Beatrice Danis, BrandTailors: “50% din piata de strategie de brand este administrata de agentiile de publicitate"
Joi, 19 Februarie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

“50% din piata de consultanta de brand este administrata de agentiile de publicitate”, a afirmat pentru AdPlayers, Beatrice Danis (foto), Managing Partner BrandTailors, companie specializata in servicii de consultanta de brand. „In companiile specializate se invart in jur de 3-4 Mil. EUR - jumatate din piata de branding, restul de pana la aproximativ 6-7 Mil. EUR fiind in administrarea agentiilor de publicitate”, explica ea.

Potrivit oficialului BrandTailors, pe piata de consultanta si strategie de brand mai mult de 10 companii specializate se lauda ca pot administra astfel de servicii, dar Danis nici nu ia in calcul companii care chipurile ar onora servicii de consultanta si strategii de brand complexe cu 5.000 de euro.

”Nu poti sa gandesti strategie de brand pe stomacul gol” zambeste Beatrice Danis, spunand ca, desi ea si colegii ei dorm poate mai putin noptile din apropierea termenelor de predare ale unor proiecte, nu si-au facut niciodata griji de plata salariilor la sfarsit de luna sau de profitabilitatea companiei.

Danis crede ca din cauza lipsei unor bugete corect alocate consultantei de brand, pe piata de profil exista inclusiv impostura sau servicii indoielnice chiar sub umbrela unor autointitulate procese de licitatii transparente. Organizate de asa-zisi consultanti de brand, nimeni nu cauta altceva decat cea mai ieftina echipa care ii poate rezolva un brief punctual, fara ca celui selectat sau consultantului de licitatie sa ii pese de viitorul brand-ului in cauza.

„Sunt multi investitori care ar trebui sa se intrebe daca acele echipe cu care lucreaza au vreun proiect de branding relevant pe piata romaneasca si dupa aceea sa ii selecteze”, adauga fondatoarea BrandTailors.

Beatrice Danis crede ca unul din motivele pentru care piata de consultanta de brand are un volum inca destul de mic in Romania se datoreaza si faptulului ca producatorii locali acorda prea putina importanta acestor servicii, iar companiile multinationale, cu exceptia unor proiecte locale punctuale de branding sau extensii de brand, lucreaza in marea lor majoritate cu consultantii de brand internationali.

„Probabil ca proiectele locale de consultanta de brand ale companiilor multinationale sunt in total de ordinul a cateva zeci pe an, cel mai probabil 10-15, o pondere infima in economia intregii piete”, conchide Danis.


PUBLICITATE: