GfK a aflat din presa cine va masura audienta TV 2012-2015
Luni, 17 Ianuarie 2011

Andi Dumitrescu, Director General GfK, actualul furnizor de date de audienta.
FOTO: Magazinul Progresiv 


( AdPlayers, info )

GfK , actualul furnizor de date de audienta pentru televiziuni, a aflat din presa cine va masura audienta TV 2012-2015. Intr-o informare remisa presei, directorul companiei de cercetare se arata surprins de anuntul CNA si ARMA, in care este comunicat castigatorul concursului, Kantar Media.

Declaratia lui Andi Dumitrescu, Directorului General al companiei GfK Romania, cu privire la decizia ARMA de a schimba furnizorul SNMATV:

„Am aflat din presa ca o alta companie este castigatoarea licitatiei pentru furnizarea serviciului national de masurare a audientelor TV. Suntem surprinsi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricaror discutii intre forul national de supervizare si control al sistemului de masurare a audientelor TV si furnizorul curent al acestui serviciu reprezinta o situatie unica in oricare dintre tarile membre ale Uniunii Europene. In toate aceste tari, forul national este interesat de acuratetea datelor si continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigura stabilitatea datelor, in timp ce schimbarea furnizorului poate duce, in unele situatii, la modificari dramatice ale rating-urilor. 

Rezultatele celor doua audit-uri diferite solicitate de ARMA si realizate de doua companii independente recunoscute pe piata de profil au certificat ca sistemul folosit de GfK furnizeaza date de audienta valide si de incredere. Cel mai recent audit, emis in martie 2010, este unul dintre cele mai bune pe care compania GfK le-a obtinut in toate tarile in care este prezenta.

De-a lungul celor 3 ani de colaborare, am aratat disponibilitate si bunavointa catre toti membrii ARMA. Ne-am adaptat serviciul la inovatiile aparute in piata si am raspuns cu profesionalism oricarei schimbari majore aparute in acesti ani, cum ar fi digitalizarea si dezvoltarea DTH-ului, chiar daca aceste adaptari au presupus pentru noi costuri suplimentare. Decizia ARMA este pentru noi cu atat mai surprinzatoare cu cat in acesti ani am depasit cu succes provocari multiple, unele generate de schimbarile din piata, altele de complexitatea serviciului in sine. Reprezentatii ARMA nu au aratat interes absolut deloc pentru continuitatea serviciului si nu ne-au invitat la nici o discutie in acest sens.

Propunerea tehnica pentru aceasta licitatie s-a bazat pe experienta pe care compania GfK o detine in tari precum Austria sau Germania care au trecut deja prin procesul de digitalizare. Am propus o solutie viabila, testata, la un cost optim. In oferta tehnica am propus stabilitate si continuitate a panelului si nu intelegem care ar putea fi motivatia ARMA pentru schimbare. Intr-un context atat de dinamic, schimbarea furnizorului implica un grad ridicat de risc pentru jucatorii din piata direct interesati de analiza propriei evolutii, dar si de trasarea unor tendinte coerente de consum.”

  


PUBLICITATE: