Media clasica a scazut la festivalul de publicitate Cannes Lions intre 4,5% si 15%
Duminca, 06 Iunie 2010



(AdPlayers, Iulian Toma)

Editia din acest a festivalului international de publicitate Cannes Lions numara 24,242 intrari, inregistrate din 90 de tari ale lumii, cu 7% mai mult decat inscrierile de anul trecut. Competitia recupereaza din pierderea de 20% pe care o avea anul trecut, comparativ cu 2008.

Cannes Lions 2010 a scazut in publicitatea pentru majoritatea canalelor de media clasice: Film Lions (-7,5%, in jur de 600 de lucrari), Outdoor Lions (-15%, in jur de 300), Press Lions (-4,5% in jur de 200 de intrari). Interesanta evolutie o are radioul, singurul canal media clasic in crestere, si chiar cu un procent deloc de neglijat de 7% (82 lucrari).

Cresteri semnificative comparativ cu anul trecut le-au avut Promo & Activation (48%), PR Lions (32%) Cyber Lions (18%), Media Lions ( 17,5%, 322 de lucrari ), Design Lions (14%, aprox. 150 de lucrari).

Nu este niciun secret dealtfel, ca pentru a se reinventa, festivalurile de publicitate aduc de la an la an noi sectiuni de concurs, care sa contrabalanseze scaderile vechilor servicii de comunicare. Cyber Lions, Design Lions, PR Lions ori Promo & Activation sunt noile categorii introduse in ultimii ani si de Cannes Lions.

Mai mult despre Cannes Lions 2010


PUBLICITATE: