Licitatia pentru audientele TV din 2008 a fost cāstigata de oferta tehnica
Miercuri, 10 Ianuarie 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Īn grila de evaluare a participantilor la licitatia pentru desemnarea companiei care va masura audienta TV īncepānd cu 1 ianuarie 2008, aspectele tehnice au avut cea mai mare pondere”, a declarat, pentru AdPlayers, Lucia Romaniuc - Presedinte ARMA (Asociatia Romāna pentru Masurarea Audientelor).

“Ca urmare compania aleasa a īntrunit cele mai mari note, īn primul rānd, la componentele ofertei care priveau calitatea serviciului oferit”, a mai spus oficialul ARMA, legat de principalele motive pentru care GFK Romania a fost desemnata cāstigatoare a licitatiei pentru funizarea datelor de audienta Tv pentru perioada 2008-2011.

La licitatia SNMATV 2008-2011 au mai participat 2 companii: TNS-AGB International – actualul furnizor de date SNMATV - si MediaResearch Cehia.

“Consideram ca ofertele pe care aceste 2 companii le-au prezentat au fost competitive, notele pe care le-au obtinut la evaluare sustinānd aceasta afirmatie. Dar ca īn orice licitatie, doar o singura companie cāstiga contractul”, sustine Costin Juncu, Director Executiv la ARMA, referitor la prestatia celorlalte doua companii care au participat la licitatie. „Departajarea s-a facut īn primul rānd la notele date pentru ofertele tehnice”.

Potrivit directorului executiv ARMA, de datele rezultate īn urma masuratorilor SNMATV beneficiaza atāt membrii ARMA precum si orice persoana interesata. Pentru membrii asociatiei ARMA, spune oficialul asociatiei, sunt disponibile atāt date de audienta cāt si date de monitorizare pentru programe zilnice, care pot fi analizate cu ajutorul softurilor de analiza. Pentru ceilalti interesati care nu sunt membri ARMA, informatiile sunt disponibile doar sub forma de rapoarte scrise care contin date de audienta si sunt produse numai la cerere.

Legat de bugetul pentru serviciul de masurare a audientelor TV īncepānd cu 2008, Costin Juncu spune ca acesta se va stabili īn cadrul Adunarii Generale, cel mai probabil īn luna februarie 2007. Costurile achizitionarii datelor de catre membrii ARMA sunt reglementate contractual si sunt supuse unor clauze de confidentialitate, precizeaza avocatul Costin Juncu.

Filmul licitatiei

Organizarea licitatiei pentru Serviciul National de Masurare a Audientelor TV 2008-2011 a fost īn sarcina Comisiei Paritare (COMPAR) formata din 5 membri ai CNA, 5 reprezentanti ai statiilor de televiziune si 5 reprezentanti ai agentiilor de publicitate, comisie īnfiintata conform dispozitiilor Legii nr. 504/2002 cu privire la audiovizual.

Potrivit lui Juncu, invitatiile de participare la licitatie au fost trimise unui numar de 11 companii care se ocupa de masurarea audientei TV cu ajutorul PeopleMeter, la 1 septembrie 2006. Dintre acestea, la data de 15 septembrie, au confirmat participarea GfK Romania, Mediaresearch a.s. (din Cehia) si TNS AGB International, cele trei companii primind ulterior si caietul de sarcini al licitatiei.

Ofertele au fost depuse la data de 15 noiembrie, iar īn perioada 20 – 24 noiembrie 2006, au avut loc prezentari ale ofertelor. Discutiile lamuritoare pe marginea ofertelor s-au desfasurat īn luna decembrie. Evaluarile finale ale celor trei oferte si desemnarea cāstigatorului licitatiei au avut loc īn sedinta Comisiei Paritare din data de 08.01.2007.

Media AdPlayersFile ARMA

Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA) este contractorul Serviciului National pentru Masurarea Audientelor TV (S.N.M.A.TV) si titulara drepturilor de proprietate intelectuala cu privire la datele obtinute din S.N.M.A.TV.

ARMA (www.arma.org.ro) a fost īnfiintata īn anul 2001 de catre statiile TV, clientii de publicitate, agentiile de media si publicitate pentru a furniza membrilor sai informatii impartiale, precise si obiective referitoare la audienta mass media din Romānia, caracteristicile si performantele acestora. Īn prezent, printre membrii asociatiei se numara 31 de posturi de televiziune, 10 clienti de publicitate si 31 de agentii de publicitate, agentii de media sau regii de vānzari.


PUBLICITATE: