Arbomedia vrea 1 Mil. EUR pentru televiziuni locale
Joi, 04 Noiembrie 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Arbomedia estimeaza un business de 1 Milion EUR pentru televiziunile locale, dupa cum a afirmat pentru AdPlayers Alin Alecu, Deputy GM al regiei care si-a facut de curand un portofoliu de reprezentare a posturilor TV locale.

Astfel, ARBOmedia.net SRL, companie afiliata a ARBOmedia AG (Germania) a lansat proiectul ARBOtv prin care va vinde in regim de exclusivitate spatiul publicitar al televiziunilor locale catre agentiile de publicitate si clientii de publicitate nationali.

„Estimarea pe care ne-am facut-o pentru primul an de proiect Arbo TV, se afla in jurul atragerii unui volum de aproximativ 1 Milion de euro. O cifra mai mult decat realista daca tinem cont ca pana acum statiile locale aveau cei mai multi bani asigurati din publicitatea locala, si nu din cea nationala de la Bucuresti”, subliniaza Alin Alecu, pentru AdPlayers.

 

Tinta: 80-90% din teritoriu

Proiectul poate sa meaga mai repede sau mai incet depinzand de reactia statiilor cu care Arbomedia este deja in discutie.„Ne-am propus ca pana la sfarsitul lunii iunie 2011 sa acoperim cam tot ce se poate acoperi in privinta judetelor si regiunilor din tara”, a declarat Alin Alecu. „ Chiar daca este posibil ca 2-3 dintre cele  40 de judete sa nu fie prezente in portofoliu, in esenta vom incerca sa acoperim in jur de 80-90% din teritoriu. Tintim in jur de 35-36 de judete, asa cum suntem prezenti si in ppresa scrisa locala, cu 37”

In prezent, incepand cu luna noiembrie a anului 2010 regia Arbomedia reprezinta un numar de 14 statii TV care acopera 15 judete. Astfel, statiile TV cu care demareaza proiectul ARBOtv sunt: TV Galati-Braila, Arges TV, Prahova TV, Artpress TV Dambovita, 1TV Neamt, Eveniment TV Sibiu, Stii TV Targu Mures, Bucovina TV Suceava, Tele M Botosani, CTV Constanta, Nord Vest TV Satu Mare, Tele M Iasi si HD TV Hunedoara. Postul Oltenia 3TV a semnat contractul de reprezentare, dar acesta va deveni operational dupa finalizarea demersurilor care sa-i asigure un grad de acoperire de minim 70% din populatia municipiului Craiova.

Adjunctul Arbomedia spune ca proiectul de televiziune locala se incadreaza perfect in strategia actionariatului Goldbach, care si-a anuntat deja accentul pe media electronica, si totodata ca regia este primul „ stop shop” de media print-radio-tv.

Directorul casei de vanzari precizeaza ca atingerea obiectivelor ArboTV sunt conditionate de mai multi factori, printre care se numara orasele care vor fi acoperite de statiile reprezentate de Arbomedia, notorietatea, dar si audienta statiilor tv locale pentru care rgia spera sa reuseasca sa puna la punct un sistem de masurare - metodologia urmand sa fie stabilita inclusiv cu agentii de publicitate si de media.

2-2,5 Milioane EUR pentru 2010

Arbomedia estimeaza pe anul in curs un business de 2-2,5 mil EUR din mandatele de Presa Scrisa si Radio pe care regia le reprezinta in 2010. „Pe acest an datorita faptului ca unele mandatele s-au incheiat, prioritatea a fost sa pastram aria de acoperire, si sa acoperim cu mandate noi o parte din contractele anterioare incheiate, si nu in ultimul rand promovare a lor pe piata de media”.

„Pentru mandatele print si radio existente ne propunem ca cifra de afaceri sa fie si in 2011 la nivelul anului in curs, dar aceasta depinde si de situatia financiara a intregului sistem, de la economie la investitii in comunicare, si speram ca acestea vor ramane cel putin la nivelul actual”, subliniza Alecu. „In prezent, suntem singurul one stop shop in publicitatea print – radio - tv  locala, si dam posibilitatea clientilor de a avea un mix local. Pentru o televiziune nationala, spre exemplu, acest mix local este imposibil”.

5-6 Milioane EUR din publicitatea nationala, in presa scrisa locala.

Cat este piata de media locala? Cel putin in presa scris, Alecu estimeaza ca aceasta reprezinta oricum nu mai mult de 20%-35% din incasarile ziarelor, care isi asigura majoritatea veniturilor din piata de publicitate locala.

Potrivit managerului, cheltuielile de media in presa locala administrate de la Bucuresti nu depasesc 5-6 mil. EUR, cifra la care se adauga veniturile din publicitatea atrasa direct din zonele de acoperire si care se ridica  la 10-12 Mil. EUR. In total, conform oficialului Arbomedia, piata de publicitate pentru presa scrisa locala este de aproximativ 15-20 Mil. EUR.

Despre piata Tv, Alecu s-a abtinut de la orice estimari. „Mi-este greu sa dau cifre, dar trebuie sa tinem cint ca toate televiziunile locale se sustin aproape exlusiv din piata locala de piublicitate, iar veniturile noastre vor fi unele suplimentare care le vor asigura independenta si dezvoltarea statiilor”.

In piata de radio locala concurenta este ceva mai mare si este data de prezenta marilor retele radio care pot administra si campanii locale. „Sumele sunt destul de mici pe piat de radio locala, insa este loc de crestere”. 


PUBLICITATE: