Zeci de mii de magazine cu suprafata sub 200 mp fac peste jumatate din comertul cu bunuri de larg consum
Marti, 26 Mai 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

 „Mai mult de jumatate din comertul cu bunuri de larg consum se desfasoara in magazine cu suprafata sub 200 mp”, a afirmat, pentru AdPlayers, Cristian Iosif, Publisher al revistei Piata, la Premiilor Comertului Traditional organizat in colaborare cu Metro Cash & Carry Romania

Desfasurata la sfarsitul saptamanii trecute la JW Marriot, Gala de Premiere a reunit aproximativ 200 de participanti. Premiile Comertului Traditional au recompensat cele mai bune performante ale magazinelor impartite in doua sectiuni – cu suprafata de pana la 100 mp, si respectiv de la 101 mp la 200 mp.

Buget de cateva zeci de mii de euro

Directorul executiv al Business Publishing Group nu a dezvaluit bugetul total al Premiilor Comertului Traditional, insa a afirmat ca intregul proces de desfasurare al competitiei, de la prima etapa de organizare pana la decernarea premiilor, totalizeaza un efort financiar de cateva zeci de mii de euro.

„Este singurul eveniment din Romania care premiaza performanta in comertul traditional – comert care se desfasoara in magazine mici pana la 200 de metri patrati, si deasemenea principalul target al revistei Piata”, adauga directorul executiv al Business Publishing Group (BPG), editorul revistelor Piata, Food & Bar si Pharma Business.

Intrebat la cat se ridica numarul de magazine din comertul traditional, Iosif a afirmat pentru AdPlayers ca este putin probabil sa avem un numar exact, dar ca in mod cert vorbim de zeci de mii de astfel de magazine la nivel national.

„Romania este o tara intinsa, fragmentata, la care va mai dura mult pana cand vor intra in orase de 30-50.000 de locuitori si alte formate de comert modern”, explica Iosif. „Este vorba de magazinul din coltul blocului, care ofera avantaje deloc de neglijat cumparatorului: Vorbim de convenienta, spre exemplu – cand ajungi la 10 seara acasa nu te duci la un hipermarket sa-ti cumperi un pachet de tigari sau o sticla de apa minerala, ci te opresti in coltul blocului – un mare serviciu pe care il face un astfel de magazin in intreaga lume.

Competitia

Initiata in 2006 de revista Piata si compania Metro Cash & Carry Romania, intrecerea are ca obiectiv descoperirea si promovarea modelelor de performanta in retailul traditional sub toate formele in care aceasta se poate manifesta: eficienta, originalitate, dinamism, viziune pe termen lung.

Concursul este rezervat exclusiv firmelor care opereaza unul sau mai multe magazine cu amanuntul de bunuri de larg consum, cu suprafata de maximum 200 mp (in cazul retelelor de magazine se ia in calcul suprafata medie a magazinelor), cu conditia ca aceste firme sa nu desfasoare activitati de productie si/sau distributie de bunuri de larg consum si nici sa nu faca parte din grupuri de firme in care exista producatori si/sau distribuitori de bunuri de larg consum.

 

Trofeele competitiei:

MARELE   PREMIU al Comertului Traditional

PREMIUL  PENTRU  CEL  MAI  EFICIENT  COMERCIANT DIN  CATEGORIA  0-100 MP

PREMIUL  PENTRU  CEL  MAI  EFICIENT  COMERCIANT DIN  CATEGORIA  100,1-200 MP

PREMIUL  PENTRU  CEA MAI BUNA STRATEGIE DE MARKETING IN CATEGORIA 0-100 MP

PREMIUL  PENTRU  CEA MAI BUNA STRATEGIE DE MARKETING IN CATEGORIA 100,1-200 MP

PREMIUL  PENTRU  CEL  MAI BUN MAGAZIN SPECIALIZAT

PUBLICITATE: