"Secretul" componentei juriului Effie. De ce nu Transparent ?
Marti, 08 Iunie 2010
 (AdPlayers, Iulian Toma)

Azi (marti, 8 iunie) e ziua cea mai lunga la Effie. Presedintele juriului si 82 de oameni de marketing si comunicare impartiti in mai multe paneluri de jurizare, sunt asteptati in cursul acestei zile in doua etape, in salile de la sediul IAA House pentru a puncta cele 48 de intrari aflate in competitie.

Organizat in 4 paneluri care vor avea in componenta in jur de 10 oameni de marketing, membrii juriului vor parcurge timp de cate 10 minute fiecare dintre cazurile inscrise in categoriile repartizate fiecarui panel. Componenta panelurilor este cunoscuta de la sfarsitul saptamanii trecute, insa a fost tinuta in secret intr-un cerc restrans. Un secret nejustificat de bine pazit de ochii jurnalistilor, in timp ce este cunoscut de 82 de oameni din juriu. Pentru ca membrii juriului sunt cunoscuti, practic, cine a fost curios sa afle ce persoane de marketing si comunicare ii va juriza categoria in care s-a inscris, este putin probabil sa nu fi aflat deja.

Pana la aceasta ora, AdPlayers n-a aflat inca cine sunt oamenii de marketing si comunicare din cele 4 paneluri de punctare din fiecarei etapa, care vor evalua cele 20 categorii de concurs.  Atat componenta panelurilor de jurizare cat si categoriile jurizate derepartizate fiecarui panel in parte nu ar trebui sa reprezinte insa un secret al festivalului ci o comunicare transparenta. Jurizarea Effie este deopotriva atat un act de onoare, cat si de asumare a responsabilitatii punctarii unor lucrari. 

Evaluata la o durata de 2-3 ore, prima etapa a de jurizare a cazurilor este programata sa se desfasoare in prima parte a diminetii. De aproximativ aceeasi durata, etapa finala se va desfasura in a doua parte a zilei, si va contribui la randul sau la notele finale ale campaniilor considerate eficiente, sau dimpotriva.

Jurizarea nu este deschisa publicului. Chiar daca niciunul dintre jurati nu va sti la finalul acestei zile daca o campanie este premiata sau nu – punctarea fiind individuala – este de asteptat ca toata lumea sa stie la finalul zilei de astazi nivelul lucrarilor inscrise si ce cazuri au sanse la Effie in categorie.

Notele finale si cazurile premiate vor fi stiute doar de cateva persoane: Presedintele juriului Effie Awards, un reprezentant al companiei de audit Deloitte care va contribui la calculul notelor finale si doi sau trei responsabili de la agentia Millenium Communications, insarcinati cu proiectia 
premiilor. Ramaneti pe AdPlayers pentru Effie Awards Romania 2010.


PUBLICITATE: