Congresul Mondial IAA de la Kremlin, prin ochii unui Young Professional de la Prospero
Marti, 18 Mai 2010
 ( AdPlayers, Iulian Toma )

Castigatoarea concursului de eseuri cu tema „cum poate salva industria de marcom lumea”, organizat de IAA Young Professionals, Anca Ghinea ( 26 ani) a primit  drept premiu participarea la Congresul Mondial IAA, unde a avut misiunea unui „Agent secret” care sa extraga toate informatiile prezentate in timpul evenimentului.

Editia din acest an a congresului mondial IAA a avut loc la Moscova, intre 12-14 mai, chiar in interiorul Kremlinului si a reunit peste 1200 de delegati din 45 de tari ale lumii.

La Prospero de 2 ani pe conturi de BTL si trade marketing ale unor marci precum Wrigley, Tuborg sau Carlsberg, Ghinea (foto) a fost anterior copywriter la ProTv, televiziune unde, printre altele, a lucrat in campania „Tu stii ce mai face copilul tau?”.

„Primul lucru care m-a impresionat la editia actuala a Congresului Mondial IAA, a fost ca evenimentul a avut loc chiar in interiorul Kremlinului, simbolul puterii devenit astfel si simbol al deschiderii Rusiei catre valorile publicitatii mondiale”, a afirmat Anca Ghinea, pentru AdPlayers. „Pentru mine a fost o mare bucurie sa ma aflu printre cei 13 membri pe care i-a avut delegatia romaneasca la un eveniment care a reunit cei mai renumiti oameni de publicitate din intreaga lume in peste 26 de ore de discutii, paneluri si speach-uri”

Printre participantii din acest an la Congresului Mondial IAA 2010 s-au numarat sefii unor mari grupuri de marketing si comunicare, cum ar fi Maurice Levy – presedintele Publicis Groupe (Publicis, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Zenith Optimedia, Starcom Media Vest), Martin Sorell, Presedintele WPP (Ogilvy, Group M - mindshare, mediaedge:cia, mediacom), sau sefi ai unor investitori globali cum ar fi Marc Pritchard, Global Marketing si Brand Building Officer Procter & Gamble).

Potrivit castigatoarei concursului organizat de IAA Young Professionals, in luarile de cuvant, mai toti liderii organizatiilor au pus un mare accent pe valorile sociale, morale si etice ale comunicarii. Copywriterul Prospero spune ca a fost impresionat de o comparatie facuta de marketingul Procter & Gamble care a asociat sufletul, inima si trupul brandurilor cu scopul, beneficiul si respectiv manifestarea acestora in realitate. Conceptul de „Cultura Etica a Consumului” despre care a vorbit Maurice Levy (Publicis) a fost la randul sau printre cele mai impresionante luari de cuvant la microfonul congresului, in opinia tanarului profesionist in publicitate.

„We have the potential to change our craft from marketing to serving”, este propozitia cu care Ghinea a plecat de la Marc Pritchard (Global Marketing si Brand Building Officer Procter & Gamble), sau  „We should not  change for the sake of our children but, because of our children, a market leader must be an ethical leader” de la Maurice Levy, Chairman-CEO of Publicis Groupe.


PUBLICITATE: