Ringier in 2011: 30,2 Milioane de euro in Romania. Aproape 1 Miliard de euro global (931,28 Mil. EUR)
Joi, 19 Aprilie 2012
 (Adplayers, Iulian Toma) Nu este niciun secret ca Romania este inca o piata mica pentru Ringier, care opereaza cea mai mare parte a afacerilor in spatiul Elvetian si German.

Partea mai putin stiuta de concurenta din Romania care a inchis firme dupa firme este ca afacerea a grupului Ringier pe piata romaneasca a facut si profit si a inregistrat un business de 37,2 Milioane franci elvetieni in 2011 (30,2 Mil. EUR), comparativ cu 25,8 Mil. Euro in 2010 (20,9 Mil. EUR).

In ciuda scaderii pietei de publicitate inclusiv in 2011, potrivit raportulului anual Ringier, afacerea Ringier din Romania a cunoscut o crestere cu 33,6% comparativ cu anul precedent. In august 2011, Ringier a anuntat achizitia intregului pachet de actiuni al Edipresse AS Romania, devenind astfel cel mai mare publisher international din tara. Tranzactia s-a perfectat in februarie 2012.


Global 1,147 Miliarde franci elvetieni. Europa Centrala: 274 Milioane.

Veniturile totale (cifra de afaceri) ale grupului Ringier din operatiunile derulate in intreaga lume in anul 2011 au fost de 1,147 miliarde de franci elvetieni, cu 9 procente mai mici decat in 2010. Din intregul exercitiu financiar, afacerea Ringier din Europa Centrala a generat venituri de 274 milioane de franci elvetieni in 2011. Acestea sunt formate din vanzarile Ringier Ungaria, Ringier Romania si 50% din cele ale Ringier Axel Springer Media, un joint-venture intre Grupul Ringier si compania media germana Axel Springer.

Cel mai mare grup media elvetian activ la nivel international are 100 de milioane de franci elvetieni investiti in actiuni si parteneriate, inclusiv Edipresse Romania dar si altele cum sunt DeinDeal, jobs.ch, InfrontRingier. Ringier Group a obtinut in 2011 un rezultat EBITDA de 64 de milioane de franci elvetieni, mai mic decat cel inregistrat in anul anterior, de 115 milioane de franci elvetieni. Rezultatul din 2010 a inclus si efectul non-operational care a rezultat din formarea joint-venture-ului Ringier Axel Springer Media.

Crestere pe digital si entertainment.

Veniturile Ringier sprijina accentul strategic pe dezvoltarea grupului in zona mediei digitale, sector in care vanzarile din 2011 au fost cu 19 procente mai mari decat cele din anul anterior. Pe de alta parte, vanzarile generate de afacerea de baza a grupului au fost influentate negativ de scaderea veniturilor din publicitate, care, la nivel global, s-au diminuat cu 15 procente.

Operatiunile de tipar s-au contractat substantial in fata competitiei europene acerbe, trend exacerbat de intarirea francului elvetian. In timp ce cota diviziei de print in veniturile consolidate a scazut la 21 de procente (fata de cele 23 de procente din 2010), proportia vanzarilor totale generate de afacerea digitala a crescut de la 10 la 14 procente. Fata de cresterea organica puternica a vanzarilor in aceasta zona, cresterea afacerilor Ringier reflecta si un numar de achizitii. Vanzarile de publicatii si publicitatea, care au generat 28 si respectiv, 24 de procente in venitul total, au ramas cele mai mari componente ale afacerii grupului la nivel global. 


PUBLICITATE: