AdOr 2007 Exclusiv: Replica lui Bogdan Naumovici (CCO, Leo Burnett) pentru Felix Tataru (MD, GMP)
Joi, 24 Mai 2007

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Bogdan Naumovici (CCO, Leo Burnett) raspunde, in replica, afirmatiilor lui Felix Tataru (MD, GMP) din interviul publicat in AdPlayers, luni, 21 mai.

Redam integral textul dreptului la replica:

“Pentru teologul Felix Tataru, un citat aproximativ: “Iarta-l Doamne, ca nu stie ce spune”, Bogdan Naumovici (Chief Creative Officer, Leo Burnett)

Referitor la afirmatiile domnului Felix Tataru, din interviul ( n.r. AdPlayers, 21 mai a.c.) sau despre Ad’Or, in care se refera la modul cum Leo Burnett a castigat cele 5 titluri de Agentie a Anului la festivalul national de publicitate Ad’Or, as dori sa fac cateva precizari.

Se pare ca domnul Felix Tataru imprumuta din ce in ce mai mult din comportamentul si discursul  principalului sau client, pentru ca iata, asistam la aparitia primului presedinte-jucator, acum in varianta IAA, care foloseste aceeasi agresivitate necontrolata si fara argumente, intr-o discutie care ar fi trebuit sa se duca ceva mai profesionist.

Prima acuza pe care patronul GMP ne-o aduce este ca i-am fi “furat” 3 echipe de creatie si pe Emilian Arsenoaiei, fost director de creatie. Insa, asa cum prea bine stie domnia sa, nimeni de la Leo Burnett nu l-a recrutat pe Emilian, de altfel un fost burnetter, ci acesta m-a cautat pentru a-mi anunta decizia de a se desparti de agentia GMP - unde isi depusese deja demisia - asta se intampla undeva in august- si pentru a ma intreba despre oportunitatea unei eventuale colaborari.  In octombrie, Emillian m-a anuntat ca s-a hotarat sa plece. 

Avand incredere in talentul si dedicarea lui Emilian Arsenoaiei, am batut palma. Nici unul dintre membrii celor 3 echipe aduse in discutie nu a fost vanat de Leo, iar domnul Tataru stie foarte bine ca toti ar fi parasit agentia, fie urmandu-l pe Emilian Arsenoaiei, fie catre alte agentii de pe piata. Si hai sa nu fim ridicoli si sa le luam oamenilor liberul arbitru! Fiecare alege pentru sine, iar faptul ca toti acesti oameni nu au gasit motive suficient de puternice sa mai ramana in GMP ar trebui sa fie mai degraba un semn de intrebare pentru domnul Tataru si nu un motiv de acuza la adresa Leo Burnett.

Modul in care Felix Tataru isi motiveaza echipele de creatie este exclusiv treaba domniei sale, insa nu ma pot opri sa remarc atat scoaterea echipelor respective din “credits” de la toate lucrarile GMP, cat si faptul ca, desi TOATE cele 8 premii GMP au fost luate de echipele care acum sunt la Leo Burnett, dansul nu le-a mentionat numele si nu le-a multumit pentru munca de calitate pe care au depus-o pentru GMP, de pe scena galei Ad’Or. Lucru pe care m-am simtit obligat sa il fac eu in numele sau, nominalizandu-i pe cei 6 si nu “sa ma laud cu echipele”, mai ales ca acestea nu au luat nici un premiu pentru Leo Burnett, ci toate premiile GMP. Am insa toata increderea in calitatea muncii lor si nu am nici o indoiala ca respectivii creativi vor fi parte integranta din viitoarele succese Leo Burnett.

Cat despre descalificarea lucrarrilor D’Arcy de acum cativa ani, ii reamintesc domnului Tataru ca a fost facuta IN UNANIMITATE de catre comitetul director, conform regulamentului, pentru ca agentia nu prezentase nici o monitorizare care sa dovedeasca aparitia lor in media. Si daca ne amintim ca singura dovada a expunerii unei lucrari pentru Land Rover (!) era o scrisoare de la fratele lui Joe Perez (patronul de trista amintire fiscala al agentiei D’Arcy), in care acesta confirma ca originalul lucrarii atarna pe peretele biroului sau, cred ca am spus suficient despre legitimitatea inscrierilor respective.

In cazul reincadrarii campaniei Bucovina de la Bauturi Nealcoolice la Sociale, pe care domnul Tataru o reclama, dansul se face ca uita cererea catre CNA, prin care solicita difuzarea gratuita a campaniei pentru ca... aceasta este o campanie sociala si nu una comerciala. Ei bine, la fel ca si CNA, comitetul director al festivalului, i-a recunoscut acestei campanii obiectivele sale sociale. La vremea respectiva mi s-a parut destul de ciudat ca domnul Tataru sa incadreze campania Bucovina pe de-o parte la Sociale pentru a nu plati difuzarea, iar pe de alta la Bauturi Nealcoolice, doar pentru ca in Sociale era o concurenta ceva mai mare.  Ca sa nu mai spun ca, din cate imi amintesc, campania respectiva nu a luat oricum nici un premiu care “sa afecteze premiile Prigat”...

In ultimul rand, doresc sa ii amintesc domnului Felix Tataru ca promisiunea Leo Burnett din 2001 continea inca de pe atunci, pe langa obiectivul de a lua Agentia Anului 5 ani la rand, si angajamentul ca in cel de-al saselea an nu vom mai participa la Ad’Or.

Leo Burnett nu face decat sa se tina de cuvant, lucru care i-a si adus titlul de “cel mai de incredere brand din Romania” in studiul Superbrands.

In incheiere, doresc sa felicit autorii lucrarilor premiate si pe clientii GMP care le-au aprobat si sa ii urez succes domnului Tataru la Ad’Or 2008.

P.S. cu titlu personal

Ca tot vorbeai de furatul oamenilor din agentii... Felix, acum 3 ani, in salonul din spate al restaurantului Smart, cand imi propuneai 30% din GMP, doar ca sa iti invat oamenii sa treaca de nivelul Niky Dude si Monte Banato, parca nu eram nici nebun, nici magar. E drept, pe vremea aia nici tu nu te credeai Presedintele..."


PUBLICITATE: