Castigatorii Golden Drum 2008
Sambata, 11 Octombrie 2008

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

S-a incheiat si Golden Drum 2008. Titlul de Agentia Anului la Golden Drum 2008 a fost acordat agentiei poloneze Change Integrated, iar cea mai punctata agentie romaneasca a ajuns pe locul 3 in topul primelor zece.

 

Festivalul de publicitate de la Portoroz a adus in Top 10 un numar de 3 agentii romanesti: Saatchi & Saatchi Romania s-a clasat pe locul 3, cu 26 de puncte, Leo Burnett pe locul 6, cu 20 de puncte si, cu 14 puncte, Publicis Romania – pe locul 10, la egalitate cu alte doua agentii din Rusia si Ucraina.

 

Pe langa cele trei companii din top 10, la Golden Drum 2008 au mai fost premiate inca 8 agentii romanesti: Grey Bucharest, McCann Erickson, Cohn & Jansen, TBWA\Merlin, Propaganda, Next Advertising, 101 Worldwide – mai tanara agentie condusa de Adina Sorescu, si agentia locala Utopium. Numarul total de agentii romanesti premiate se ridica astfel la 11. Ar mai fi de mentionat punctajul Tandem Film, a doua casa de productie clasata in festival.

 

De doua ori agentia anului la Golden Drum, McCann Erickson trebuie sa se multumeasca in 2008 doar cu un Silver Drum la Print, iar prezenta lui Stefan Iordache in juriul festivalului se pare ca i-a adus noroc companiei pentru care factureaza creatia: Leo Burnett ocupa un loc 6 in topul primelor 10 agentii.

 

 
 Matrix”, Doncafe, Leo Burnett - Golden Drum TV       


Nothing” , Ejobs.ro, Leo Burnett - Golden Drum TV

TV

Cei noua membri ai juriului Golden Drum 2008 au decis ca  doua dintre cele sapte trofee Golden Drum TV sa fie acordate unor lucrari apartinand agentiei Leo Burnett & Target, Romania. Cele doua premiate au fost  Matrix”, pentru Doncafe (Strauss), si respectiv “Nothing” pentru Ejobs.ro .

 

Headless, Phoenix, Publicis Romania - Silver Drum TV

Buy , Romtelecom, Grey Bucharest



Feedback is Fifty, The Money Channel, Next Advertising

In aceeasi sectiune Tv au mai fost acordate 16 premii Silver Drum din care 3 pentru lucrari semnate de agentii romanesti. Astfel, un Silver Drum a fost acordat spotului Headless, pentru Phoenix SA, semnat de Publicis Romania, spotului Buy pentru Romtelecom apartinand agentiei Grey Bucharest, si unul acordat executiei tv Feedback is Fifty, pentru The Money Channel, creatia agentiei Next Advertising.

 


1961 ManHead & Shoulders, Saatchi & Saatchi Romania

Print

Marele Premiu (Grand Prix) la sectiunea Press Ads, in grupa B, a fost acordat agentiei Saatchi & Saatchi Romania, pentru o campanie Head & Shoulders, formata dintr-o serie de trei executii: “1961 Man, 1961 Woman si 1961 Boy”, semnate de creative director Nick Hine, Jorg Riommi si Arturo Vittorioso – copywriteri, si art directorii Daniela Nedelschi, Jorg Riommi si Arturo Vittorioso.

 


Ketchup, (Procter & Gamble), Saatchi & Saatchi Romania


Waistcoat (Riello), Publicis Romania


American Myth (Inter Motorcycle). Cohn & Jansen

Alte trei premii Golden Drum au fost acordate agentiilor Saatchi & Saatchi Romania, pentru intrarea Ketchup (Procter & Gamble), Publicis Romania pentru Waistcoat (Riello), si Cohn&Jansen pentru American Myth (Inter Motorcycle).

 


Sydney, Nestle Romania, McCann Erickson - Silver Drum


Before and After , Beko, TBWA\Merlin - Silver Drum Press



The GuitarRadio Transilvania, Utopium - Silver Drum

In aceeasi grupa, 3 din cele 9 trofee Silver Drum au fost castigate de agentii romanesti. Este vorba de un Silver Drum acordat lucrarii Sydney, pentru Nestle Romania semnat de agentia McCann Erickson, unul acordat intrarii Before and After pentru Beko, apartinand agentiei TBWA\Merlin si lucrarii The Guitar, pentru Radio Transilvania, semnata de agentia Utopium.

 



Power to the People, Budget Consulting, 101 Worldwide - Silver Drum Outdoor

Balaclava (Bitdefender), Publicis Romania - Silver Drum Outdoor

Outdoor

Aici nicio agentie romaneasca nu a ajuns la Golden Drum 2008. Saatchi & Saatchi a smuls inca un Silver Drum cu Procter & Gamble, pentru intrarea 1961 Man, agentia Publicis inca un Silver Drum pentru Balaclava (Bitdefender), iar mai tanara 101 Worldwide condusa de Adina Sorescu, a castigat un Silver cu lucrarea – Power to the People pentru Budget Consulting.

 

Radio

Nici sectiunea rezervata reclamelor Radio nu a premiat cu aur vreo agentie romaneasca. Un Silver Drum a castigat insa Propaganda cu lucrarea Zorro, pentru festivalul de publicitate neconventionala AdFel, organizat de IQads.

 
Juriul

Trofeele agentiilor romanesti

Bilantul pe scurt, al agentiilor romanesti este urmatorul:

Saatchi & Saatchi: Grand Prix - Press Ads, Golden Drum Press Ads, ( 26 puncte )

Leo Burnett: 2 Golden Drum, TV ( 20 de puncte )

Publicis Romania: Silver Drum - TV, Golden Drum - Press, Silver Drum Outdoor (14 puncte)

Grey Bucharest: Silver Drum, TV

Next Advertising: Silver Drum, TV

Cohn&Jansen | Ashley & Holmes: Golden Drum - Press

McCann Erickson: Silver Drum, Press Ads

TBWA\ Merlin: Silver Drum, Press Ads

101 Worldwide: Silver Drum: Outdoor
Utopium: Silver Drum, Press Ads
Propaganda: Silver Drum, Radio


 

Pentru performantele inregistrate la Golden Drum, agentiile de publicitate din Romania ar trebui sa le "multumeasca" unui numar de 9 membri ai juriului TV, PRESS, OUTDOOR si RADIO,  ramane de vazut cat si mai ales caror membri:
 
Bob Moore, Chief Creative Officer, Publicis USA – President

Andrey Iliassov, Group Creative Director, BBDO Moscow, Rusia

Stefan Iordache, executive director, Leo Burnett, Romania

Yaniv Melinarsky, Creative Director, McCann Erickson, Israel

Daniel Rů˛icka, Chief Creative Director, Young & Rubicam Prague, Cehia

Suna Tancig, Creative Director, Original, Slovenia

Victor Tognola, President and Director, Frama Film International, Elvetia

Iwo Zaniewski, Co-founder and Creative Director, PZL, Polonia

Alexander Zelmanovics, Chief Creative Officer, Lowe GGK Vienna, Austria

Editia cu numarul 15 a Golden Drum, a avut, potrivit organizatorilor, 1.594 participanti din 42 de tari, care au adus un numar de 2.753 de intrari. 

Spre comparatie cu festivalul local de publicitate Ad'Or, intrerupt in 2008 pentru reconstructie, cele peste 350 de lucrari inscrise de agentiile din Romania la Golden Drum, reprezinta un volum de lucrari similar competitiei locale de creatie. Diferenta consta in faptul ca cele 350 de intrari nu se gasesc in competitie cu ele insele, in Romania, ci cu altele apartinand unor agentii din Europa.


PUBLICITATE: