30 de pagini DOR despre cum a ajuns Selly cel mai urmarit youtuber cu 2 milioane de abonati, sute de milioane de vizualizari si o trupa - 5GANG
Marti, 05 Martie 2019

 

Selly. Credit: DOR / Alex Galmeanu

"Selly joaca de ceva timp in liga oamenilor mari. E tot timpul atent la telefon, la mailuri, la deadline-uri. Pune munca pe primul loc" spune in DOR, Irina Tacu care a scris povestea lui *Selly*, cel mai urmarit vlogger din Romania, care a implinit, de curand, 18 ani.  

AdPlayers. Iulian Toma

In cel mai nou numar al revistei DOR, Irina Tacu a scris povestea lui *Selly*, cel mai urmarit vlogger din Romania, care a implinit, de curand, 18 ani. 30 de pagini de revista sunt dedicate lui si drumului pe care l-a facut pana sa ajunga YouTuberul cu aproape 2 milioane de abonati, sute de milioane de vizualizari si o trupa, 5GANG, adorata de adolescenti din toata tara.

Articolul din DoR #35 e primul de amploarea asta care documenteaza viata, munca si principiile unui vlogger de succes. Cum a reusit Selly, un adolescent din Craiova, sa ajunga un star al online-ului romanesc? Ce-i face pe copii si pe parinti sa alerge dupa el in mall pentru selfie-uri? Ce inseamna munca lui? Cum e diferita faima de care se bucura el de cea a artistilor amplificati de televiziuni si media traditionala? Ce spune povestea lui despre o generatie care a crescut cu YouTube in brate?


Irina Tacu, reporter DOR.
Credit: Alex Grumazescu.

"Selly joaca de ceva timp in liga oamenilor mari. E tot timpul atent la telefon, la mailuri, la deadline-uri. Pune munca pe primul loc" Irina Tacu, reporter DOR. 

Irina Tacu, autoarea povestii lui Selly din revista, are 28 de ani si este reporter de aproximativ patru ani la DoR. AdPlayers a rugat-o sa ne spuna ce a determinat-o sa scrie povestea lui Selly.

Spune ca are, in general, o mare reticenta la expunere – „poate de asta ma si fascineaza lumea vloggerilor adolescenti” isi motiveaza, Irina Tacu, punctul de plecare in povestea de cea mai mare anvergura jurnalistica de pana in prezent despre youtuber, vlogging si sute de milioane de vizualizari la 18 ani. Un domeniu despre care multi au auzit, insa foarte putini stiu cu adevarat ce inseamna acest lucru.

Irina Tacu ii urmareste evolutia lui Selly de la jumatate anului 2018, cu mult inainte sa devina cel mai urmarit vlogger din tara, cu 2 milioane de abonati.

„Am aflat de Selly pe la jumatatea anului trecut, cand o colega mi-a aratat cateva piese scoase de 5GANG, cu putin timp inainte ca el sa devina cel mai urmarit vlogger din tara (cu 1,4 milioane de abonati).” spune autoarea povestii din revista DOR.

„Apoi am ajuns pe vlogul lui, am inceput sa-l urmaresc, sa vad si clipuri mai vechi, de la 11-12 ani, iar in scurt timp m-a prins atat ce face el si cum comunica cu comunitatea, cat si toata cultura asta de joaca, conversatii si colaborari care vorbeste generatiei tinere a YouTube-ului. Cam atunci ma intreba si editorul meu, Cristi Lupsa, daca vreau sa scriu despre el. Asa ca am vrut sa aflu mai multe despre toate astea si sa inteleg un fenomen."



Selly. Credit: DOR / Alex Galmeanu 

Selly nu este un simplu pusti care pune videoclipuri pe Internet. Cu un ochi antrenat in 4 ani de jurnalism narativ la DOR, Irina Tacu ne descopera un tanar de 18 ani de o maturitate cu care nu se pot lauda oameni cu mult mai maturi.

„Legat de impresia pe care mi-a facut-o, Selly joaca de ceva timp in liga oamenilor mari. E tot timpul atent la telefon, la mailuri, la deadline-uri. Pune munca pe primul loc. E inteligent, are o gandire matura cand vine vorba de munca si responsabilitate si isi argumenteaza deciziile legate de muzica pe care o face si de continutul vlogului” explica Irina Tacu pentru AdPlayers. „M-a interesat si cum se raporteaza la publicul care il critica, asa ca puteti citi destul de mult si despre asta in articolul integral din DoR #35, care iese din tipar la finalul saptamanii”.

Povestea integrala, in DOR 

Un fragment din articol e disponibil pe site-ul DoR <https://www.decatorevista.ro/selly-supreme/>, iar povestea integrala poate fi citita in numarul de martie al revistei, care poate fi pre-comandat de aici <http://shop.decatorevista.ro/product/DoR35>.

Selly <https://www.youtube.com/user/AndreiSelaru11> a fost fotografiat pentru revista de Alex Galmeanu.

DoR <https://www.decatorevista.ro/> (Decat o Revista) e o revista de jurnalism narativ lansata in 2009 care publica povesti adevarate pentru a-si sprijini comunitatea sa inteleaga, sa empatizeze, sa descopere solutii si sa actioneze. Azi e parte din ecosistemul de initiative ale asociatiei Media DoR, care spune, publica, preda si promoveaza povestile adevarate ca unelte esentiale pentru a ne transforma vietile, organizatiile si societatea, si a ne apropia unii de altii.

Mai mult in Media, Ambasadori de Brand, Influencers,

 


PUBLICITATE: