Piata romaneasca, dar castiga nemteste. Porsche si alti clienti de 2 Mil. EUR la Springer & Jacoby
Marti, 04 Martie 2014

Raluca Simu, Managing Partner, Springer & Jacoby

 adplayers. Iulian Toma

Cel mai recent pitch castigat de Springer & Jacoby este contul Greenpeace. Printre cele mai noi se mai numara un cont auto - Skoda (Porsche Romania), doua de turism - TravelBiz si Hotel Caro si o lansare de produs in constructii -“Multibat Premix” de la Lafarge. 

„Anul trecut am castigat contul Skoda intr-un pitch greu. Am muncit foarte mult cu totii, dar a meritat tot efortul pentru ca am castigat un cont frumos si un client deosebit. Pregatim evenimente frumoase anul acesta impreuna" a afirmat  pentru adplayers Raluca Simu, Managing Partner, Springer & Jacoby, despre contul auto. "Tot in 2013 am castigat doua conturi de turism, TravelBiz si Hotel Caro, precum si pitch-ul pentru lansarea produsului “Multibat Premix” de la Lafarge pentru care trebuie sa vedem cum vom continua comunicarea si in acest an. 

Agentia a inceput anul cu un pitch international, pentru un client cu prezenta regionala, iar invitatiile pentru proiecte sau pitch-uri din afara tarii sunt tot mai dese, "ceea ce este bine” este de parere executivul. „Echipa este foarte incantata sa lucreze pe astfel de joburi si, de ce sa nu recunoastem, este un incentive in sine sustinerea propunerilor in diverse tari europene”.

Piata dificila, dar a facut 2 milioane EUR in 2013

„Piata comunicarii a fost dificila in 2013, ca mai toate zonele economiei. Anul trecut, ca si in 2012, am avut o cifra de afaceri de peste 2 milioane EUR. Am stationat ca volum de business, dar avand in vedere mediul nu foarte propice, cred ca putem sa fim mandri si putem spune ca am incheiat un an multumitor” mai spune managing partner-ul Springer & Jacoby, despre cele mai recente rezultate financiare ale agentiei.

Dar nu de cifrele de afaceri se bucura managerul agentiei, ci de luxul de a profesa ceea ce ii place. „Cel mai important este ca ne bucuram de luxul de a profesa ceea ce ne place. Nu foarte multa lume se afla in situatia asta, din pacate. Suntem foarte norocosi sa avem clienti loiali, carora le multumim pentru incredere, asa ca pot spune ca suntem fericiti cu ce am realizat anul trecut” adauga managerul agentiei de publicitate.

Pariaza pe strategia de comunicare, digital si promotii.

"Daca ar fi sa numim un serviciu vedeta, pe care vrem sa il promovam in 2014, asa cum am facut-o si in 2013, acesta ar fi consultanta pentru strategia de comunicare. Avem mai multi clienti care au inceput sa solicite tot mai des acest serviciu si care se “lasa” sfatuiti. Este un semn de maturitate, cred” este de parere Simu.

Tot la capitolul vedete, oficialul S&J mai adauga si serviciile digitale. „In 2013 am crescut mult in zona de digital si in acest sens am continuat si vom continua dezvoltarea acestui departament. Este evident ca lumea merge in directia asta, indiferent daca ne place sau nu.”

In 2013, agentia nu a avut niciun client fara promotii. A fost anul promotiilor, pentru S&J, potrivit Ralucai Simu. „Cred ca nu am avut client care sa nu aiba vreo promotie. Noi am realizat campaniile «Chiturile si silicoanele Ceresit te trimit in vacanta», «Bani de vacanta de la Ceresit», AERO 360, etc. Pentru brandul Moment am implementat local campania globala «Castiga 10 minute de cumparaturi». Este pacat totusi ca tot mai rar avem ocazia sa dezvoltam proiecte pentru imagine si sper sa se schimbe asta in 2014.

Desi mai putine, campaniile de imagine au fost prezente prin componente inserate in proiecte mai complexe. „De exemplu, in 2013 am dezvoltat un program de loializare si training pe termen lung a meseriasilor din constructii, campanie cu componente de CSR si imagine, dar si promotionala. Este vorba despre campania „Supermeserias Ceresit”, un program foarte bine primit care se va desfasura pe mai multi ani.”

Cum va fi 2014? Dificil.

„Cred ca 2014 va fi tot un an dificil, insa sper sa fie ultimul din runda asta, ar cam trebui sa se termine cei sapte ani de seceta biblica pana in 2015, nu?... Probabil ca vom asista la alte cateva consolidari, digitalul va continua sa creasca, iar lupta pentru clienti va fi tot mai apriga, mai ales in urma schimbarilor din piata media. Imi doresc ca anul asta sa intalnim cat mai multi clienti maturi si profesionisti".

Managerul Springer & Jacoby spera la o crestere usoara in acest an. „Probabil ca vom creste usor in 2014, suntem optimisti, asa ca nu putem spera decat la mai bine. Va fi clar mai mult de munca, chiar si pentru acelasi volum de business trebuie sa muncesti mai mult in fiecare an. E o urmare fireasca a crizei, pana la urma. Dar daca treci mental peste acest lucru si chiar iti place ceea ce faci, pana la urma, realizezi ca esti, de fapt, un norocos.”

“communication. simplified”. Continua si in 2014

La sfarsitul anului 2013 echipa de strategie si comunicare S&J a dezvoltat agentiei sloganul “communication. simplified”. O abordare pe care agentia vrea sa o continue si sa o demonstreze si in 2014.

„Este noul nostru slogan local deoarece credem ca esenta inseamna exprimarea a foarte mult, cu foarte putin. Cred ca aceste cuvinte in sine spun totul despre modul in care abordam lucrurile: toate lucrurile importante cu adevarat in viata sunt lucrurile simple. De ce sa facem comunicarea altfel?”

Pastreaza oamenii dedicati

In ultima parte a lui 2013, agentia a adus cateva schimbari in echipa de la Client Service, Creatie si Digital. Sunt schimbari au permis cresterea eficientei interne, dar si multumirea clientilor, este de parere Raluca Simu.

„Fiind un an destul de complicat, anul trecut am dorit sa consolidam echipa in sensul pastrarii in agentie a colegilor cu adevarat dedicati si care cred in ceea ce fac. Exista inca multi oameni care nu au inteles schimbarile de paradigma economica, care cred ca „merge si asa” sau ca merge daca nu dai 100% din ce poti” subliniaza managerul S&J.

„Trebuie sa oferi in primul rand calitate, la preturi corecte si in conditii de eficienta temporara crescuta, iar daca nu intelegi acest lucru, nu poti rezista pe piata. Este ceea ce mi se cere de catre clienti si ceea ce trebuie sa cer mai departe echipei mele".

Springer & Jacoby, profilul agentiei

Despre agentie:

Anul fondarii: 1998 - Babel Communications,

Afilieri: 2009 - Springer & Jacoby

Numar de angajati: 35

Ultima cifra de afaceri publica, CA 2012: 2 milioane EUR

Estimare aproximativa CA 2013: 2 milioane EUR

Mai mult in adplayersreport


PUBLICITATE: