Adoptia publicitatii Programmatic a crescut cu 35%. Studiu TailWind/Project Agora
Luni, 15 Februarie 2016
 adplayers. info

Adoptia publicitatii de tip Programmatic a crescut cu 35%  in regiunea CEEMEA in trimestrul al treilea din 2015, in comparatie cu perioada similara din 2014. Este cea mai recenta estimare privind evolutia publicitatii “Programmatic, conform unui Studiu TailWind/Project Agora. In cadrul studiului «The Status of Programmatic Trading in CEEMEA» au participat 186 profesionisti din partea celor mai importanti publisheri, regii, agentii si advertiseri din regiune.

Desfasurata in perioada iulie – septembrie 2015, potrivit concluziilor studiului, 89% dintre respondenti sunt de parere ca Programmatic Advertising a devenit o parte «dominanta si importanta a publicitatii online», iar unul din trei advertiseri considera ca cel mai mare beneficiu al publicitatii de tip Programmatic este o targetare mult mai buna a audientei.

Dintre obstacolele in adoptia publicitatii de tip programatic evidentiate de cei care au participat la studiu sunt enumerate lipsa personalului calificat (39%) si a unei intelegeri mai aprofundate a domeniului (33%).

Aproape doi din trei anuntatori din regiunea MEA (62.5%) au declarat ca bugetele pentru publicitatea de tip Programmatic au crescut cu 10% in 2015, in timp ce 5% dintre cei care cumpara publicitate online in Europa Centrala si de Est se asteapta ca bugetul alocat in 2015 pentru Programmatic Advertising sa depaseasca 20% din bugetul total, versus 0% in 2014

«Publicitatea de tip Programmatic a atins deja un prag majoritar in regiunea MEA, nivel pe care il asteptam in 2016 si in Europa Centrala si de Est”, spune Odysseas Ntotsikas, Fondator si Managing Director al TDG, grup din care face parte si TailWind.

“Atat clientii, cat si agentiile de media, dar si producatorii de content sunt dornici sa invete si sa utilizeze pe deplin beneficiile, intr-un context de cooperare si incredere, care sa asigure nevoia de calitate atat a companiilor, cat si a publisherilor. Mai sunt multe lucruri de imbunatatit, insa oportunitatea si tractiunea sunt prezente in piata.» a mai adaugat oficialul TailWind.

Romania, incotro?

Executivul local al companiei, Lucian Romascanu, Country Manager Tailwind Romania, care opereaza Project Agora, este de parere ca “Și pe piata romaneasca se observa o efervescenta in ceea ce priveste Programmatic Advertising”.

“Atat clientii si agentiile de publicitate, cat si editorii de presa online au pornit deja investitii in aceasta zona si putem spune ca piata romaneasca este intr-un tumult pe care nu l-am mai observat demult. Project Agora, primul “private marketplace” local, a aparut in Romania la momentul oportun si a simplificat accesul participantilor, editori sau publicitari, la zona de programmatic. Rezultatele primului an au depasit asteptarile si, in contextul unui interes general extrem de ridicat pentru programmatic, viitorul suna foarte bine.”

TailWind prezinta si opereaza Project Agora, o retea de marketplace-uri a publisherilor de advertising programatic in CEE, Sud-Estul Europei si MENA (cu birouri la Bucuresti, Atena, Dubai si Budapesta). TailWind este si partenerul App nexus in peste 30 de tari in CEE & MEA, si partenerul Sizmekin CEE.

Mai mult in adplayers report, Interactive, Digital


PUBLICITATE: