Initiative estimeaza o cifra de afaceri de 34-35 Mil. EUR, iar cu Brand Connection un pol media de 41-42 Mil. EUR
Luni, 19 Octombrie 2009
 

( AdPlayers.ro, Iulian Toma )

Initiative si Brand Connection formeaza un pol de media de 41-42 Milioane EUR in acest an, dupa aprecierile celor doua companii din grupul prezidat de Veronica Savanciuc (foto), luand in calcul estimarile managerilor.

Estimare 2009: 34-35 Milioane EUR, de la 45 Milioane EUR, anul trecut

„Estimam ca Initiative Romania va avea in 2009 o cifra de afaceri de aproximativ 34-35 Milioane EUR, in scadere cu aproximativ 25% fata de anul trecut”, a afirmat pentru AdPlayers Octav Popescu (foto), Managing Director al Initiative.

Proaspat intors in luna septembrie dintr-o vacanta de vara mai speciala in acest an, Octav Popescu confirma spusele lui Paul Radu, CFO-ul grupului, care infirma la inceputul lunii iunie pentru AdPlayers speculatiile privind despartirea managerului Initiative de compania de media prezidata de Veronica Savanciuc.

35 dintr-o piata de 350 Mil. EUR

Potrivit Media Fact Book, cercetarea anuala efectuata de Initiative ce sumarizeaza principalele evolutii ale investitiilor in comunicare, intreaga piata de media din Romania se ridica la aproximativ 350 Milioane EUR, net.  Luand in calcul estimarile de business din acest an ale companiei, Initiative ar urma sa aiba in jur de 10% din piata de media. 

In ciuda declinului cifrei de afaceri din acest an, managerul Initiative apreciaza totusi ca numarul de angajati nu va fi cu mult mai mic, acesta fiind situat in jurul unei echipe de aproximativ 35 de angajati. Potrivit MEDIA AdPlayersREPORT 2009, care citeaza date inregistrate la Ministerul de Finante pentru anul precedent, agentia de media Initiative a avut in 2008 o cifra de afaceri de aproximativ 45 Milioane EUR (44,9) si un numar mediu de 38 de angajati. 

In primul trimestru al anului 2009 (T1), investitiile in comunicare pe canale media au inregistrat o scadere de peste 70% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Estimarile lui Popescu spune ca piata a inceput sa recupereze, chiar daca firav, abia din al doilea trimestru al anului (T2) in curs. „Primul trimestru din 2008 a fost unul foarte bun, motiv pentru care si caderea medie comparativ cu perioada similara a anului trecut este una enorma, de aproximativ 60%”, este de parere si Alexandra Olteanu, de la aceeasi agentie, vorbind despre o medie a acestor scaderi.

41-42 milioane EUR, cu Brand Connection

"Cred ca in acest an vom avea o cifra de afaceri de aproximativ 7-8 Milioane EUR", a estimat Ileana Tomescu (foto), Managing Director al agentiei Brand Connnection, care impreuna cu Initiative formeaza un pol de media de 41-42 Mil. EUR.

Executivul agentiei crede ca in acest an compania isi va dubla cifra de afaceri, fata de anul trecut, gratie volumelor agentiei de publicitate atrase in urma colaborarii pe serviciile de media cu DRAFTFCB. 

Potrivit MEDIA AdPlayersREPORT 2009, agentia de media Brand Connection inregistra anul trecut o cifra de afaceri de aproape 5 Milioane EUR (4,95), si avea o echipa de 12 oameni. In acest an Tomescu afirma ca echipa agentiei este de 15 angajati.

2010. Greu de estimat

Anul viitor? Greu de facut estimari. Octav Popescu sustine ca pe fundalul crizei economice, 2008 a reprezentat inceputul corectiei investitiilor in media, grosul acestora urmand sa fie inregistrate in 2009, iar 2010 va contabiliza ultimeele corectii.

Exista si o rezerva pentru toate aceste cifre: Aceea se refera la cat de mare va fi caderea economica datorata oamenilor care nu vor avea un loc de munca (somaj), in conditiile in care exista deja investitori in comunicare ce au raportat caderi de vanzari cu 2 cifre procentuale.

„Criza a inceput sa loveasca din toamna anului trecut ceea ce a adus la un consum de media mai mic, comparativ cu sezonalitatea nvestitiilor”, a spus Popescu. „Daca in T3 din 2009, se poate spune ca investitiile in comunicare au fost intr-o relativa scadere comparativ cu 2008, in ultimul trimestru al acestui an bugetele de media din Romania sunt la nivelul celor din perioada similara a anului trecut cand, datorita crizei, volumele au inceput sa cunoasca diminuari importante de la  sezonalitatea bugetelor”.

Portofoliul de media

Initiative Romania si Brand Connection se alatura unui grup de companii specializate in servicii de marketing si comunicare prezidat de Veronica Savanciuc din care mai fac parte: Lowe&Partners (agentie de publicitate), Lowe PR (relatii publice), Medic One (healthcare) si Scholz&Friends (publicitate).

Portofoliul agentiei de media Initiative Romania include: Austrian Airlines, BMW, Burger King, GlaxoSmithKline, Johnson&Johnson, KIKA , Millenium Bank, MOL Romania, Orange Romania, Pernod Ricard, Provident Financial, Sarantis Romania, Siemens.

Printre clientii Brand Connection se numara DRAFTFCB, CSC Pharmaceuticals, Bayer, Boehringer-Ingelheim, Schering Plough, Porsche Inter Auto Romania, Lilly, Romexpo, Crucea Rosie Romana, The AD Store, British Council, 3F Trading, Intesa SanPaolo Bank.


PUBLICITATE: