“Vom scoate afara spoturile TV foarte ieftine" Mihai Craiu, Realitatea TV din Publicitate
Vineri, 15 Iulie 2011
 ( AdPlayers, Iulian Toma )

Posturile de televiziune Realitatea TV, Money Channel si Romantica vand pe piata de publicitate in medie de 800.000 EUR pe luna, incasari corectate de sezonalitatea vanzarilor, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers, Mihai Craiu (foto), Managerul Media Consulta International, compania care administreaza vanzarile statiilor TV pe piata de media.

“In acest moment, veniturile posturilor de televiziune din publicitate reprezinta o medie de 800.000 EUR pe luna, incasari corectate de sezonalitatea vanzarilor. Dupa cum este si firesc, exista luni mai bune cum sunt lunile mai – iunie, si luni mai slabe, asa cum este luna august”, a afirmat Mihai Craiu pentru AdPlayers.

“Business-ul s-a asezat”.

Media Consulta International a devenit regia de vanzari a posturilor de televiziune, incepand cu 9 mai . Ce spune Craiu, dupa doua luni de la preluarea job-ului de reprezentare?

“Business-ul s-a asezat. Si cand spun asta, ma refer la 2 componente. Stabilitatea resurselor umane – salariile se dau la timp. Managementul s-a implicat, Ghita (Sebastian Ghita, nr. Managerul Realitatea TV) vine cu bani de-acasa. Cu siguranta nu se va intampla acest lucru o vesnicie, insa cel putin de cand am inceput si noi sa participam cu bani din publicitate, si nu putini, lucrurile stau altfel”.

Insa Ghita nu este singurul motiv pentru care lucrurile merg mai bine. “Este si meritul lui Elan Scwartzenberg care nu a intervenit distructiv sau orgolios in business, ci a lasat ca lucrurile sa curga normal. Iar cand oamenii isi primesc banii, si toate lucrurile sunt in regula din acest punct devedere, neavand grija zilei de maine nu au decat sa aiba grija produsului media pentru care lucreaza”.

“Al doilea aspect, de la inceperea colaborarii noastre, ar fi ca am intrat in piata de publicitate si am curatat foarte multe lucruri anormale de tipul agentie care cumpara printr-o alta agentie, care cumpara la randul sau printr-o a treia agentie, si care in final cumpara prin agentia unui prieten. Eliminand aceste lucruri anormale, am salvat procente de 10-15% care, la finalul procesului de vanzare, se transforma in venituri  semnificative.

“Toti clientii mari “tipa” ca le merge prost".

Din spusele lui Craiu, investitorul in publicitate dicteaza inca pretul de achizitie pe piata de televiziune. Indiferent cum ii merg vanzarile, clientul de publicitate spune insa ca merge prost pentru a face rost de preturi bune.

“Din pacate, inca mai avem aceasta problema legata de pretul de pe piata. Indiferent daca le merge bine sau nu, toti clientii mari “tipa” ca le merge prost. Daca, la un moment dat, in urma unei negocieri au apucat sa scada preturile ori sa obtina  conditii comerciale foarte bune, vor conditii de pret din ce in ce mai bune".

Managerul Media Consulta spune ca nu a reusit sa corecteze astfel de situuatii integral, dar ca acest lucru se va intampla in curand, in lunile noiembrie si decembrie, perioada in care tot spatiul disponibil – inventarul de vanzare al statiei - va fi integral vandut.

“Atunci vom intoarce celalalt obraz clientului, cand vom scoate afara spoturile foarte ieftine si vom introduce pe post numai spoturi contractate la preturi ce reflecta costurile si efortul real de productie din spatele produsului media”, conchide Mihai Craiu. 

 Mai mult in Media 


PUBLICITATE: