,,Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului” s-a incheiat cu o hora si o experienta fine dining alaturi de chef Liviu Lambrino
Marti, 05 Iulie 2022

 

Timp de 5 zile, 10 creatori de continut au explorat locurile speciale din Tinutul Buzaului, in primul reality show in Social Media din Romania. In Manzalesti, Cronicarii Digitali au fost invitati la hora, in propria ograda, de cel mai varstnic localnic, Gica Baciul, care la 100 de ani a demonstrat si dansul traditional Baba si Unchesul, dar a doinit si la fluier pentru „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului”.

AdPlayers. info

Primul reality show in Social Media din Romania, „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului” s-a incheiat dupa o intrecere pe via ferrata la Gura Teghii, o comuna de munte situata in nordul judetului Buzau, pe valea raului Basca Rozilei, la poalele Penteleului, anunta organizatorii de la Zaga Brand. 

Potrivit initiatorilor proiectului, dupa cinci zile pline de explorari ale unor locuri fascinante din Romania, intalniri cu artisti si mesteri populari, oameni de legenda si experiente in satele din Tinutul Buzaului, cei zece creatori de continut si-au incheiat aventura cu o festivitate de premiere desfasurata la baza Masivul Penteleu, arie protejata din Carpatii de Curbura.

Ceremonia a fost urmata de o noua experienta culinara, pregatita alaturi de Electrolux de Chef Liviu Lambrino. Seara de fine dining in natura a venit cu un meniu care a cuprins, intre altele, conopida pregatita lent la afumatoare, camembert en croute, prepelita gatita de doua ori, dar si un tiramisu cu fragute proaspete, culese din zona muntoasa a Tinutului Buzaului.

Cel mai nou Geoparc International UNESCO din Romania, Tinutul Buzaului, a fost vedeta principala in showul gandit de Cronicari Digitali, brandul cultural creat de Zaga Brand si Asociatia Human Made Art (HUMART).

Pe parcursul a cinci zile, participantii au impartasit toate descoperirile lor si experientele traite in Tinutul Buzaului pe Instagram folosind #CronicariDigitali, dar si pe conturile personale sub forma de stories, urmand ca in luna septembrie sa fie prezentata pe canalul de YouTube Cronicari Digitali seria video sub forma unui reality show. Pornind din Bucuresti, trecand prin Buzau si ajungand apoi pana im zona de nord a judetului Buzau, pe cursul raului Basca Rozilei, concurentii au descoperit peisaje variate, trecand de la campie la deal si munte.

Invitati in hora, in propria ograda, de cel mai varstnic localnic, Gica Baciul, de 100 de ani

Cei zece concurenti, grupati in 5 echipe, s-au intalnit cu mestesugari, artisti, personalitati locale si au luat contact cu traditii si obiceiuri specifice zonei. De exemplu, in Manzalesti, Cronicarii Digitali au fost invitati in hora, in propria ograda, de cel mai varstnic localnic, Gica Baciul, care la 100 de ani a demonstrat si dansul traditional Baba si Unchesul, dar a doinit si la fluier pentru „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului”.

Silvia Teodorescu, coordonatorul Cronicari Digitali. „Experienta primului reality show Social Media a fost forta, vorba lui Blogu' lu Otrava. Nu poti spune ca stii efectiv ceva daca nu ai facut, lucru valabil atat pentru concurenti, cat si pentru noi, ca organizatori. Au fost cinci zile de foc, multa tensiune, nervi, oboseala, dar si momente fantastice de fair play, lucru in echipa si pace cu Universul.

Tinutul Buzaului trebuie vizitat pentru toate splendorile pe care le are si, recomandam turistilor, chiar incercat, in ritm mai domol, fata de cum au facut-o concurentii, prin activitati, relatie directa cu localnicii. Asa se pot descoperi locurile in care carbunii se mai fac inca de casa, in care boii de plug se mai gasesc, oamenii se bucura de ritmul viu dar tihnit al vietii, mancarea are gust si natura uluieste prin frumusete. Va invitam sa urmariti din toamna pulsul real pe care Ciresarii, Mandrutele, Exploratorii, The Rocks si Documentaristii l-au luat Geoparcului International UNESCO, prin ploaie, soare arzator si la lumina unor rasarituri incredibile".

Dincolo de Vulcanii Noroiosi, poate cel mai cunoscut punct de atractie din Tinutul Buzaului, concurentii au surprins si trovantii, in Bozioru, unde in urma cu 12 milioane de ani era o delta preistorica. Despre ei se spune ca sunt incarcati de energie, si chiar ofera multa energie oricui se incumeta sa-i viziteze, pentru ca sunt spectaculosi si ofera o priveliste de vis asupra Tinutului Buzaului.

Asezarile rupestre din Alunis, Nucu, dar si Valea Slanicului ofera imagini unice in Romania, in care natura, in decursul a milioane de ani, a creat peisaje spectaculoase. Pe aceste meleaguri, la aproximativ 500 – 600 m altitudine se afla Platoul Meledic, situat pe depozite salifere iar, in apropiere, cenusa vulcanilor preistorici a dat nastere unui deosebit monument al naturii: „Grunjul” de la Manzalesti.

Indeletniciri pe cale a fi pierdute redescoperite de „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului”

Chihlimbarul celebru in toata lumea de la Colti a avut propriul sau capitol in „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului” , asa cum si-au gasit loc si indeletniciri pe cale a fi pierdute, asa cum sunt olaritul clasic, realizarea opincilor, daracitul si torsul lanii, utilizarea fantanilor si transportul  apei cu ciubarul.

Cei zece creatori care au atras alaturi de ei in „Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului” comunitati de sute de mii de urmaritori au fost DOCUMENTARISTII: Ana Rubeli (@aiciastat) & Radu Nita (@radu.nita), EXPLORATORII: Ana Dumitru (@anadumitru_) & Dan Posea (@posedan), CIRESARII: Otrava (@bloguluotrava) & Cristi Dandes (@foodofbucharest), MANDRUTELE: Emilia Morariu (@morariu.emilia) & Amalia Martiniuc (@amalia.ioana.m) si THE ROCKS - Adi Dan (@adrian.dan.ro) & Catalin Badiu (@stories_in_two). Primul reality show in social media din Romania este prezentat de Toader Paun (@teddypaun).

„Treasure Games in the Park: Tinutul Buzaului” este organizat de Cronicari Digitali, brandul cultural creat de Zaga Brand si Asociatia Human Made Art (HUMART). Co-organizatori sunt Consiliul Judetean Buzau si Asociatia Tinutul Buzaului. Partenerii primului reality show in social media din Romania sunt Raiffeisen Bank Romania, Orange Romania, Electrolux Romania si Ursus Breweries.

Imaginile spectaculoase au fost suprinse cu ajutorul unor action camera DJI, iar Opel si Peugeot au fost masinile oficiale, oferite de partenerul de mobilitate TRUST MOTORS. Aventurile participantilor s-au auzit intr-un jurnal zilnic la Magic FM.

Mai mult in Eveniment, Digital


PUBLICITATE: