Mobilele atrag 1 din 3 euro in publicitatea display
Vineri, 20 Mai 2016
 

adplayers. info

33% din afisarile campaniilor publicitare de tip display au fost efectuate de pe dispozitive mobile, conform Monitorizarii Investitiilor in Publicitatea Online (MIPOnline) pentru prima parte a lunii mai 2016, se arata intr-o infromare pu sa la dispozitie de catre departamentul de Monitorizare a Investitiilor in Publicitatea de profil, din cadrul Biroului Roman de Audit Transmedia (BRAT).

MIP Online va furniza, incepand din luna mai 2016, si informatii privind dispozitivele de pe care sunt vizualizate campaniile de publicitate online: desktop, mobil si tableta. Informatiile referitoare la numarul de afisari inregistrate de o campanie publicitara, precum si volumele investitiilor estimate la tarifele ratecard pot fi masurate individual pentru fiecare dintre cele 3 dispozitive utilizate pentru navigarea pe internet: calculator, tableta, telefon mobil

Prima concluzie a analizei rezultatelor primelor doua saptamani ale lunii mai 2016, arata reprezentantii MIPO, este faptul ca modul de vizualizare, de consum a campaniilor publitare online urmareste tendinta generala de crestere a accesarilor de pe dispozitive mobile.

In conditiile in care proportia traficului realizat de pe dispozitive mobile depaseste deja 50% din totalul traficului inregistrat pe site-urile romanesti, in ceea ce priveste publicitatea online, mai mult de o treime din totalul afisarilor campaniilor publicitare monitorizate sunt realizate de pe dispozitive mobile (telefon mobil sau tableta).

Adaptarea industriei de publicitate la schimbarea comportamentului vizitatorilor siteurilor, care prefera din ce in ce mai mult accesarea siteurilor de pe dispozitive mobile, se face treptat. In prezent, din primele rezultate ale MIPO, se poate observa ca doar 6% din totalul formatelor publicitare monitorizate online sunt destinate exclusiv telefoanelor mobile, fiind inca preferate formate publicitare ce pot fi vizualizate pe orice tip de ecran, atat cel al calculatorului, tabletei sau telefonului mobil.

Din perspectiva companiilor ce detin siteuri web, din cele peste 1.500 de siteuri monitorizate de BRAT, peste 700 au deja versiuni optimizate pentru orice tip de dispozitiv.

Prin detalierea informatiilor MIPO la nivelul tipului de dispozitiv de pe care a fost consumata o afisare a unei campanii publicitare, industria online afiliata asociatiei BRAT face un nou pas spre transparentizare si profesionalizare, aducand in piata din Romania informatii esentiale pe baza carora se pot realiza si implementa cu succes strategii de comunicare eficiente.

Monitorizarea Investitiilor in Publicitate (MIP) este studiul realizat de BRAT ce pune la dispozitia pietii de media si publicitate, informatii complete despre campaniile publicitare desfasurate in cadrul publicatiilor tiparite, emisiunilor statiilor radio, site-uri web si locatii OOH, ultizand standarde comune de monitorizare si raportare pentru cele 4 medii.

Mai mult in Media, BRAT, MIP


PUBLICITATE: