Cohn&Jansen | Ashley & Holmes baga 3.000 EUR pe an în exprimarea libera
Vineri, 14 Septembrie 2007

.

(AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“Este o lectie si o surpriza placuta pentru noi. O imagine dintr-un colt de oras a aparut pe prima pagina a unui ziar, la televziune, pe internet si tot asa”, a afirmat pentru AdPlayers.ro, Catalin Rusu (foto), Senior Copywriter la Cohn&Jansen | Ashley&Holmes, agentia de publicitate vinovata de comunicare.

„Dincolo de manifestarea artistica, proiectul este o solutie de comunicare ce nu ia in calcul frecventa. Continutul mesajului primeaza”. 

„Eficienta in comunicare sta uneori in continut si mai putin in frecventa”

Outdoor-ul de pe strada Arthur Verona cu Dorinel Munteanu, unul dintre veteranii fotbalului romanesc, revenit de curand in echipa nationala de Fotbal a Romaniei, a ajuns in toata presa.

Motivul? Gasit de jurnalistii de la Gazeta Sporturilor, acestia au apreciat chiar pe prima pagina a ziarului gestul ca cineva sa dedice panoul lui Dorinel Munteanu, fotbalist devenit subiectul panoului din luna septembrie. Subiectul a facut valuri in presa scrisa pe prima pagina, la televiziune si internet, plecand de la gestul echipei de creatie a agentiei de publicitate, care si-a exprimat mesajul din buzunarul propriu.

„In contextul in care foarte multi tineri, in fotbal si in multe domenii, se blazeaza pe la 30 de ani, Dorinel este un exemplu de pasiune pentru meseria aleasa”, adauga Rusu. “Ne-am bucurat luni cand am vazut panoul pe prima pagina din Gazeta, iar acest lucru ne confirma faptul ca eficienta in comunicare sta uneori in continut si mai putin in frecventa".

Echipa de creatie  care a realizat panoul cu Dorinel Munteanu este alcatuita din Andrei Cohn (Creative Director) si Catalin Rusu (Senior Copywriter).

3000 EUR pe an si “Ce-ar fi sa avem si noi panoul nostru?

Agentia a achizitionat locatia inca de cand avea sediul vis-a-vis de panou, pe care l-a transformat intr-un proiect de exprimare sociala. „Proiectul a inceput in urma cu 1 an si jumatate de cand aveam sediul vis a vis de panou, pe dionisie Lupu 50, colt cu Arthur Verona”, a afirmat Catalin Rusu, pentru AdPlayers.ro.

„Ideea i-a apartinut lui Andrei Cohn (Creative Director si Partener al agentiei), dupa o discutie legata de cat de urate sunt panourile  din jurul nostru, in general"”, sustine omul de creatie al agentiei.

“Totul a plecat de la faptul ca in fiecare dimineata aveam o priveliste frumoasa, mai putin acest panou care aveam mai tot timpul „norocul” sa fie urat. Andrei a vazut outdoorul respectiv, pe atunci vis a vis de sediul nostru si a zis “ce-ar fi sa avem si noi panoul nostru pe care sa facem ce vrem?””, adauga senior copywriter-ul.

Rusu spune ca Andrei Cohn a vorbit cu Cristina Jansen (Managing Partner al agentiei) care a descoperit ca panoul se afla in portofoliul NewsOutdoor, companie de la care a fost achizitionat in cele din urma. Intrebata cat a investit agentia de publicitate in panou, Cristina Jansen a cofirmat si ea, pentru AdPlayers.ro, ca valoarea panoului se invarte undeva in jur de 250 de euro pe luna, valoare care duce compania la un buget de 3.000 de euro pe an.

“Suma nu era deloc mica la acea vreme”, explica Rusu. “Agentia era doar un boutique de creatie, dar Andrei l-a gandit ca pe un proiect in care noi, cei de la creatie, sa ne manifestam artistic.  Ideea era sa depasim cumva munca din agentie de la brief la executie, efectiv din pasiune de a comunica pe diferite subiecte de interes general”.

Subiectele: “Ceea ce ne irita retina”

Primul panou era cu terorismul, pentru ca in acel moment era dezbatuta foarte tare problema cu rapirea jurnalistilor in Irak. “Erau niste lacrimi in forma de bomba - un raport de cauzalitate, in care durerea naste ura si ura naste durerea si tot asa”, explica senior copywriter-ul.

“De regula subiectele sunt legate de ceea ce ne irita retina”, spune Catalin Rusu. Drintre cele atacate de panoul agentiei se numara terorismul, brazii de Craciun, spaga, pupincurismul, sistemul de sanatate, demagogia, manelele, inundatiile, echipa nationala de fotbal sau consumerismul excesiv.

Ne intereseaza subiecte de interes general si suntem „smeriti” fata de subiecte, pentru ca pe acolo trec tot felul de oameni. “Nu facem subiecte din faptul ca a castigat Romania la Cannes Lions, lucru care intereseaza doar piata de publicitate, insa faptul ca a murit regizorul Nemescu a ajuns pe panou”.

Pupincurismul, inspirat de unii "jurnalisti" din publicitate

Intrebat daca din publicitate i-a iritat ceva, “Da. Chiar foarte mult”, isi aminteste Rusu. “Acesta este si motivul pentru care un panou a fost dedicat pupincurismului. Un vizual in care, in fiecare fesa se afla infipt un bat de inghetata”.

“In nenumarate randuri, mai multi oameni din presa au fost excesiv de laudativi la adresa unor „binefacatori” din industria publicitatii”, explica omul de creatie. “Pupincurismul este insa un fenomen generalizat in societatea romaneasca, motiv pentru care am considerat ca e nimerit sa dedicam panoul din august 2006 acestui subiect, amintind celor ce uita repede si des ca: „Daca lingi odata, incepe sa-ti placa...”

PUBLICITATE: