

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)
Blogul McCann (mccannblog.ro) promite subiecte inspirate. Cel putin dupa unul din titlurile postate recent de cei care semneaza jurnalul agentiei de publicitate. Sub titlul Deja Vu, pe McCannBlog puteti viziona un spot pe YouTube, despre care autorii subiectului spun ca este facut de McCann Erickson Lisabona prin 2001.
Legat de prezenta acestuia pe blog, reprezentantii McCann motiveaza ca: probabil atāt echipa de copy-art de la McCann Erickson Lisabona cāt si echipa de la agentia din Romania au vizionat acelasi film care i-a inspirat, amintind de filmul Shallow Hal, aparut īn 2001.
Desi autorii de la McCann nu o spun, atāt o imagine din Shallow Hall (vezi foto), cāt si spotul McCann Lisabona invita si la un Deja vu din spotul Macho pentru Bergenbier, semnat de Leo Burnett, intens mediatizat la īn 2005. Pentru cine nu-si aminteste, īn spotul Macho din campania Bergenbier Bea cu masura, un petrecaret se trezeste legat de pat si descopera īn pat o imensa lenjerie de dama roz.

Sa nu fi vizionat McCann si filmul spotului macho pentru Bergenbier din 2005, de inspiratie Leo Burnett? Publicitarii se inspira adesea din filme celebre, cel mai recent spot pentru berea Perroni Nastro Azzurro fiind cea mai buna dovada. Nu multi sunt aceea care o si afirma raspicat, īnsa fiecare dintre ei īncearca sa exploazeze sursa de inspiratie īntr-un mod original īn executia reclamei.
Asadar, oglinda oglinjoara care dintre reclame exploateaza filmul īntr-o executie originala: McCann Lisabona sau Leo Burnett Romānia?
Contul de creatie al marcii Bergenbier de la Interbrew este īmpartit de agentiile Leo Burnett si McCann Erickson, ultima ditre agentii ocupāndu-se de proiectele de comunicare ale marcii legate de fotbal, Bergenbier fiind si sponsorul echipei nationale de fotbal a Romāniei