Creativitatea a iesit in strada. Imagini adplayers cu ce-au strigat peste 100.000 de oameni.
Joi, 02 Februarie 2017

Creativitatea a iesit in strada. Imagini adplayers cu ce-au strigat peste 100.000 de oameni

adplayers. Iulian Toma

Creativitatea a iesit in strada. Altadata antrenata sa informeze ori sa faca vizibile mesajele de responsabilitate sociala, aseara creativitatea a pus mana pe hartie si pe creioane negre sau colorate si a coborat in strada sa-si strige disperarea de a nu fi de acord cu ordonantele de urgenta care apara hotia si nedreptatea.

Daca ordonantele nu ar fi fost adoptate si n-ar fi ajuns sa fie tiparite la Monitorul Oficial, probabil ca strada ar fi fost goala si nici mesajele n-ar fi fost, scrise, desenate sau tiparite. Numai ca n-a fost asa. Cateva zeci au fost culese si de adplayers, care s-a amestecat aseara cu copywriterii si art-directorii din strada.






Mesaje cum sunt „Nu legalizati coruptia”, „Soros, daca vezi asta, inca nu ne-au ajuns banii” facand aluzie la acuzatiile c a strada ar fi platita de miliardarul american sau un afis cu „Teleor-Man, Salvatorul Coruptilor” in care seful PSD este ironizat drept aparatorul celor certati cu legea, s-au auzit din strada nu doar prin voci, ci si de pe afisele celor care le-au purtat, scrise pe fuga sau cu admirabile calitati artistice.







#Rezistam, Cerem retragerea OUG, Puscaria Conduce Romania, Guvernul Hotilor, Partidul Salvati Detinutii sau Intr-o seara ati distrus o tara, nu doar s-au strigat dar s-au asternut pe hartie si cartoane, pentru cei care trebuie sa le vada.







In toata povestea mai merita subliniat un lucru. Spre deosebire de superficialitatea cu care conducatorii iau decizii fara sa ii intereseze cu ce ies in ochii alegatorilor, oamenii care au iesit aseara in strada au avut grija de cum ajunge mesajul lor in ochii alesilor.

Nu este vorba doar de copy, ci si de art-direction. Oamenii au desenat, au colorat, au lucrat cu raspundere si grija pentru frumos. Putin probabil ca vreunul dintre autori sa fi venit in mana cu un afis la care a lucrat un ceas sau doua, iar in cealalta sa aduca o sticla incendiara pe care s-o arunce in capul jandarmilor. Sticla incendiara nu se leaga in strategia de comunicare.

Cu toate acestea, manifestarea pasnica a fost oprita de oamenii legii pusi sa stranga o mana de dementi veniti sa se bata cu cocktailuri molotov. Similar cu cei care strica linistea meciurilor de fotbal de pe stadioane, aseara vocea strazii a fost oprita practic de o mana de ultrasi care nu se distreaza daca nu dau foc stadionului sau nu arunca o petarda in teren. Doar ca nu au putut schimba si rezultatul meciului.





Ceea ce au facut in strada peste 100.000 de oameni nu poate fi sters de pe tabela de marcaj de cateva zeci de nemernici care arunca petarde in teren. Imaginile cu ce-au vrut oamenii de la mai marii zilei au ramas. Sunt vii in ochii milioanelor de oameni care le-au vazut pe canalele de televiziune. Sunt proaspete in ochii celor peste 200.000 care le-au strigat pe viu, ori care le-au vazut sau facut. In tara sau in Piata Victoriei din Bucuresti. Acolo unde Guvernul vine in fiecare zi la lucru. Nimeni nu poate spune ca nu le-a vazut. 





Mai mult in Responsabilitatea Sociala, CSR, Eveniment,


PUBLICITATE: