Media Fact Book estimeaza piata la 350 Mil. EUR in 2009
Luni, 19 Octombrie 2009
 
sursa: Media Fact Book 2009 ( Initiative Romania ), 
www.mediafactbook.ro 

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

Agentia de media Initiative, editoarea Media Fact Book, estimeaza piata media la 350 Milioane EUR in 2009.Evolutiile estimate ale principalelor canale media de pe piata din Romania, in graficul de mai sus.

Octav Popescu, Managing Director, Initiative Romania, la evenimentul de lansare: „Piata de media 2009 se va situa in jurul valorii de 350 Milioane EUR, cu 35% in scadere fata de anul trecut, cand piata a fost estimata la 540 Milioane EUR”

Veronica Savanciuc, Presedinte Initiative, Lowe & Partners: „Chiar daca mie, spre exeemplu, imi este greu sa-mi imaginez viata fara ziar, nu trebuie uitata noua generatie care isi ia online mare parte din informatii”

Ileana Tomescu, Brand Connection: „Intr-un an de criza trebuie vazut si consumul de media, si cum este el influentat de lipsa banilor, cresterea tv-ului. Totodata bugetele sunt mai mici, iar in acel buget, investitorii trebuie sa optimizeze expunerea in media.”

Potrivit Media Fact Book 2009, piata media din Romania este aruncata sub nivelul celei din urma cu 3 ani, in 2006, cand volumul total era de 369 Milioane EUR. Alte evolutii estimate pentru 2009: Televiziunea scade de la 337 Mil. EUR (2008) la 225 Mil. EUR. Investitiile in presa scrisa scad  la mai puitn de jumatate fata de anul trecut de la 82 la 40 Mil. EUR. piata radio de la 35 la 25 Mil. EUR, iar industria OOH (outdoor - indoor) de la 70 la 44 Mil. EUR. Cea mai mica scadere procentuala in Media Fact Book este preconizata pentru internet, de la 16 la 13 Milioane EUR. 



PUBLICITATE: