputul acestui an, in proiectul de intrare pe piata cu branduri premium, deocamdata pentru BCA”, continua Carmen Dragan, Directoarea de dezvoltare de la agentia de publicitate din Cluj-Napoca. “Grupul de companii Simcor are cote de piata impresionante mai ales pe piata materialelor de constructii din Transilvania, dar si la nivel national”.

Simcor: 45% din piata de BCA in Transilvania 15% la nivel national

Unul din principalii jucatori de pe piata materialelor de constructii din tara, SIMCOR GRUP este prezent pe piata din Romania din 1971, iar din 1998 a devenit societate cu capital privat. Grupul de companii detine pe zona Transilvaniei o cota de piata BCA 45%, o cota de piata BCA la nivel national de 15%, o cota de piata var de 40% si o cota de piata betoane: 10%.

Cu o cifra de afaceri de 150 Mil. lei in 2004, in acest an grupul de companii preconizeaza mai mult de 250 Mil. lei (aproximativ 80 Mil. EUR) din care mai bine de o treime o reprezinta produsele de tip BCA.

Vanzarile de BCA ale companiei se fac 80% prin intermediul comerciantilor de materiale de constructii, 10% direct catre firme de constructii, 5% in retele de magazine de tip bricolage (Ambient, Baumax),  5% livrare direct din fabrica catre beneficiari.

Buget - 500.000 EUR in 2007

„Bugetul de comunicare Wabe pentru acest an este de 500.000 EUR”, a declarat Dragan care a mai precizat ca programul de comunicare va continua si in anul viitor. “Campania va fi continuata si in 2008, pentru ca odata inceputa, trebuie sa tii o comunicare permanenta cu consumatorul”.

Potrivit directoarei de dezvoltare de la AD(D)VERITAS, bugetul pe 2007 include cercetarea de piata, brandingul, evenimentele de lansare, investitiile in publicitatea din media, materiale de identitate.

Punctul zero

Carmen Dragan spune ca agentia de publicitate a pornit in programul de dezvoltare a noii game de produse premium Wabe, de la o cercetare desfasurata cu o companie locala specializata, in care mai intai a fost identificat lantul decizional al consumatorului.

Cercetarea a fost facuta inclusiv pe clientii Simcor, dar si pe arhitectii care iau parte la decizia de cumparare - singurii de altfel care au mentionat brandul in alegerea materialelor de constructii.

Un amanunt important al pietei de constructii, spun oficialii celor doua companii, este ca, pe aceasta piata, cererea nu este acoperita in totalitate de furnizorii de materiale de constructii, inclusiv pe partea de BCA, produse care reprezinta o pondere de aproximativ 40%-50%  din cererea pietei.

“Practic tot ce se produce se vinde, insa odata cu intrarea in UE se contureaza tot mai clar nevoia de branduri si in constructii, care pot avea in spatele unui nume o istorie si un produs bun”, mai spune Dragan. „Simcor a simtit acest lucru si a decis dezvoltarea unor branduri pentru produsele sale, care sa sustina dezvoltarea companiilor din grup, BCA-ul fiind prima gama de produse pentru care a decis acest lucru”

Competitia

Producatorul Wabe se bate cu producatori nationali cum sunt Macon Deva, Elpreco, si producatori internationali dintre care cel mai important este Xella, cu brandul Ytong. La aceasta se mai adauga o concurenta secundara a producatorilor de caramida.

Obiectivele de afaceri ale companiei sunt dezvoltarea de noi branduri pentru cresterea cotei de piata, crestere cu 10% a cifrei de afaceri pe produsul BCA, largirea si consolidarea pietei de desfacere si vanzarea de pachete de servicii.

Branding si dezvoltare de produs

Povestea WABE incepe cu numele german „honigwabe” (fagure) si „biennenwabe” (stup de albine)  si de la faptul ca natura construieste de la inceput forme perfecte care nu necesita restructurari ulterioare.

Wabe are ca prim produs BCA-ul urmand ca procesul de branding sa fie extins si la alte game. Constructia identitara Wabe a plecat chiar de la fagure, iar sloganul ales a fost “Investitie eficienta. Castig Permanent”.

Campania de comunicare

Comunicarea noului Wave are ca obiective lansarea si pozitionarea noului brand precum si cresterea notorietatii acestuia. Targetul principal al campaniei il reprezinta arhitectii: 25-55 ani, beneficiari finali: 30 – 60 ani la care se adauga un target secundar constituit din depozite si firme de constructii.

Potrivit agentiei, strategia de campanie a pornit de la nevoia consumatorului de a avea un material de zidarie termoizolant, iar conceptul a plecat de la faptul ca fiecare vrea sa aiba lucrurile care ii plac intr-un anumit fel, lcuru care a dus la o executie creativa cu o ceasca ce pastreaza continutul asa cum iti place.

“Pastreaza calde lucrurile care-ti plac”, un mesaj care poate fi descifrat si inteles numai in asociere cu imaginea cestii de cafea, este rezultatul unui efort creativ care va fi promovat in media in presa, outdoor, online si radio pe zona de distributie a produsului.

Comunicarea noului Wabe mai include, pe BTL, un eveniment de lansare si campanie de direct mailing catre arhitecti si constructori. Potrivit agentiei, in cadrul evenimentului de lansare, o ceasca special construita din Wabe a reusit sa pastreze cald continutul pe parcursul intregului eveniment BTL.

AdPlayersFile

Cu sediul in Cluj Napoca, AD(D)VERITAS este o agentie de publicitate su servicii integrate de comunicare (full service), prezenta pe piataa din 2002. Printre proiectele recente ale companiei se numara campania nationala pentru Elit Cugir - “Pofta buna la mezelit”, castigarea licitatiei pentru organizarea deschiderii primului Hiperpmarket CORA in afara capitalei.

Agentia de publicitate mai gestioneaza din 2006 exclusiv contul de ATL si BTL al Rigips Romania. In portofoliul AD(D)VERITAS se mai numara campanii si proiecte de comunicare pentru Agricola Bacau, Electrogrup si Eternit.


PUBLICITATE: