Criza la Effie Awards 2010: Minus de 30% la buget si inscrieri comparativ cu 2009
Marti, 01 Iunie 2010

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Effie Awards Romania 2010 inregistreaza un minus de aproximativ 30% la inscrieri, in scadere cu 23 de cazuri comparativ cu anul precedent, cand se inregistrau 71 de cazuri inscrise.

Contactat de catre AdPlayers, Victor Dobre, Directorul General IAA, organizatia care patroneaza alaturi de UAPR competitia sub licenta American Marketing Association, pune evolutia negativa a numarului de inscrieri din acest an pe seama conditiilor economice dificile.

„A fost un an prost, atat din punct de vedere al consumului, cat si din punct de vedere al bugetelor de marketing si comunicare”, a afirmat Victor Dobre pentru AdPlayers. „Vorbim de o conjuctura economica ce nu a permis prin urmare nici pastrarea numarului de inscrieri de anul trecut”, motiveaza oficialul numarul mic de cazuri din acest an.

Gala de Premiere a festivalului de eficienta in marketing si comunicare va avea loc joi, 10 iunie, incepand cu orele 19:00, la Opera Romana din Bucuresti, Bd. Mihail Kogalniceanu, nr. 70-72. Din punct de vedere al prezentei la Gala Effie Awards Romania 2010, Dobre spune ca se asteapta ca editia din acest an sa aiba in sala in jur de 600 de participanti, iar cat priveste bugetul, acesta a fost ajustat, cum altfel, decat in concordanta cu posibilitatile economice.

Oficialul IAA afirma ca festivalul de eficienta nu va face niciun rabat de la calitatea organizarii, chiar daca participantii nu vor mai savura preparatele culinare de anul trecut. „In privinta calitatii organizarii evenimentului nu facem niciun compromis la calitate, dar nici nu ne vom „intinde” mai mult decat ne va permite bugetul”, asigura Victor Dobre.

Buget de 45.000 - 50.000 EUR, in scadere de la 70.000 EUR 
Conform calculelor AdPlayers, la o intrare medie de aproximativ 600 EUR -  taxa de acces la intrarea unui caz la Effie a variat in functie de perioada de inscriere - cele 48 de inscrieri au adus in bugetul festivalului din acest an in jur de 30.000 EUR.

La veniturile atrase din inscrieri, Effie Awards beneficiaza de bugetul de sponsorizari si veniturile din taxa de acces a participantilor la gala de premiere, acestea urmand sa completeze resursele festivalului din acest an cu inca 15.000-20.000 EUR.

Potrivit estimarilor AdPlayers, bugetul editiei din acest an se ridica la aproximativ 45.000 – 50.000 EUR, in scadere cu 20.000 – 25.000 EUR comparativ cu editia 2009, cand se bucura de un buget de aproximativ 70.000 de euro.


PUBLICITATE: