Adrian Botan din culisele juriului Direct Lions. McCann Erickson: Lei de Bronz si Argint la Cannes.
Marti, 18 Iunie 2013
 (adplayers, Iulian Toma) Dupa finalistele din timpul zilei, seara de ieri a urcat Biblioteca Digitala Vodafone si McCann Erickson de doua ori pe cele mai inalte trepte ale Cannes Lions.

Campania Biblioteca Digitala Vodafone a luat un Bronz la Direct (Bronze Lion) si Argint la Promo & Activation (Silver Lion).

Pentru a intelege performanta publicitatii romanesti la Cannes, adplayers l-a scos din seminarii si conferinte chiar pe unul din membrii juriului Cannes Lions.

Bucurosi sa vedem ca publicitatea mondiala este jurizata si de un roman, am stat de vorba cu Adrian Botan, managing partner al agentiei McCann Erickson si membru in juriul Direct Lions. Directorul de creatie a condus mai multe echipe de creatie romanesti spre castigarea mult ravnitelor trofee ale celui mai important festival de comunicare din lume.

Adrian Botan: „Ne-am indeplinit obiectivul din acest an la Cannes Lions” 

„Ne-am indeplinit obiectivul din acest an la Cannes Lions” a declarat in exclusivitate pentru adplayers Adrian Botan, VP Creative Excellence at McCann Worldgroup Central East Europe, vorbind despre premiile castigate pana la aceasta ora de agentia de publicitate. Reprezentantii McCann sunt cu sufletul la gura si in aceasta seara cand spera ca alte doua finaliste sa se transforme in premii. „Este foarte greu sa te antepronunti”, spune rezervat Botan despre probabilitatea de a castiga si alte premii, din calitatea de membru exigent al juriului.

„Cannes Lions ramane in continuare foarte competitiv” este de parere Adrian Botan. „La Direct Lions, unde am jurizat eu, au fost foarte multe lucrari bune. Media inscrierilor din acest an a fost una foarte buna. Pentru ca nu puteam sa vedem toate inscrierile, pentru cele 2546 lucrari am fost impartiti in mai multe grupe unde fiecare am jurizat aproximativ 20% din totalul intrarilor si va pot spune ca cele care au ajuns pe shortlist au fost lucrari exceptionale”.

30% creativitate, 20% strategie,  20% executie, 30% rezultate.

Daca finalistele au fost exceptionale, cand a venit vorba de premii juriul a fost foarte exigent, este de parere omul de creatie. „Ideea, cred eu, ramane in continuare foarte apreciata la Cannes, chiar daca – o stim cu totii - punctajul tine cont de mai multe criterii. In ultima faza de shortlist, intrarile au fost punctate 30% creativitate, 20% strategie,  20% executie, 30% rezultate..” a mai sublinuat juratul roman.

„In final toate acestea conteaza pentru juriu. Poti sa ai o idee geniala, dar daca aceasta nu este bine facuta, atunci intregul proiect poate pierde”, adauga romanul membru in juriul Cannes Lions 2013

Un an de munca pentru Biblioteca Digitala Vodafone.

„Biblioteca digitala Vodafone a fost o campanie la care s-a muncit mult. Aproape un an. De fapt si astazi, cand vorbim noi, se mai lucreaza in agentie pentru ea” spune Botan. „Este o campanie foarte muncita, la care a contat foarte mult faptul ca am avut un mesaj la nivel national in care incercand sa aducem, cartea in atentia tinerilor si am pus la treaba telefoanele mobile pentru acest lucru.”

Prezenta Romaneasca? "Trebuie sa avem mai multa incredere"

Desopre cum vede prezenta romaneasca la Cannes, creativul roman spune ca e loc si de mai bine. „Cred ca ar trebuie sa avem mai multa incredere si ar trebui sa ne promovam mai bine lucrarile. Cred  ca noi romanii avem o aversiune pentru autopromovare, pentru promovarea lucrarilor iesite din mana noastra. Aici toata lumea se promoveaza. America Latina spre exemplu a avut un push de creativitate si a inregistrat foarte multe inscrieri”.

S-a bucurat de shortlist-ul Gandul (GMP) si a fost surprins ca nu a luat un Leu.

„M-am bucurat ca o campanie care spune ceva despre noi romanii a fost pe shortlist. Am fost foarte surprins ca nu a luat si un Leu. Poate ca nu am reusit sa transmitem foarte buine esenta campanieim, despre cum suntem noi. Campania Gandul este genul de campanie care ne branduieste pe noi ca tara. Poate putin oportunisti dar desteptuti” este de parere omul de creatie care ar fi vazut campania Gandul castigand un Leu pentru Romania.

Biblioteca Digitala Vodafone. Credite:

Echipa McCann Erickson care a lucrat la campanie este formata din Adrian Botan (VP Creative Excellence at McCann Worldgroup Central East Europe), Catalin Dobre (Executive Creative Director), Ioana Filip (Group Creative Director), Ionut Cojocaru (Senior Art Director), Diana Ceausu (Head of Strategy), Dana Hogea (Client Service Director), Doina Ionescu (Group Account Director), Andreea Spilca (Account Executive), Roxana Zaharia (Photo Producer), Alexandru Platon (AV Producer), Carmen Bistrian (Corporate PR Manager), Anca Dumitrache (Group Account Director UM), Adelina Din (Media Manager UM), Gabriel Andrei (OOH Buying Director UM), Lucia Bogdaneanu (OOH Buyer UM).

Macri Studio - Photography

DotStudio - Online Agency

Parteneri: Editura Humanitas si libraria online elefant.ro

Mai mult in Cannes Lions Festival


Mai citeste pe acelasi subiect:
surse adplayers: Al treilea Leu romanesc la Cannes.

McCann Erickson, Graffiti BBDO, GMP si Leo Burnett finaliste la Cannes Lions. Saatchi&Saatchi, finalista cu o campanie internationala.


PUBLICITATE: