ARBOmedia vrea 2 Milioane EUR pentru televiziunile locale
Joi, 23 Iunie 2011

 Alin Alecu (foto), Deputy General Manager ARBOmedia.

(AdPlayers, Iulian Toma)

“In prezent, ziarele locale reprezinta aproximativ 15% din piata, un suport media care, potrivit monitorizarilor Alfacont, atrage in jur de 17% din investitiile in media”, explica Alin Alecu, Deputy General Manager la ARBOmedia.

“Acestea fiind cifrele, proiectul ARBOtv isi propune sa fac un pas similar in bugetele atrase de piata de televiziune locala care, practic, in acest moment sunt ca si inexistente”, justifica managerul initiativa retelei de vanzare a televiziunilor locale, sub umbrela ARBO TV .

ARBO la AdPlayersREPORT

Potrivit lui Alin Alecu, la finele anului 2010, casa de vanzari a incheiat anul cu un business de aproximativ 1,85 Mil. EUR – majoritatea din presa scrisa locala - cifra care, din estimarile ARBOmedia, reprezinta in jur de 35%-40% din volumul total de media cheltuit in publicatii locale.

In acest an, regia de publicitate estimeaza o cifra de aproximativ 2,5 Mil. EUR, din care 500.000 EUR pentru statiile de televiziunile locale atrase in ARBOtv, proiect ce reuneste in prezent 21 de posturi TV cu date de audienta deja masurate.

In 2012, regia de publicitate vrea sa atraga 2 Milioane EUR din piata de media numai pentru televiziunile locale. O cifra deloc de neglijat de agentiile de media, in contextul scaderii pietei de televiziune. Dar nici de trecut cu vederea cat timp este promovata de casa de vanzari care a pus pe picioare prima retea de vanzari de publicitate in presa locala.

2 Mil. EUR pe an?

“Este un calcul realist”, este de parere Alecu, vorbind despre tinta de 2 Milioane EUR, dupa ce a vazut primele rezultate ale Studiului de Audienta pentru Televiziunile locale, pe scurt SATVL.

“Chiar daca nu se poate spune ca depasesc audiente ale statiilor mari de televiziune, convingerea noastra si rezultatele SATVL scot in evidenta ca statiile locale lasa in urma multe din cele 30-35 de canale TV nationale”, explica managerul ARBOmedia.

Baza estimarilor? Realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown, dupa metodologia masurarii audientelor radio, SATVL scoate in evidenta cifre de audienta frumoase pentru statii de televiziune putin cunoscute pietei de media pana astazi. SATVL a costat 60.000 EUR, iar bugetul a fost impartit la toate televiziunile locale cuprinse in studiu.

Cifrele de audienta sunt deja pe masa agentiilor de media. Cercetarea TV desfasurata in perioada 6 mai – 6 iunie arata ca 1 din 5, 1 din 4, pana la 1 din 3 telespectatori din piata locala urmaresc posturi de televiziuni locale, in aceeasi zi in care urmaresc statiile nationale.

Prime-Time Local ?

“Nu este vorba de o batalie in Prime-Time, si nici macar de un interval de Prime-Time asa cum il percep statiile nationale. Posturile locale au un interval de audienta maxima care oscileaza in jurul programelor de stiri nationale.

Spre exemplu, acolo unde o statie nationala are o audienta mare la 6 sau la 7, televiziunile locale au in grila programe sau buletine de stiri a caror desfasurare oscileaza in jurul acestor ore de Prime Time national, si pentru care ne asteptam sa vedem cifre de audienta interesante”, subliniaza Alin Alecu.

Cercetarea TV va aduce in curand si detalii privind programele vizionate la nivelul fiecarei statii locale.  Sunt cifre care ar putea da mari batai de cap strategilor de audienta ai posturilor de televiziune nationala. ARBO pregateste in prima parte a lunii iulie 2011 livrarea acestor date inclusiv prin intermediul unui instrument de media online, la care sa aiba acces agentiile de publicitate sau de media interesate.  

Cat de realist este planul celor 500.000 EUR din acest an? “Deja in jur de 200.000 EUR putem spune ca i-am atras pana in prezent, fara sa aducem in discutie prea mult cifre referitoare la datele de audienta", sustine Alin Alecu. 

"O parte din investitorii care au nevoie de concentrarea regionala a mesajului, sau evenimentele locale, constituie doar doua dintre primele categorii de investitori a caror interes a fost manifestat deja. Advertiseri ca Ursus, BCR, Timisoreana sau agentii de media parte din The Group, Mediaedge:cia (MEC) Romania sau United Media sunt deja printre clientii retelei ARBOtv”.

Mai mult in BusinessAdPlayersREPORT


PUBLICITATE: