71 Miliarde USD si 68% din publicitate la 5 furnizori de digital.Top 30 Global Media Owners, de Zenith.
Vineri, 15 Mai 2015
 adplayers. Iulian Toma

Google isi consolideaza pozitia de lider si Facebook inregistreaza cea mai rapida crestere  in clasamentului proprietarilor de media la nivel mondial. Sunt doar o parte din concluziile notabile care pot fi desprinse din  Top 30 Global Media Owners intocmit de reteaua de media internationala ZenithOptimedia, din care face parte si Zenith Romania. In cadrul topului, 5 furnizori de digital exclusiv - Google, Facebook, Baidu, Yahoo si Microsoft, au generat 71 Miliarde USD in venituri media, ceea ce reprezinta 68% din tot consumul global de publicitate la nivel mondial.

Potrivit cercetarii, Google domina topul international al furnizorilor de spatii media, diferenta dintre el si cel mai apropiat competitor marindu-se semnificativ pe parcursul anului trecut. Beneficiind de cresterea vanzarilor telefoanelor inteligente si tabletelor, Google devine mult mai accesibil consumatorilor aflati in miscare, fiind deosebit de util celor interesati de compararea preturilor, permitandu-le sa caute informatii si sa vizualizeze continutul in orice loc si moment. Acest lucru a creat noi oportunitati de targetare prin ad display-uri, contribuind la cresterea business-ului Google.

Principalul beneficiar al tranzitiei catre zona de mobile a fost insa Facebook, care cunoaste cea mai rapida crestere in Top 30 Media Owners, veniturile sale crescand cu 63% pe parcursul anului trecut. Facebook a imbratisat in mod activ tehnologia mobila, cu scopul de a-si incuraja utilizatorii sa-l viziteze in mod regulat pe tot parcursul zilei, adaptand totodata si formatul reclamelor pentru a se incadra perfect in continutul feed-ului. Facebook este al 10-lea cel mai mare furnizor de spatii media din clasamentul nostru.

Si in Romania, cei doi jucatori din spatiul digital inregistreaza cresteri anuale de peste 50%, desi pozitiile intr-un posibil clasament local nu ar fi inca atat de sus ca in clasamentul global.

Echivalentul chinez al lui Google - Baidu – se situeaza pe locul 14 in acest top , inaintea rivalilor digitali Yahoo! (locul 18) si Microsoft (locul 21), inregistrand una dintre cele mai rapide cresteri (43% fata de anul anterior).

Grupo Globo, principalul media owner din Brazilia, este o alta companie ce inregistreaza crestere anuala rapida (+15% de la an la an). Ca si Baidu, Globo a beneficiat de prezenta sa intr-o piata emergenta cu dezvoltare rapida, dar recentele dificultati economice din Brazilia cel mai probabil vor limita continuarea cresterii pe termen scurt.

In Top 30 Global Media Owners exista un alt furnizor media locat intr-o piata emergenta si anume CCTV: compania nationala de televiziune a Chinei. CCTV cumuleaza aproximativ un sfert din piata de publicitate TV a Chinei, a treia cea mai mare din lume.

Mai mult in media


PUBLICITATE: