Publicitarii salveaza Delta
Miercuri, 07 Februarie 2007
Publicitarii salveaza Delta

(AdPlayers.ro, Irina Toma)

Asociatia “Salvati Dunarea si Delta – Academia Catavencu” a îmbarcat creativii si strategii din marile agentii de publicitate pe ”Corabia Nebunilor”, un proiect de identificare a solutiilor reale si aplicabile pentru problemele Deltei. Organizatorii spun ca ca peste 20 de idei pentru programe de ecologizare si administrare a Deltei Dunarii au iesit la mal în think tank-ului organizat între 2 si 4 februarie.

La week-end-ul creativ au participat Sorin Trânca, Creative Director la Friends Advertising, Ioana Manoiu, PR Director la GMP Advertising, Elena Ionita si Laurentiu Semeniuc, Strategic Planner-i la Leo Burnett si Paul Kasprovschi, Strategic Planner la Mercury Promotions. Invitati speciali au fost Hanno Hoefer, regizor si producator Mobra Films, Razvan Crisan, manager executiv al Organizatiei Oricum si Tetelu de la Academia Catavencu.

Problemele Deltei au fost inventariate de reprezentantii autoritatilor locale: Grigore Baboianu, Director Executiv Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii, Silviu Covaliov, Biolog ecolog în cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Delta Dunarii, Costica Bercea, Vicepresedintele Consiliului Judetean Tulcea, Viorica Petre de la Inspectoratul Scolar Judetean Tulcea si Filip Iordache, Viceprimar Murighiol.

Autorii evenimentulu spun ca un al doilea think tank, „Insula Serpilor”, va fi constituit în cadrul Simpozionului National "Avem o Delta. Cum procedam?", din conducatori ai multinationalelor si marilor companii din România si va duce mai departe gândirea creativa a think tank-ului "Corabia Nebunilor".

Printre ideile creative generate de Corabia Nebunilor si care vor fi aplicate în programele Asociatiei ”Salvati Delta – AC”, se numara:

- Forta Multinationala de Mentinere a Curateniei, prin care marile companii platesc cate un gunoier în Delta Dunarii

- Politia Verde cu voluntari din scoli si licee, care vor monitoriza pastrarea curateniei si vor demasca public persoanele surprinse în ilegalitate

- ”Administratorul Deltei”, un joc on-line de strategie

- Realizarea unui cod urbanistic al Deltei si crearea mecanismelor legale de promovare a unui stil arhitectonic omogen

- Revopsirea ”artistica” a navelor de calatori cu mesaje despre pericolul aruncarii gunoaielor

- Delta e-bay, un site pe care localnicii îsi pot vinde produse artizanale productie proprie

- Signalistica Deltei cu marcaje în locurile reprezentative ale zonei, care sa ofere informatii turistilor

AdPlayersFile

Potrivit reprezentantilor organizatiei, Asociatia "Salvati Dunarea si Delta – Academia Catavencu" a venit pe lume în mai 2004 cu scopul declarat de a se opune distrugerii Deltei Dunarii.

În aproape trei ani de la înfiintare, oficialii asociatiei spun ca aceasta este cea mai vizibila organizatie de mediu din România, si si-a impus sa fie unul dintre cele mai influente grupuri de lobby pe probleme ecologice la nivelul autoritatilor nationale. Asociatia "Salvati Dunarea si Delta – Academia Catavencu" mai spune ca este si singura organizatie neguvernamentala din România care desfasoara actiuni de protectie la nivelul întregii Rezervatii a Biosferei „Delta Dunarii”.


PUBLICITATE: