Primul "advertising contextual"
Vineri, 05 Mai 2006

( AdPlayers.ro ) Starcom Media este prima agentie de media care a utilizat advertisingul contextual in Romania  intr-o retea de site-uri, sustin oficalii sai. Initiativa se incadreaza in demersurile agentiei de a combina avantajele mediilor clasice cu solutiile noi media pentru maxima eficienta a comunicarii de marketing a clientilor sai.

"Costul este per click"

Despre evaluarea costurilor unei astfel de campanii, intr-o declaratie pentru AdPlayers si AdPlayers.ro, Mircea Gheorghe - Internet Manager, Starcom Media precizeaza: “Costul este per click, in functie de cate si ce cuvinte cheie se folosesc, la care se aplica discount”.

Potrivit reprezentantilor Starcom Media, BCR Foward a fost prima campanie care a folosit continutul editorial al site-urilor pentru asocierea dintre diverse cuvinte cheie in context cu beneficiile produsului respective (BCR preia riscul valutar pentru cei care deruleaza activitati de comert exterior, oferind si credit pentru operatiunile forward si eliminand astfel influenta nefasta a instabilitatii valutare asupra tranzactiilor).  “Rezultatele au fost excelente luand in considerare rata de click de aproximativ 31%”, arata oficalii agentiei.

Pe langa aceasta, din data de 17 aprilie, Starcom deruleaza si campania de advertising contextual pentru Automotive Trading Services, importator Citroen. “Cu acest nou proiect advertisingul contextual este folosit la maximum potentialului sau pe intreaga retea Boom” adauga autorii campaniei de la Starcom.

73 de site-uri / 23 de cuvinte cheie

Potrivit lui Mircea Gheorghe de la Starcom, “Campania de advertising contextual se desfasoara pe reteaua de site-uri Boom (mai precis pe 73 dintre ele) cu cateva exceptii pe un set de 23 de cuvinte cheie (de exemplu: siguranta, comfort, stabilitate) care au asociate text boxuri (when mouseover)”.

Explicand publicitatea contextuala pe acest cont, reprezentantii agentiei de media precizeaza: “Fiecarui cuvant cheie ce defineste un atribut al Citroen (atat autoturisme cat si vehicule utilitare) i se asociaza un copy si un link distincte catre o pagina explanatorie de site”.

Avantaje

Reprezentantii Starcom Media sunt de parere ca “acest tip de advertising are marele avantaj de a evita reclama clasica, din ce in ce mai ineficace, atat datorita aglomerarii de mesaje, cat si evitarii de catre utilizator a zonelor traditionale de reclama din paginile site-urilor”.

Potrivit agentiei de media, asocierea cu cuvinte cheie in mod natural, de context, poate crea o legatura mult mai puternica  cu brandul. In plus, o retea atat de vasta de site-uri poate asigura un contact frecvent si de 360 de grade intre surfer si produse.

Dupa cum afirma reprezentantii agentiei, Starcom a fost anul trecut a fost a doua agentie de media din Romania care a folosit branding-ul de site-uri pentru clientii sai.

Iulian Toma iulian.toma@adplayers.ro


PUBLICITATE: