Asociatia IAB Romania vs IAB Romania, cu Eveline Fabritius (Splendid Media Interactive)
Miercuri, 16 Mai 2007

(AdPlayers.ro,  Eveline Fabritius)

Eveline Fabritius (foto) este  Managing Partner, Splendid Media Interactive si Magnetique Marketing

Din punctul meu de vedere, este mai mult decat evident ca, in momentul de fata, Asociatia IAB Romania NU detine licenta de functionare, de la IAB international. Totusi, acest lucru nu ar trebui sa ne influenteze obiectivele, imaginea pe piata, credibilitatea, reprezentativitatea, activitatea intreprinsa.

Se pune, din nefericire, un prea mare accent pe licentiere, si mai putin relevant ni se pare faptul ca IAB Romania are o serie de obiective, care pot fi implementate si indeplinite, la nivel national, cu sau fara aceasta licenta, dar pastrand un focus clar, pentru scopurile initiale ale Asociatiei.

Nicuna dintre companiile pe care le reprezint (Splendid Media Interactive si Magnetique Marketing) nu si-a pus nicio clipa problema de lipsa de incredere, fata de Asociatia IAB Romania, lucru care s-ar intampla numai in conditiile in care aceasta ar incepe sa isi calce promisiunile, facute catre membrii numerosi (companii de profil din industrie, agentii, clienti, etc).

Imi doresc sa nu cataloghez o neintelegere si lipsa de comunicare, ca reprezentand o situatie de criza. Scopurile companiilor pe care le reprezint sunt acelea de a se alinia la o serie de standarde internationale, de a beneficia de experienta din piata, de a comunica permanent cu alte companii din domeniu, de a beneficia de increderea (si bugetele) sporite ale advertiserilor.

Toate aceste scopuri pot fi cultivate si mediate, perfect, de catre Asociatia IAB Romania, in conditiile in care aceasta isi propune asa ceva, si isi canalizeaza eforturile catre reglementarea pietei de advertising online, si nu catre intretinerea sau stingerea unor conflicte punctuale, temporare. In plus, indeplinirea unei activitati exemplare mi se pare cea mai buna moneda de negociere, ulterioara, cu orice organizatii internationale.

Focusul pe obiectivele importante, demonstrarea reprezentativitatii pe piata din Romania si a constantei, in timp, precum si o permanenta comunicare cu piata, pe de o parte, si IAB international, pe de alta parte, vor conduce, in timp, la stingerea conflictului, daca acesta chiar exista.

Referitor la Domnul Faryna, nu pot sa imi exprim, inca, o parere de natura profesionala, deoarece nu am luat cunostinta de nicio actiune, de-a sa sau de-a companiilor pe care probabil ca le reprezinta. In schimb, as putea sa apreciez ca fiind confuza si slab directionata modalitatea sa de a comunica, in aceasta tara, cu reprezentantii unei industrii.

AdPlayersFile

Nota editorului.

Pozitia face parte dintr-o serie de opinii ale unor executivi din companii importante direct implicate in industria Interactive. Prin intermediul seriei editoriale Asociatia IAB Romania versus IAB Romania, revista AdPlayers.ro face publice propriile opinii apartinand unor oameni din industrie, legate de controversa dintre Asociatia IAB Romania si licenta IAB pe detinuta pentru Romania de Stan Faryna (Halo.ro), potrivit reprezentantilor sai de comunicare. 

Pozitiile sunt trimise la invitatia AdPlayers si apartin in intregime autorilor - executivi din companii membre sau companii care si-au exprimat interesul pentru formarea Asociatia IAB Romania. Seria de opinii are ca scop declarat identificarea unor posibile directii de evolutie a crizei si de solutionare a acesteia.

Desi publicarea materialelor era programata in saptamana de pana la 14 mai, intrucat pozitiile executivilor sun tnumeroase si continua sa parvina, AdPlayers va publica aceste opinii si in saptamana 14-21 mai (info@adplayers.ro).


PUBLICITATE: