Retrospectiva pierderilor de bani si audiente TVR
Joi, 16 Septembrie 2010




Audiente TV, All Urban, 2001-2009. (sursa: ARMA, prelucrare TVR)

 (AdPlayers, Iulian Toma)

Alexandru Lazescu, Presedintele Director General al TVR, anunta un plan de redresare si relansare a televiziunii publice, la scurt timp de la instalarea sa la sefia posturilor, spunand deasemenea ca „va tulbura multe ape si va ataca destule interese”.

In cadrul primului bilant pe care l-a prezentat de la numirea sa la conducerea televiziunii, oficialul a facut cunoscute si evolutia audientelor dar si a rezultatelor financiare ale TVR.

Pierderi de Audiente (cota de piata): de la 15% la 3,7% in populatia urbana

Pe scurt, TVR a avut cea mai abrupta cadere de audienta dintre toate televiziunile din Romania, inclusiv intr-o comparatie cu televiziunile publice din alte tari europene, conform unui studiu EBU. Evolutia negativa TVR are loc in timp ce cota de piata totala a posturile generaliste din Romania a scazut cu aproximativ un sfert din cota de piata de 61,7% pe care o inregistrau in 2001, la nivelul de 45,2% pe care l-au totalizat in 2009.

Astfel, citand ca sursa studiul ARMA in perioada 2001 - 2009, oficialii postului public spun ca audienta  TVR a inregistrat o cadere a cotei de piata pe segmentul urban de la 15% la 3,7%. In toata aceasta perioada Pro TV a evoluat din jurul unei cote de piata de 19,8% (2001) si 21,1 % (2002), ajungand in ultimii doi ani la 16,5% (2008), respectiv 17,2% (2009), in timp ce Antena 1 a evoluat de la 18,5% in 2001 si 16,8% in 2002, la 9,4% (2008) respectiv 11,5% in 2009.

Nu mai putin interesante sunt evolutiile Prima TV de la un market share de 8,8% in 2001 si 7,5% in 2002, catre cote de piata relativ constante in ultimii ani, cuprinse intre 5,7% in 2006, sau 5,3% in 2008, si 5,5% ( in 2009), respectiv al postului Kanal D care de la 2,2% in 2007 a evoluat la 4,6% in 2008 si 4,4% in 2009.

Putini stiu ca cea mai spectaculoasa ascensiune urbana dintre televiziunile generaliste a avut-o National TV care, de la o cota de piata constanta de 2,4% intre 2004 si 2007, a crescut la 2,6% (2008) si 3,2% in 2009, inregistrand astfel doar  0,5% sub cota de piata a canalul national de televiziune.

Pierderi Financiare: 4,8 Mil. EUR (2006), 8,8 Mil. EUR (2007), 14,6 Mil. EUR in 2008 si 11,3 Mil. EUR (2009)

In ce priveste veniturile televiziunii publice, in ultimii 5 ani acestea au crescut de la 123 Mil EUR in 2005, la 143,3 Mil. EUR in 2006 si 156,5 Mil. EUR in 2007, de la care au scazut la 154,2 Mil. EUR in 2008, si 135 Mil. EUR in 2009.

Despre profitabilitatea TVR se poate vorbi doar in 2005, an in care a inregistrat un profit de 8,9 Mil EUR, acesta fiind si singurul an in care rezultatul financiar al postului a fost pozitiv in perioada 2005-2009. In rest, canalul public contabiliezeaza pierderi de 4,8 Mil. EUR (2006), 8,8 Mil. EUR (2007), 14,6 Mil. EUR in 2008 si 11,3 Mil. EUR anul trecut, in 2009.

Postul public numara 6 canale – TVR1, TVR2, TVR3, TVR cultural, TVR info, TVRi si un post de televiziune experimental – TVR HD. Postul numara in prezent 3300 de angajati, din care 2730 in Bucuresti si 570 in tara, unde numara si 5 studiouri teritoriale.

Mai mult in TV


PUBLICITATE: