Buget de 100.000 EUR pentru Black Sea International Regatta 2009
Vineri, 09 Ianuarie 2009


(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Black Sea International Regatta, prima competitie internationala a Marii Negre la care participa de la echipaje de yachting profesioniste, semiprofesioniste sau amatori pasionati de yachting, estimeaza ca se va desfasura in acest an cu un buget de peste 100.000 EUR, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Bogdan Alexandrescu, Presedintele Comitetului de Organizare.

Aflata in acest an la a doua editie, Black Sea International Regatta 2009 se va desfasura in ultima saptamana a lunii mai, si urmeaza unei prime editii organizate anul trecut, atunci cand Persil Black Sea Regatta 2008 a dat practic startul primei competitii internationale de veliere in Marea Neagra.

Singura competitie internationala a Marii Negre de yachting offshore

„Este foarte important ca am reusit initiam in Romania singura competitie internationala a Marii Negre de yachting offshore, intr-un sport in care Turcia, spre exemplu, are sute de yachturi, iar noi romanii avem doar cateva zeci”, a declarat pentru AdPlayers, Bogdan Alexandrescu (foto), Presedinte al Comitetului de Organizare Black Sea Regatta si CEO al Yacht Club Romania.

„Avem, nu dupa putine eforturi, sprijinul celor mai importante cluburi de yachting din tarile din jurul Marii Negre -  Pontos Yacht Club Varna, Odessa International Yacht Club, Russian Offshore Racing Association, Turkish Offshore Racing Club si credem ca publicul din Romania ar trebui sa stie mai multe despre acest lucru, mai ales ca in viitorul apropiat vom realiza primul Campionat de Yachting, de fapt singurul campionat, al Marii Negre, care va cuprinde trei etape - Black Sea International Regatta, Odessa Cup si Istanbul Trophy.

Trei judecatori internationali acreditati de Federatia Internationala de Yachting (ISAF), un fel de arbitri internationali similari fotbalului, din Turcia, Romania si Bulgaria, vor alcatui Juriul International al Regatei. Statutul de judecator international in yachting nu este usor de obtinut. Spre exemplu, Romania are in acest moment un singur „International Judge” atestat, Bulgaria doi ca si Rusia, Turcia sase, iar Ucraina nici unul. Grecia va fi si ea reprezentata la evenimentul din acest an printr-un „International Race Officer” care va superviza desfasurarea competitiei.

Yachting-ul offshore are si "Formula 1"

Regulile sunt stabilite de Federatia Internationala de Yachting, atat in cazul competitiilor de yachturi la acest ca si in cazul unei competitii de yachting offshore similare Formulei 1 pe patru roti. Este cazul „Volvo Ocean Race” ( www.volvooceanrace.org ), unde pasiunea are limite de buget de zeci de milioane de euro, iar fiecare echipaj poate ajunge la grila de start cu o investititie care se cifreaza in jurul sumei de 20 Milioane EUR.

Pe langa Volvo, pasionatii competitiilor de yachting sunt marci celebre cum ar fi Ericsson, ABN-Amro, Lloyd sau Puma, care sponsorizeaza astfel de echipaje, ce nu de putine ori fac praf yachturi si investitii de milioane de euro in acest sport extrem. Si asta nu e tot. Intrecerea face ca peste o suta de mii de echipaje virtuale sa se aliniaze si ele la start in cadrul unei competitii pe Internet care face obiectul unui joc (www.volvooceanracegame.org), si in care participantii fac investitii serioase in timpul anului in kituri de intretinere a barcilor virtuale din competitie.

Pe Aripile Vantului

Practic, in cadrul competitiei Black Sea International Regatta, „drumul” pe apa de la Mangalia la Balchik s-a desfasurat anul trecut avand ca singur „motor” propulsor - vantul.

Velierele aliniate la start au avut motoarele sigilate de catre comitetul de organizanizare si au parcurs cele 45 de mile marine intr-un interval de timp cuprins intre 8 si 22 de ore. Regatta a fost urmarita „on-line”, fiind vizibila in timp real prin intermediu sistemului urmarire prin satelit, pe Internet.

Organizatorii spun ca in 2009 va fi introdus cel mai important sistem de „handicap” international - IRC international, care va „egaliza” yachturile participante cu un timp corectat, astfel incat nu cel mai performant yacht sa castige ci cel mai bun echipaj.

50 de yachturi la start

Potrivit lui Alexandrescu, Black Sea International Regatta 2009 ar urma sa alinieze la start peste 50 de ambarcatiuni. Presedintele Yacht Club Romania spune ca interesul canalelor media pentru eveniment a fost peste asteptari anul trecut.

Razvan Bucuroiu, Press Officer YCR afirma ca toate televiziunile autohtone importante (TVR1, ProTV, Antena1, Realitatea, PrimaTV) sau cele locale - TV Neptun, au acoperit evenimentul aflat anul trecut la prima editie inclusiv cu transmisii din elicopterul asigurat de organizatorii competitiei.

In plus, postul national de televiziune, TVR1 a realizat un film al desfasurarii regatei difuzat in doua episoade de cate 30 de minute, cameramanul  participand la regata pe unul dintre yacht-urile aflate in competitie. Practic, vorbim de o desfasurare de forte aproape militara - daca luam in calcul ca, pe langa elicopterul care a survolat echipajele, intrecerea a fost urmarita indeaproape inclusiv de o nava a Marinei Militare care supravegheat indeaproape mersul velierelor Black Sea Regatta in apele internationale.

Sponsorii

Dar cine sprijina o astfel de competitie? Daca pe marile si oceanele lumii au loc competitii cu investitii de zeci de milioane de euro in sustinerea intrecerilor si echipajelor de yachting, Black Sea Regatta se desfasoara pe „valuri” mai blande de investitii care se ridica la zeci de mii de euro.

Pe langa partenerii echipajelor care asigura suport individual intretinerii ambarcatiunilor si antrenamentelor din timpul anului, Black Sea International Regatta se desfasoara alaturi de parteneri cum ar fi „Sponsorul de Titlu”, anul trecut Persil, si un numar limitat de parteneri cum sunt Official Time Keeper si Official Internet Partner, pentru ca organizatorii au vrut ca numarul de sponsori si parteneri sa fie putini pentru ca fiecare sa beneficieze de o mai buna vizibilitate pe durata desfasurarii intrecerii.

Din motive de confidentialitate, presedintele comitetului de organizare nu a dezvaluit bugetul pentru ca un potential „sponsor de titlu” s-ar putea alatura competitiei din acest an, dar surse din piata spun ca un acesta ar putea pune la bataie un buget cuprins intre 50.000 si 80.000 EUR, urmat de parteneri care ar putea participa cu sume mai modeste cuprinse intre 10.000 si 20.000 EUR.

Pentru ca intrecerea sa aiba loc, organizatorii au beneficiat in anul trecut de sprijinul Primariilor Mangalia si Balchik, iar intreaga desfasurare s-a desfasurat in paralel cu o competitie a masinilor de epoca Raidul Marii Negre, organizata de Retromobil Romania la care au participat 32 de masini clasice , eveniment care promite si in acest an o desfasurare in oglinda, pe uscat.

Echipaje din 5 tari

Este o competitie de viitor, daca ne gandim ca Turcia are in prezent peste 500 de yachturi, cifra de care speram sa ne apropiem in viitor si noi romanii, spune Alexandrescu. Pana atunci este interesant de vazut ca echipaje pariticipante provenite din 5 tari si tot atatea cluburi de yachting nationale sunt aproape de Black Sea International Regattasingura competitie internationala yachting offshore a Marii Negre, conchide presedintele comitetului de organizare al editiei din acest an.

Fanii yachtingului pot vedea pe viu cateva din punctele desfasurarii competitiei de anul trecut precum si detalii privind desfasurarea din acest an pe site-ul competitiei, pe www.blacksearegatta.com.



PUBLICITATE: