Amenzi de 4% din veniturile globale si schimbari in relatiile dintre clienti si agentii aduse de Regulamentul General de Protectia Datelor Personale
Joi, 29 Iunie 2017


Toate  firmele care prelucreaza date  trebuie sa demonstreze ca indeplinesc cerintele minime cerute de regulament. Ghidurile finale de implementare a Regulamentului General de Protectie a Datelor Personale vor fi publicate in decembrie 2017. Credit: Moloso / PR

BREF:

In decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementarii Regulamentului General de Protectie a Datelor Personale publicat in 2016 si care va intra in vigoare in mai 2018.

Conform noului Regulament, nu mai exista obligatia inregistrarii ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC si toate  firmele care prelucreaza date  trebuie sa demonstreze ca indeplinesc cerintele minime cerute de regulament.

Noile reglementari mai prevad deasdemenea ca, prin declaratia expresa, trebuie prevazute exact canalele de marketing care sunt vizate.

adplayers.info

Companiile care vor sa isi promoveze serviciile in mediul online si fac acest lucru prin colectarea de date personale (pentru transmiterea diferitelor materiale promotionale) sunt obligate ca, incepand cu anul viitor, sa respecte noi reguli privind prelucrarea datelor personale.

Astfel, societatile care nu se vor conforma noului regulament european risca amenzi de pana la de 4% din veniturile globale sau 20 de milioane de euro, oricare ar fi suma mai mare, anunta specialistii in comunicarea digitala participanti in cadrul Plenarei Grupului de Lucru Art. 29, privind protectia datelor cu caracter personal, desfasurata in perioada 7 – 8 iunie 2017.

In cadrul intalnirii, s-a stabilit ca pana in decembrie 2017 vor fi emise toate ghidurile necesare implementarii Regulamentului General de Protectie a Datelor Personale publicat in 2016 si care va intra in vigoare in mai 2018

Schimbari in relatiile Clienti - Agentii

Daca pana acum, in conformitate cu legea 677/2001,  doar anumiti operatori de date cu caracter personal se inregistrau la ANSPDCP, acum conform Regulamentului nu mai exista obligatia inregistrarii ca operator de date cu caracter personal la ANSPDPC si toate  firmele care prelucreaza date  trebuie sa demonstreze ca indeplinesc cerintele minime cerute de regulament.

Nu mai exista obligatia de notificare, dar exista obligatia legala de conformare. Noile reguli din domeniul protectiei datelor personale expun la noi riscuri juridice atat companiile, cat si agentiile de marketing si publicitate cu care acestea lucreaza.

Pana in momentul actual sunt disponibile doar trei ghiduri, cel care vizeaza ofiterul de protectie a datelor personale, cel privind identificarea unei autoritati principale de supraveghere  si ghidul privind portabilitatea datelor.

”Avand in vedere schimbarile majore ce intervin prin aceste modificari legislative, cu siguranta relatiile contractuale dintre clienti si agentiile de marketing se vor schimba. Cel mai probabil noile riscuri la care suntem supusi in activitatea noastra se vor reflecta la nivel de costuri" declara Daniel Slavenie Managing Partner la Agentia Digitala MoLoSo.

”In actuala legislatie (conform directive 95/46 /CE) nu exista o reglementare expresa privind relatia dintre o agentie de promovare si clientul. Tocmai din acest motiv modificarea adusa de Regulament are un impact major, si anume clientul este raspunzator, impreuna cu  agentia, pentru utilizarea datelor cu caracter personal intr-un mod neconform cu regulamentul. Astfel, acesta va trebui sa fie foarte atent la contractul de promovare si ce implica efectiv acesta, precum si la repercusiunile metodelor folosite asupra datelor personale ale celor targetati.”, a declarat Cristiana Deca, specialist in protectia datelor personale in cadrul Decalex.

Acord expres pentru fiecare canal de comunicare

Daca sub actuala legislatie, cand consumatorul bifa casuta ca este de acord cu materialele publicitare, putea fi trimis orice tip de materiale. Conform noului Regulament, prin declaratia expresa trebuie prevazute exact canalele de marketing care sunt vizate. Astfel, consimtamantul trebuie sa fie specific.

”Daca agentia vrea sa utilizeze datele cuiva pentru alte utilizari, trebuie sa obtineti un nou consimtamant pentru aceasta. Daca vorbim de cookie-uri, de exemplu, toate agentiile folosesc cookie-uri pentru a vedea impactul anumitor tehnici de promovare. Acum cookie-urile vor fi considerate date personale (daca pot duce la identificarea unei persoane) si ar trebui sa obtina consimtamantul expres al utilizatorului pentru a folosi acele cookie-uri.”, a adaugat Daniel Slavenie.

Mai mult in Legislatie, Legislation and Self Regulation, Digital, Interactive


PUBLICITATE: