HVB Banca pentru Locuinte a scos veveritele din "barlog"
Marti, 22 Noiembrie 2005

HVB  Banca pentru Locuinte a scos veveritele din barlog( AdPlayers.ro ) Brands & Bears ( B&B ) a inceput sa deruleze in media campania HVB  Banca pentru Locuinte. Contul de publicitate pentru HVB Banca pentru Locuinte a fost castigat dupa o licitatie cu 8 agentii, spun reprezentantii agentiei.

Brief-ul a sosit la mijlocul lui septembrie. Licitatia a avut loc in octombrie iar productia intr-o saptamana din luna noiembrie, campania fiind lansata pe 14 noiembrie. 

HVB  Banca pentru Locuinte a scos veveritele din barlog

Dupa rezultatul licitatiei, Emanuel Grigorcea, Client Service Director  a declarat: “Ne-am dorit mult acest cont si l-am castigat cu … 99% inspiratie si 1% transpiratie “ spune el. “Acum, provocarea cea mai mare pentru noi este o contributie permanenta si semnificativa, ca specialisti in comunicare, la succesul HVB  Banca pentru Locuinte in urmatorii ani. “

Pentru campania iesita din “barlogul” B&B, “abordarea creativa a pornit de la o constatare de bun simt” afirma agentia. “Cand trebuie sa inghiti o paine intreaga, e preferabil totusi sa o tai felii” au motivat alegerea strategiei.

HVB  Banca pentru Locuinte a scos veveritele din barlog

“Astfel, propunerea B&B s-a individualizat prin faptul ca inlocuia o executie potential didactica si tehnica (a se citi „indigesta”) cu cinci executii scurte, clare, aerisite si prietenoase, care dupa spusele lui Edgar Pillath, General Manager  HVB   „au iesit din randul celorlalte propuneri”.

Pentru alegerea conceptului si implicit agentiei, Tudor Potra, Director de Creatie, Brands&Bears trimite “Un imens si sincer Danke schön clientului, pentru curajul de a comunica altfel decat majoritatea bancilor de pe la noi, pentru ca s-a pus cu adevarat la aceeasi inaltime cu publicul-tinta, in timp ce altii doar o declara din inaltul imaginii lor de sine”.

HVB  Banca pentru Locuinte a scos veveritele din barlog

"Cum problemele banesti ale romanului nu prea fac obiectul atentiei atat de pudice a publicitarilor de pe la noi, ne-am repliat pe identificarea consumatorului potential cu un animal" spune agentia. "Unul diferit de toti leii, vulturii si alti market leaders (dominanti si detasati de public) din jungla publicitara".

“Declaratiile ulterioare ale celor de la marketing au confirmat faptul ca alegerea agentiei s-a facut „pe criterii de creativitate”, adica strategia de media si ideea creativa “ sunt de parere oficialii agentiei.

Propunerile TV au fost completate de un spot radio unic, "mult mai clasic si mai informativ", menit sa restabileasca la nivelul campaniei echilibrul intre informatie si emotie, intre perceptia clientului de catre banca si cea a mediului bancar de catre public.

HVB  Banca pentru Locuinte a scos veveritele din barlog

Ideea castigatoare a campaniei i-a venit lui Tudor Potra in pauza de masa, au declarat pentru AdPlayers si AdPlayers.ro reprezentantii agentiei de publicitate. “Veverita corespundea perfect casting brief-ului pentru un totem al target-ului: fragila dar descurcareata, cu mai multa initiativa decat resurse, familista, teritoriala, cu un acut sens al economiei si al domiciliului, stresata si plina de probleme, dar niciodata o victima trista a imprejurarilor”.

Marea intrebare a agentiei a fost: ce fel de veverita? Reala sau animata in 2 sau 3D? “Cea reala, “documentara” era solutia care privilegia un dialog cat mai direct cu consumatorul, fara artificii si efecte speciale”  spune creativul. “Interventia creativa trebuia sa se situeze in aval, in post-productie, sa fie doar o interpretare a stresului, nu o punere in scena a acestuia, pentru a comunica publicului si pe aceasta cale  atitudinea franca, transparenta si prietenoasa a bancii fata de clientii sai” sustin cei de la B&B.

Aceasta a determinat ulterior logica si stilul executiei, simplificand-o si evitand confuziile posibile in identificare. “HVB  Banca pentru Locuinte e departe de a fi o veverita fragila si stresata, este o banca solida si verificata, a carei mare forta rezida in capacitatea de a trata cu grija si acuratete nu doar problemele financiare, ci de a oferi solutii si pentru aspectele umane, pentru problemele de viata ale clientilor”.

Pentru a prezenta ideea, B&B a investit inclusiv din faza de licitatie in productie “ un alt multam fain lui Cristian Bulfinschi, primul patron de agentie care m-a lasat sa angajez ore de productie in studio pe baza unui bob de idee mazgalita pe un servetel intr-o pauza” spune Potra.

“Ideea era greu de prezentat, deoarece presupunea deja o executie avansata pentru a putea fi apreciata corect”. Reprezentantii Brands&Bears  mai spun ca agentia s-a vazut nevoita sa “parieze” un prim buget de productie inca de la momentul pitch-ului, realizand machete video, cu un casting intern de voci de veverite si veveritoi. “O treaba destul de contagioasa... Timp de trei zile, toata echipa a vorbit ca Chip si Dale pe culoare si in birouri (uneori si la telefon, spre mirarea interlocutorilor)” spun creativii.

Castigatorul “licitatiei” interne pentru voce a fost Stefan Alexa (production manager in existenta sa “umana”), “care a adus sufletul si umorul decisiv prezentarii, interpretand de unul singur o natiune intreaga de veverite!” sustin colegii lui. 

Executia propriu-zisa a campaniei TV a fost o “trecere pe curat”, in urma unui nou casting de voci, pe parcursul caruia s-a detasat Marius Savescu – “un actor capabil sa dea viata intregului atlas zoologic, dar cu o slabiciune pentru veverite, care chiar i-au stat pe umar toata copilaria” motiveaza alegerea “bancii de voci de veverite” cei de la B&B. 

( Irina Toma, info@adplayers.ro )

InfoAdFile

Titlu: Campanie Lansare HVB  Banca pentru Locuinte

Agentie: Brands & Bears

Oras: Bucuresti

Advertiser: HVB  Banca pentru Locuinte

Brand: HVB  Banca pentru Locuinte - Bauspar System

Produs/categorie: sistem bancar de economisire-creditare

Marketing Director: Alina Feldman

Marketing Officer: Malina Marinescu

Director General: Edgar Pillath

Nume Campanie: Veverite

Data primei difuzari/aparitii: 14 nov. 2005

Piete distributie (Tari): Romania

Tara productie: Romania

Limba: romana

Tipuri media: TV + Radio

Durata (TV): 5 x 20 sec.

Slogan: Ca sa te vezi la casa ta, treci intai pe la noi!

Creative Director: Tudor Potra

Art Director: Amandine Heyndricks

Copywriter: Tudor Potra

Strategy Director: Cristian Bulfinschi

Media Director: Raluca Bulfinschi

Client Service Director: Emanuel Grigorcea

Regizor: Tudor Potra

Producator: Brands & Bears

Casa productie A/V: FX Studio

Companie editare Imagine: FX Studio

Post Productie A/V:  FX Studio

Actori (personaje): Marius Savescu, Oana Holban

Voce: Razvan Popa


PUBLICITATE: