Medicamentele urmate de suplimentele alimentare si lanturi de magazine au dominat piata de publicitate, in decembrie 2023. Cercetare MediaTrust.
Vineri, 19 Ianuarie 2024

Conform datelor pe baza Tarifelor Lista – Rate Card, furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor, in intervalul monitorizat s-au difuzat peste 612.000 de spoturi publicitare, iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 820 milioane euro rate card.

AdPlayers. info

Potrivit analizei de monitorizare efectuate de mediaTRUST pentru perioada 1-31 decembrie 2023, medicamentele au dominat piata investitiilor in reclamele radio, tv si presa scrisa.  Suplimentele alimentare si retailerii intregesc podiumul.

Conform datelor furnizate de Admonit, platforma mediaTRUST pentru monitorizarea reclamelor, in intervalul monitorizat s-au difuzat peste 612.000 de spoturi publicitare, iar cheltuielile totale de publicitate au fost de peste 820 milioane euro rate card.

Compania de moniotorizare subliniaza importanta faptului ca cifrele reflecta cheltuielile calculate pe baza tarifelor de publicitate (rate card) specifice fiecarui mediu de promovare, fara a lua in considerare discounturile, reducerile sau alte oferte speciale acordate individual de catre advertiseri.

Prin urmare, valoarea cheltuielilor prezentate in raport reprezinta cheltuielile brute ale brandurilor in domeniul publicitatii, inainte de eventuale negocieri comerciale sau avantaje comerciale specifice oferite de medii de promovare. Aceasta precizare este esentiala pentru a intelege contextul real al investitiilor in publicitate si pentru a evalua impactul economic al campaniilor publicitare.

Cele mai active

Conform datelor furnizate de mediaTRUST pentru luna decembrie 2023, categoria cea mai activa in campaniile de publicitate la radio, TV si in presa scrisa a fost cea a medicamentelor eliberate fara prescriptie medicala. S-a estimat o expunere publicitara totala de 120,506,975 euro, conform tarifelor rate card, cu 99.500 de spoturi difuzate.

Nurofen a fost in fruntea listei, cu o expunere publicitara estimata la peste 9,87 milioane de euro rate card, reflectata in 10.952 de reclame la radio, televiziune si in presa scrisa. Este urmat de Faringosept, care a avut o expunere estimata la peste 6 milioane de euro rate card si a difuzat 2.863 de spoturi publicitare. In aceeasi categorie, Clafen, brand al companiei Antibiotice Iasi, a avut o vizibilitate publicitara cu o valoare estimata la 5,17 milioane de euro rate card si a realizat difuzarea a 3.877 de spoturi publicitare.

Produsele precum calmantele, medicamentele pentru tratamentul simptomelor racelii si gripei, pastilele pentru dureri de gat si gelurile pentru dureri musculare si articulare au fost printre cele mai vizibile in spoturile monitorizate in perioada mentionata.

Si suplimentele alimentare au fost promovate intens in luna decembrie 2023. Investitiile totale in publicitatea pentru aceasta categorie au atins suma de 86,423,437 euro (calculata la rate card). Dintre acestea, brandul SimbiFlora, prin advertiserul Antibiotice Iasi, a avut un buget estimat la 7,44 milioane de euro pentru campaniile de publicitate desfasurate in radio, televiziune si presa scrisa, realizand difuzarea a 5.675 de spoturi in decursul lunii mentionate.

Alte doua branduri cu promovare intensa sunt Prostagood (Co&Co Consumer 2002) si Silithor (Antibiotice Iasi) - un supliment alimentar cu proprietati hepatoprotectoare, hepatoregeneratoare si antioxidante. Brandul Prostagood a bugetat peste 5,91 milioane de euro in publicitate, iar Silithor a fost prezent in peste 3.205 spoturi, cu cheltuieli brute de publicitate depasind 5,26 milioane de euro.

Lanturile de magazine generaliste, a treia cea mai semnificativa prezenta

In decembrie 2023, retailerii generalisti au marcat a treia cea mai semnificativa prezenta in materie de vizibilitate publicitara, cu o valoare totala estimata la peste 69,22 milioane euro, bazata pe tarifele rate card. Printre lanturile de supermarketuri, Profi, Lidl si Penny au fost in fruntea listei pentru valoarea estimata a expunerii publicitare. Profi a avut o prezenta publicitara estimata la peste 15,84 milioane euro rate card in luna decembrie, urmat de Lidl cu o valoare estimata de 11,55 milioane euro si Penny, cu o expunere estimata de 8,72 milioane euro.

In categoria hipermarketurilor, Kaufland, Carrefour si Auchan s-au distins prin cele mai mari bugete de investitii in publicitate. Pentru Kaufland, expunerea publicitara pe baza tarifelor rate card este estimata la 13,52 milioane prin difuzarea a 13.775 de spoturi publicitare. Carrefour a avut costuri cu publicitatea in reclamele difuzate la radio, televiziune si in presa scrisa in valoare de 12,63 milioane euro rate card, totalizand 11.062 de spoturi. Cifrele reflecta un efort considerabil al retailerilor de a se pozitiona pe piata in perioada sarbatorilor de iarna, o luna cheie pentru industria de retail.

Producatorii de dulciuri au investit sume uriase

In decembrie, traditional asociata cu perioada cadourilor, producatorii de dulciuri au investit sume uriase in publicitatea produselor lor. Conform estimarilor bazate pe tarifele rate card, industria dulciurilor a avut o vizibilitate publicitara cu o valoare totala de aproximativ 42,55 milioane de euro in campaniile desfasurate in perioada analizata. Brandul Kinder, parte a Ferrero Romania, a ocupat pozitia de lider pe piata publicitatii pentru dulciuri, cu un buget de publicitate de peste 8,11 milioane de euro si 5.105 spoturi difuzate. Milka, sub umbrela Mondelez, a urmat prin alocarea a 5,39 milioane de euro la tarifele rate card. Publicul a fost expus in medie de 119 de ori pe zi la spoturile Milka cu produsele dulci din ciocolata. De asemenea, compania romaneasca Boromir a fost un jucator important pe piata publicitatii pentru dulciuri, alocand un buget de 3,01 milioane de euro. Brandul a avut difuzate 2.876 de spoturi pentru prajiturile sale pufoase.

Si in industria divertismentului, cheltuielile cu publicitatea au fost mari, peste 37,7 milioane euro rate card si 23.533 de spoturi difuzate per total de brandurile din aceasta industrie. Betano a condus in ceea ce priveste bugetul de publicitate cu 6,33 milioane euro rate card si 3.395 de spoturi difuzate, urmat de Superbet cu 5,70 milioane euro rate card, iar Casa Pariurilor cu 4,84 milioane euro rate card in cheltuieli de publicitate. Mediul de difuzare preferat a fost televiziunea, subliniind tendinta brandurilor de a-si intensifica prezenta vizuala, in contextul schimbarilor legislative recente.

Metodologie:

Raportul a fost elaborat pe baza datelor obtinute din monitorizarea reclamelor Admonit mediaTRUST in perioada 1 – 31 decembrie 2023. Studiul a inclus reclamele brandurilor din media difuzate la radio, TV si presa scrisa. Cheltuielile prezentate in raport sunt conform tarifelor de lista oficiale ale fiecarui mediu, fara a include reduceri. Admonit permite monitorizarea campaniilor publicitare in timp real, inclusiv identificarea noilor spoturi si urmarirea cheltuielilor publicitare in functie de categorii si marci de produse detaliate.

MediaTRUST

mediaTRUST Romania, este cea mai mare companie de monitorizare media din Romania.  Avand cea mai indelungata experienta pe piata (peste 20 ani) si cel mai vast portofoliu de clienti (peste 600 clienti in anul 2023), mediaTRUST Romania s-a afirmat ca element esential in industria sa si este recunoscuta drept un reper al domeniului.

Din anul 2004 a devenit membru al FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd'Extraits de Presse) dezvoltand parteneriate in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est prin care ofera acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, radio, TV, online si social media). Membru al organizatiilor autohtone de profil, BRAT (Biroului Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor) din 2014, mediaTRUST Romania aduce in prim-plan servicii premium si utilizeaza tehnologii de monitorizare si analiza media de ultima generatie.

Mai mult in Business, Media, Cercetare, Research

 

        


PUBLICITATE: