NextCap, Gavrila&Asociatii, Cohn&Jansen si Headvertising justifica neparticiparea la Ad’Or
Marti, 17 Mai 2005

( AdPlayers.ro ) Pentru a sprijini initiativa organizatorilor de a face cat mai transparenta editia din acest an a festivalului de publicitate Ad’Or 2005, AdPlayers.ro va publica incepand de astazi pozitiile celor mai importante agentii de publicitate din Romania fata de inscrierile, organizarea si desfasurarea editiei din acest an.

Reamintim ca, potrivit organizatorilor, lucrarile inscrise vor fi publicate pe site-ul festivalului – ador.ro, incepand de maine –18 mai. Pozitiile celor mai importante agentii de publicitate, membre sau nemembre RAAA, vor fi publicate timp de 10 zile incepand de astazi si pana la data desfasurarii galei Ad’Or 2005. Opiniile sunt asteptate pe info@adplayers.ro .

AdPlayers incepe astazi cu patru agentii care si-au facut deja publica o pozitie comuna fata de Ad’Or 2005 prin intermediul unui comunicat remis AdPlayers.ro.

NextCap, Gavrila&Asociatii, Cohn&Jansen si Headvertising nu participa la editia 2005 a festivalului de creatie publicitara organizat de RAAA. “Cele 4 agentii, membre ale RAAA vor astfel sa atraga atentia inca o data asupra starii acestei competitii, care, in opinia lor, nu isi mai indeplineste de mult menirea initiala” spun cele patru intr-un comunicat remis astazi AdPlayers.

“Ca Ad'Or creeaza monstri e deja o certitudine, dar ce-i mai grav este ca victimele sale provin si din randurile clientilor, care sufera mutatii generate de febra festivalului” declara Costin Popescu, directorul de creatie si unul din cei doi parteneri ai agentiei Cap. Oficialul vorbeste despre ” Clientul complice care sprijina agentia in demersul ei nefiresc de a participa la festival cu proiecte inventate cu acest prilej, asta doar pentru a profita de publicity.” Si nu se opreste aici. “ Clientul care se crede smecher si vine la agentie cu un "proiect de premiu", solicitand apoi un regim special cu prioritate si tarife preferentiale.” Costin Popescu numeste chiar si o a treia categorie de client: “Clientul impostor care profita de disperarea dupa premii a agentiei si accepta orice propunere doar fiindca e facuta pe banii agentiei, iar el n-avea de unde sa scoata bugetul respectiv.” ”Doresc sa multumesc si pe aceasta cale clientilor nostri care se respecta, care ne respecta inteligenta si care ne inteleg pozitia pe care o luam in acest subiect.”

“Uitandu-ma in dictionar, banuiala mi-a fost confirmata: "Citius, Altius, Fortius" se traduce "Mai tupeist, Mai alunecos, Mai smecher" spune Octav Gheorghe, asociatul Alinei Gavrila de la Gavrila si Asociatii, referindu-se la spiritul competitional ce guverneaza inscrierile la aceasta editie a festivalului. Fie ca haiosul spirit olimpic romanesc sa survoleze si editia de anul acesta a Ad'Or-ului si sa-i dea castig celui mai uns cu toate alifiile.”

Agentia NextCap a luat decizia de a nu participa la Ad’Or 2005 inca din timpul desfasurarii editiei trecute a festivalului, lucru facut public la vremea respectiva printr-un comunicat de presa. Cele doua agentii (nr NextCap si Gavrila) s-au alaturat astfel protestului initiat cu trei ani in urma de Headvertising, care venea ca urmare a politicii foarte permisive a organizatorilor fata de inscrierea lucrarilor executate special pentru festival, dupa cum afirma oficialii celor doua.

“Poate ca la vremea respectiva gestul nostru a parut cam extrem, insa desfasurarea ulterioara a evenimentelor ne-a dat pe deplin dreptate. Procentul ‘specialelor de festival’ a crescut galopant, de la editie la editie, astfel incat la ora actuala Ad’Or-ul nu e decat o caricatura a proiectului initial al RAAA” a spus Serban Alexandrescu, Asociat si Director de Creatie Headvertising. “Ma bucur ca protestul nostru a fost urmat de la editie la editie si de alte agentii pentru care cinstea e mai importanta decat gloria”.

Celor trei li s-a mai adaugat la aceasta editie si agentia Cohn&Jansen care a luat la randul ei decizia de a nu se inscrie in festival: “Am crezut ca agentiile care au anuntat anul trecut faptul ca nu vor mai participa vor sensibiliza obrazul gros si fara terminatii nervoase a celor care fac lucrari de festival. Nu a fost asa, ci dimpotriva. In liniste, el, obrazul, a devenit chiar si mai gros” declara Andrei Cohn, asociat si Director de Creatie al Cohn & Jansen.

Trei dintre cele patru agentii semnatare ale comunicatului remis AdPlayers sunt cunoscute drept castigatoare ale unor importante trofee de eficienta a publicitatii. NextCap, Gavrila&Asociatii si Headvertising spun ca, la un loc, au castigat 7 trofee la editia din acest an a premiilor Effie Romania.

Cele 4 agentii sunt si autoare ale unei campanii "de promovare" ce se deruleaza in prezent pe media online si in care "ureaza succes tuturor participantilor la festivalul de creatie publicitara Ad'Or 2005"


PUBLICITATE: