Cladiri de birouri in media: 6 din 15 proiecte de peste 20.000 mp acopera 66% din articolele online
Luni, 10 Aprilie 2017

United Marketing Partner a lansat, potrviti agentiei, primul studiu de acoperire mediatica in industria dezvoltarii proiectelor de birouri

adplayers. info

United Marketing Partner, agentie de marketing full-service cu o experienta de 17 ani pe piata din Romania, a realizat un studiu de masurare a acoperirii mediatice a proiectelor de cladiri de birouri din Bucuresti.

Potrivit agentiei de marketing, scopul studiului este de a cuantifica numarul total al aparitiilor din industrie, dar si de a identifica cele mai performante proiecte din punct de vedere al aparitiilor in mediul online. Astfel, acoperirea mediatica pentru cele 12 luni analizate insumeaza un numar de peste 2,300 de articole, atat in presa de profil, cat si in presa generalista. Cercetarea United Marketing Partner analizeaza proiecte de cladiri de birouri finalizate sau in curs de dezvoltare si promovate pe piata. Suprafata proiectelor care fac obiectul raportului depaseste 700.000 m2, iar valoarea totala a investitiilor este de peste 1 miliard de euro.

6 proiecte care totalizeaza 66% din articolele de profil.

Din datele agentiei, in ultimii ani s-a inregistrat o crestere simtitoare a numarului de proiecte de birouri de clasa A si, in mod firesc, si a interesului mass-media fata de acest segment, a carui acoperire mediatica a devenit mai mare. Astfel, chiar daca acoperirea mediatica a industriei a crescut fata de anii trecuti, aceasta este inca la un nivel cantitativ destul de scazut, comparativ cu alte industrii, cu valoarea investitiilor si cu impactul economic si social pe care il au aceste proiecte. Dintr-un total de 15 proiecte de birouri de clasa A cu o suprafata inchiriabila de peste 20.000 m2, analiza United a remarcat ca ponderea cea mai mare o au un numar de 6 proiecte care totalizeaza 66% din articolele de profil publicate in mediul online.

Raportul a fost gandit ca o analiza temeinica a tuturor articolelor ce au aparut pe parcursul unui an pe teme ce tin de industria cladirilor de birouri. United a tinut cont de numerosi indicatori in realizarea acestui proiect, printre care unii utilizati de toti specialistii in comunicare: acoperirea mediatica, cota de piata (market share), procentul de expunere al marcii in mass-media (Share of Voice), precum si de instrumente proprii de masurare, puse la punct de catre agentie de-a lungul timpului. Dintre aceste unelte mentionam: CoPT (Coverage Per Tousand square meter) acoperirea mediatica per metru patrat de proiect.

“Am dorit sa cream o unealta prin care jucatorii de pe piata de birouri sa vada care este statusul actual al acoperirii mediatice a industriei, in functie de care sa isi seteze obiectivele si strategiile de PR si comunicare” explica Dan Cirstea(foto), Managing Partner United. „Dupa cum veti vedea analizand cifrele, desi semnificativa, acoperirea mediatica a marilor proiecte de birouri este inca redusa fata de alte segmente din real-estate, si nu numai”.

De ce acest studiu?

„Proiectele de birouri au o crestere foarte mare in ultimii ani, iar pe de alta parte si real-estate-ul a fost una dintre pietrele de temelie pe care am construit United. Am fost prima agentie de comunicare cu o divizie specializata in marketing de real-estate si suntem lider pe aceasta piata. Era deci normal sa ne preocupam de unul dintre segmentele principale in aceasta piata”, a mai spus Dan Cirstea.

Cercetarea analizeaza fiecare proiect din Bucuresti cu o suprafata inchiriabila de minimum 20.000 m2.Printre acestea: AFI Business Park, Anchor Plaza Metropol, Bucharest One/Globalworth Tower, City Offices, Globalworth Campus, Green Court, Hermes Business Campus, Metroffice, Oregon Park, Orhideea Towers, Sema Parc (New Project), The Bridge, The Landmark, The Mark, Timpuri Noi Square

Structura pietei.

Jucatorii au fost impartiti in mai multe categorii, in functie de acoperirea obtinuta in mass-media online, de dimensiune si de cota de piata aferenta. Astfel, au fost evidentiate trei grupuri:

Primul esalon - Liderii de piata (market leaders) sunt proiectele cu cea mai mare acoperire mediatica raportat la dimensiunea si cota lor de piata. Dintre aceste sase proiecte, primele doua “produc”, conform calculelor United, peste 6 articole/1,000 m2

Al doilea esalon, din punct de vedere al vizibilitatii mediatice (market challengers) este reprezentat de proiecte care inregistreaza intre 4 si 6 articole/1,000 m2

A treia categorie intra numele care, prin comparatie cu primele doua grupuri nu isi valorifica suficient cota de piata si au un CoPT sub 4/1000 m2

Studiul realizat de United poate fi obtinut gratuit de toti cei interesati, accesand sectiunea special dedicata cercetarii: www.unitedcom.org/studies.



Mai mult despre United Marketing Partner

Mai mult in Media, PR, adplayers report, Interactive


PUBLICITATE: