Drogheriile si parfumeriile au inregistrat cel mai mare volum de publicitate, 149 de reclame, de Valentine's Day in Romania
Marti, 20 Februarie 2024

In monitorizarea MediaTRUST pentru 1-14 februarie, in topul reclamelor urmeaza categoriile Vanzari online (73 de reclame), Divertisment (67 de reclame), Legume si fructe (64 reclame) si Electrocasnice (61 reclame).: Impactul si prezenta in media, 1-14 februarie.

AdPlayers. info

Valentine's Day, Ziua Indragostitilor in traditia occidentala, devine o oportunitate de marketing exploatata intens de catre comerciantii din Romania, aspect reflectat prin campaniile lor promovare, pootrivit celui mai recente cercetari ale companiei de monitorizare MediaTRUST, care ofera o analiza a prezentei si impactului Valentine's Day in mediul online, social media, precum si in sfera publicitatii.

In perioada 1 – 14 februarie 2024 au fost inregistrate peste 8.000 de materiale in online si social media despre Valentine’s Day iar la radio si tv au fost difuzate 493 de reclame ce au avut ca subiect Ziua Indragostitilor.

In ceea ce priveste monitorizarea jurnalistica, in social media s-a discutat cel mai mult, au fost peste 4.200 de materiale despre aceasta sarbatoare, iar urarea „Happy Valentine’s Day” a fost „laitmotivul” postarilor. Un alt subiect des intalnit in aceasta perioada a fost „Topul celor mai romantice orase din Romania.”, intalnit in special in online.

Topul clientilor

Cat priveste publicitatea, notino.ro se afla pe primul loc cu 84 de difuzari ale reclamelor referitoare la Valentine’s Day si un rate card de aproximativ 184,700 euro.

Locul doi este ocupat de eMAG cu 73 de spoturi difuzate si un rate card estimat la 181,225 euro.

Betano este pe locul trei, brandul inregistrand 67 de difuzari ale reclamelor despre Valentine’s Day in perioada analizata, cu un rate card de 281,307 euro.

Pe locul patru regasim Douglas, cu reclama: „De ziua indragostitilor...” care a inregistrat 65 de difuzari si un rate card de aproximativ 300,370 euro.

Gradena este pe locul cinci in top cu reclama: „Buna ziua, ce cautati acasa”, care a inregistrat 64 de difuzari si un rate card estimat la 139,129 euro.


Distributia reclamelor in functie de tipul media

Cele mai multe reclame ce au avut ca subiect Valentine’s Day au fost difuzate la posturile de televiziune – 435, iar la posturile radio au fost difuzate 58 de reclame.

In topul televiziunilor se afla  Kiss TV cu 55 de reclame, Antena Stars cu 54 si postul Acasa cu 50 de reclame difuzate.  In clasamentul radiourilor se afla Radio ZU si Radio Impuls care au difuzat fiecare cate 18 reclame, urmate de Virgin Radio cu 8 reclame.

Distributia reclamelor pe categorii de produse

In perioada 1 – 14 februarie 2024, categoria Drogherii si parfumerii a inregistrat cel mai mare volum de publicitate (149 de reclame), urmata de categoria Vanzari online (73 de reclame), Divertisment (67 de reclame), Legume si fructe (64 reclame) si Electrocasnice (61 reclame).


Metodologie

Raportul a luat in calcul rezultatele monitorizarii a peste 89.421 de reclame difuzate in perioada 1-14 februarie 2024, la posturile de televiziune, radio si publicatiile centrale monitorizate de mediaTRUST, precum si toate continuturile relevante monitorizate de mediaTRUST in presa online si social media din Romania referitoare la „Valentine's Day”.

Cheltuielile prezentate in raport sunt conform tarifelor de lista oficiale ale fiecarui mediu, fara a include reduceri. Admonit permite monitorizarea campaniilor publicitare in timp real, inclusiv identificarea noilor spoturi si urmarirea cheltuielilor publicitare in functie de categorii si marci de produse detaliate.

MediaTRUST. Peste 600 de clienti pentru monitorizare media in 2023.

Cea mai mare companie de monitorizare media din Romania mediaTRUST Romania are o experienta de peste 20 ani pe piata de monitorizare un portofoliu de peste 600 de clienti in anul 2023. MediaTRUST Romania s-a afirmat ca element esential in industria sa si este recunoscuta drept un reper al domeniului.

Din anul 2004 a devenit membru al FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd'Extraits de Presse) dezvoltand parteneriate in peste 15 tari din Europa Centrala si de Est prin care ofera acces la informatiile aparute zilnic in mass media (presa scrisa, radio, TV, online si social media). Membru al organizatiilor autohtone de profil, BRAT (Biroului Roman de Audit Transmedia) si ARMA (Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor) din 2014, mediaTRUST Romania aduce in prim-plan servicii premium si utilizeaza tehnologii de monitorizare si analiza media de ultima generatie.

Mai mult in Cercetare, Research, Media


PUBLICITATE: