Saatchi&Saatchi X: shopper marketing
Miercuri, 14 Iunie 2006

Saatchi&Saatchi X: shopper marketing

( AdPlayers.ro Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro )

Grupul de companii prezidat de Radu Florescu arunca o noua companie in duelul pentru bugetele de marketing si comunicare. Lansata oficial, la sfarsitul saptamanii trecute si in Romania, oficialii Saatchi & Saatchi X, spun ca agentia ofera noi perspective in comunicarea neconventionala si propune solutii de business reunite sub umbrela shopper marketing.

Mona Opran (foto), Managing Director, Saatchi & Saatchi X a declarat pentru AdPlayers ca agentia are ca obiectiv „dezvoltarea proiectelor de shopper marketing pentru clientii existenti, atat producatori (P&G, Chio, Ciuc, Elite, Holcim, etc) cat si retaileri (Carrefour, Raiffeisen Bank, MediaGalaxy)”

„Suntem convinsi ca Saatchi & Saatchi X va fi un spatiu in care se vor naste solutii originale pentru a raspunde eficient comportamentelor schimbatoare ale cumparatorilor”, a afirmat Mona Opran la lansarea oficiala de la sfarsitul saptamanii trecute. „Incercand sa privim spatiul comercial prin „ochii cumparatorilor” vom asigura o dezvoltare eficienta a afacerilor producatorilor cat si a retailer-ilor”, mai afirma boss-ul agentiei.

Noul centru de profit din grupul de companii conduse de Florescu, Saatchi & Saatchi X se pozitioneaza ca fiind „prima agentie specializate in comunicarea in-store de pe piata romaneasca” . Potrivit aceleiasi surse, utilizand cea mai noua metodologie prin care se identifica comportamentul cumparatorilor la punctul de vanzare, Saatchi & Saatchi X dezvolta strategii de comunicare in retail si indeparteaza barierele de cumparare.

Oficialii agentiei spun ca, sub deviza „turning shoppers into buyers” Saatchi & Saatchi X ofera clientilor sai solutii si rezultate in, si prin intermediul celui mai puternic mediu – punctul de vanzare, asigurand in acest fel succesul afacerilor in realitatea atat de dinamica a retailului de astazi.

Instrumente si solutii

Prin instrumentele pe care le foloseste, agentia are capacitatea de a intelege contextul, motivele, barierele si interesele celor trei entitati: producator – retailer – cumparator. Saatchi & Saatchi X ofera solutii de shopper marketing leadership si insight-uri, influentand comportamentul de cumparare prin repozitionare la raft, design de ambalaj, POSM, actiuni in magazin, amenajarea mediului de retail, direct mailing si inovatie de produs.

Solutiile oferite de Saatchi & Saatchi X presupun intelegerea comportamentului cumparatorului, a factorilor care influenteaza deciziile si actiunile cumparatorului, a spatiului comercial si a modului in care interactioneaza cumparatorul cu acesta, prin instrumente de research specializate („The Shopping Cycle”, „Eyecon”, „Shopper Passport”, „Shopalong”, „Shopper Intercept”) si adaptate obiectivelor programelor. Demers este urmat, sustin cei de la Saatchi & Saatchi X, de propunerea celor mai relevante si creative solutii de comunicare pentru a maximiza impactul unei marci la punctul de vanzare sau a unui punct de vanzare ca marca.

In Romania, potrivit companiei, echipa agentiei reuneste profesionisti cu o cariera indelungata in domeniul publicitatii neconventionale. Noua agentie combina, sustin oficialii noii agentii, experienta profesionala si creativitatea celor care, de peste sase ani, formeaza o echipa unita - Mona Opran, Cristian Ramboiu, Ioana Croitoru, Cristian Lica - cu know-how-ul si expertiza oferita de reteaua de agentii ce ofera consultanta strategica specializata si implementare de programe cu rezultate eficiente pe cele mai exigente piete internationale.

Reteaua Saatchi & Saatchi X

In Romania, agentia a fost infiintata anul trecut sub numele Saatchi & Saatchi X Publicitate (SRL) si are sediul in Str. Spatarul Stelea nr.12, alaturi de celelalte agentii din grupul de companii condus de Radu Florescu.

Parte a retelei internationale Saatchi & Saatchi X, agentia ofera clientilor din Romania expertiza internationala dobandita in cele peste 15 tari in care activeaza. Saatchi & Saatchi X opereaza la nivel global cu birouri situate in Fayetteville, Cincinnati, New York, Londra, Paris, Frankfurt, Copenhaga, Stockholm, Mexico City, Buenos Aires si Dubai. De asemenea, compania este prezenta in Auckland, Wellington, Bruxelles, Varsovia, Bucuresti, Madrid si Sao Paulo. Agentia Saatchi & Saatchi X a fost creata in anul 2004, ca parte a companiei Saatchi & Saatchi apartinand celui de-al patrulea grup de comunicare la nivel mondial – Publicis.

Saatchi&Saatchi X: shopper marketingGrupul si „Agentia de idei” Saatchi & Saatchi

Condus de Radu Florescu (foto) din postura de CEO de la inceputul acestei luni, grupul de companii include astazi companiile Saatchi & Saatchi Advertising (publicitate integrata, toate serviciile), Zenith Media care ofera servicii de media, Saatchi & Saatchi X - servicii de below the line si shopper marketing si Pantone Studios - servicii de DTP si productie publicitara.

Activitatea Saatchi &Satchi in Romania a inceput in urma cu 16 ani, in primavara anului 1990. Atunci, firma americana Centrade a fratilor Florescu deschidea in Bucuresti un birou de reprezentanta a companiei internationale cu acelasi nume. Firma devine Bates Centrade Satchi & Saatchi, in 1993, odata cu afilierea la reteaua Saatchi&Saatchi, agentie care ajunge in 1997 la 100 de angajati, devenind si prima agentie din tara.

Sfarsitul anului 1997 aduce separarea aliantei internationale Bates Centrade - Saatchi & Saatchi, si, in Romania, separarea celor doua business-uri concurente in Saatchi & Saatchi si Bates Romania, agentie care avea sa devina ulterior Bates 141 si mai apoi Red Cell Romania si 141 Sub numele OgilvyOne si 141, cele doua companii aveau sa fie integrate anul trecut sub umbrela grupului condus de Manuela Necula Ogilvy Group - membru al grupului international de marketing si comunicare WPP.

Fondata in 1970 la Londra, Saatchi & Saatchi activeaza acum in peste 95 de tari avand 152 de reprezentante. Principalii clienti internationali sunt: Procter & Gamble, Toyota, Sony. Saatchi & Saatchi, spun oficialii, s-a transformat cu rapiditate dintr-o agentie de publicitate intr-o agentie de idei si vrea sa-si consolideze reputatia  ca o pepiniera de idei novatoare care transforma brandurile si afacerile clientilor ei.


PUBLICITATE: