
(AdPlayers.ro, Irina Toma)
Asociatia Salvati Dunarea si Delta Academia Catavencu a īmbarcat creativii si strategii din marile agentii de publicitate pe Corabia Nebunilor, un proiect de identificare a solutiilor reale si aplicabile pentru problemele Deltei. Organizatorii spun ca ca peste 20 de idei pentru programe de ecologizare si administrare a Deltei Dunarii au iesit la mal īn think tank-ului organizat īntre 2 si 4 februarie.
La week-end-ul creativ au participat Sorin Trānca, Creative Director la Friends Advertising, Ioana Manoiu, PR Director la GMP Advertising, Elena Ionita si Laurentiu Semeniuc, Strategic Planner-i la Leo Burnett si Paul Kasprovschi, Strategic Planner la Mercury Promotions. Invitati speciali au fost Hanno Hoefer, regizor si producator Mobra Films, Razvan Crisan, manager executiv al Organizatiei Oricum si Tetelu de la Academia Catavencu.
Problemele Deltei au fost inventariate de reprezentantii autoritatilor locale: Grigore Baboianu, Director Executiv Administratia Rezervatiei Biosferei Delta Dunarii, Silviu Covaliov, Biolog ecolog īn cadrul Institutului National de Cercetare-Dezvoltare Delta Dunarii, Costica Bercea, Vicepresedintele Consiliului Judetean Tulcea, Viorica Petre de la Inspectoratul Scolar Judetean Tulcea si Filip Iordache, Viceprimar Murighiol.
Autorii evenimentulu spun ca un al doilea think tank, Insula Serpilor, va fi constituit īn cadrul Simpozionului National "Avem o Delta. Cum procedam?", din conducatori ai multinationalelor si marilor companii din Romānia si va duce mai departe gāndirea creativa a think tank-ului "Corabia Nebunilor".
Printre ideile creative generate de Corabia Nebunilor si care vor fi aplicate īn programele Asociatiei Salvati Delta AC, se numara:
- Forta Multinationala de Mentinere a Curateniei, prin care marile companii platesc cate un gunoier īn Delta Dunarii
- Politia Verde cu voluntari din scoli si licee, care vor monitoriza pastrarea curateniei si vor demasca public persoanele surprinse īn ilegalitate
- Administratorul Deltei, un joc on-line de strategie
- Realizarea unui cod urbanistic al Deltei si crearea mecanismelor legale de promovare a unui stil arhitectonic omogen
- Revopsirea artistica a navelor de calatori cu mesaje despre pericolul aruncarii gunoaielor
- Delta e-bay, un site pe care localnicii īsi pot vinde produse artizanale productie proprie
- Signalistica Deltei cu marcaje īn locurile reprezentative ale zonei, care sa ofere informatii turistilor
AdPlayersFile
Potrivit reprezentantilor organizatiei, Asociatia "Salvati Dunarea si Delta Academia Catavencu" a venit pe lume īn mai 2004 cu scopul declarat de a se opune distrugerii Deltei Dunarii.
Īn aproape trei ani de la īnfiintare, oficialii asociatiei spun ca aceasta este cea mai vizibila organizatie de mediu din Romānia, si si-a impus sa fie unul dintre cele mai influente grupuri de lobby pe probleme ecologice la nivelul autoritatilor nationale. Asociatia "Salvati Dunarea si Delta Academia Catavencu" mai spune ca este si singura organizatie neguvernamentala din Romānia care desfasoara actiuni de protectie la nivelul īntregii Rezervatii a Biosferei Delta Dunarii.