Domestos si Crucea Rosie vor dota grupuri sanitare si vor moderniza toalete din scoli din Romania
Miercuri, 16 Octombrie 2019

 

Credit: Domestos

Domesto si Crucea Rosie Romana, va dota cu grupuri sanitare si va moderniza toalete din mai multe scoli din Romania

O toaleta curata si sigura in scoli trebuie sa fie un drept, nu un privilegiu. Cu aceasta viziune, Domestos, in colaborare cu Crucea Rosie Romana si in parteneriat cu Ministerul Educatiei Nationale, lanseaza cea de-a cincea editie a campaniei „Domestos sustine igiena in scoli”.

In 2019, Domestos militeaza pentru Dreptul la toalete si face un pas inainte in a asigura conditii optime de igiena in scolile din Romania, prin dotarea cu grupuri sanitare acolo unde in prezent acestea sunt in curte, sau renovarea toaletelor din scolile unde acest lucru este necesar.  

Școlile sunt invitate sa se inscrie pe www.domestos.ro, pentru a putea oferi astfel elevilor sansa  unor conditii  mai bune de igiena. Campania se desfasoara in perioada octombrie 2019 – septembrie 2020 si include o sponsorizare in valoare de 45,000 euro pentru dotarea efectiva a doua scoli cu grupuri sanitare si modernizarea toaletelor in alte doua institutii de invatamant, in timp ce 100 de scoli vor primi produse de curatenie Domestos.

Crucea Rosie Romana va gestiona fondurile si va coordona intreg procesul, de la autorizarile necesare pana la instalarea efectiva si punerea in functiune a grupurilor sanitare. Pe baza conditiilor de eligibilitate a unitatilor scolare inscrise  si a capacitatii de implementare a Crucii Rosii Romane, se vor stabili, la fiecare 3 luni, unitatile de invatamant unde vor incepe lucrarile.

In plus, pentru anul in curs, Crucea Rosie Romana a demarat deja procesul de amenajare a unui grup sanitar in scoala Podisor, comuna Bucsani, judetul Giurgiu, in urma unei donatii suplimentare de 15,000 euro din partea Domestos. 

Organizatorii campaniei fac un apel public pentru donatii catre toate persoanele fizice si juridice care isi doresc sa contribuie la aceasta cauza, astfel incat sa nu mai existe nicio unitate de invatamant cu toalete in curte si conditii precare de igiena. Donatiile se pot face direct pe www.crucearosie.ro sau in contul RO61BRDE410SV36413364100, deschis la BRD Agentia Piata Romana.

Ministerul Educatiei Nationale este partener si in acest an, incurajand scolile sa aplice in cadrul campaniei, promovand importanta igienei atat in scoli, cat si acasa.

Andra, artista si mama a doi copii, sustine campania alaturi de Ela Craciun si cunoscuti bloggeri cu comunitati active de parinti, preocupati de conditiile in care invata copiii lor.

„Copiii au nevoie de conditii de igiena decente in scoli. Este dreptul lor, nu un privilegiu, sunt absolut de acord cu asta. Ei trebuie sa fie in siguranta, sa se simta confortabil, sa nu le fie frig, sa aiba un grup sanitar decent, cu un loc unde sa se si spele pe maini. Ca artist care vede zeci de localitati mici si mari in fiecare an, stiu ce dificultati intampina multi copii din Romania. Am fost si eu elev la randul meu, stiu cat de important este sa ai acces la o toaleta decenta. Nu in ultimul rand, sunt mama si imi doresc pentru copiii mei conditiile cele mai bune. Nu stiu ce as simti daca as sti ca sunt expusi zilnic riscurilor unei igiene precare existente in grupurile sanitare insalubre si nesigure. M-am alaturat acestui demers din dorinta de a ajuta cat pot de mult la promovarea importantei igienei in scoli”, a spus Andra.

 

„E foarte trist sa te gandesti ca in secolul in care tehnologia a evoluat atat de mult si oamenii se gandesc la calatoriile pe Marte, exista copii care nu au conditii optime de igiena in toaletele din scoli. Cand infrunti un astfel de adevar nu poti decat sa iti dai seama cat de norocos esti ca ai la dispozitie ceva ce pare normal, banal, firesc. De asta uneori e bine sa mai iesi din „bula” ta si sa privesti lumea cu alti ochi. Dincolo de disconfort, sanatatea acestor copii este pusa in pericol. Este al doilea an in care ma implic in aceasta campanie si ma bucur sa vad cu ochii mei rezultatele, sa stiu ca zeci de mii de copii beneficiaza in urma acestei initiative de conditii de igiena mai bune in scolile lor“, a spus Ela Craciun, autoarea blogului de parenting www.elacraciun.ro si mama a trei copii.

 

In fiecare an, Domestos isi propune sa contribuie la imbunatatirea conditiilor de igiena din scolile din Romania, dar si la cresterea nivelului de constientizare a importantei igienei in randul populatiei. Din 2015 si pana in prezent, peste 45,000 de copii au beneficiat de conditii mai bune in unitatile sanitare, iar Domestos a donat fonduri de peste 60.000 euro pentru renovarea toaletelor din scolile si gradinitele din Romania, precum si produse Domestos pentru igienizarea acestora.

 

Despre Unilever

Unilever este unul dintre cei mai importanti furnizori mondiali de alimente, produse de ingrijire a casei si produse de ingrijire personala, prezent in peste 190 de tari, ajungand la 2,5 miliarde de consumatori in fiecare zi. Compania are 161,000 de angajati si a generat vanzari in valoare de 53.7 miliarde € in 2017. Peste trei sferturi (85%) din businessul companiei se desfasoara pe pietele emergente sau in curs de dezvoltare. Unilever are mai mult de 400 de branduri ce pot fi gasite in casele din intreaga lume, inclusiv Dove, Rexona, Axe, Domestos, Cif, Hellmann’s, Delikat, Dero, Lipton, Algida, Ben & Jerry’s si Magnum. 

 

Prin Planul Unilever pentru un stil de viata sustenabil, compania si-a propus:

Sa ajute mai mult de un milliard de oameni sa actioneze pentru a-si imbunatati sanatatea si starea de bine pana in 2020. 

Sa reduca la jumatate amprenta de mediu a produselor pana in 2030. 

Sa imbunatateasca viata a milioane de oameni pana in 2020.

 

Planul Unilever creeaza valoare, determinand cresterea businessului si a increderii, eliminand costuri si reducand riscurile. Brandurile sustenabile ale companiei cresc cu 46% mai rapid decat restul businessului si reprezinta mai mult de 70% din cresterea companiei in 2017.

 

Unilever s-a situat pe primul loc, in 2018, in domeniul sau de activitate, in Indexul Sustenabilitatii Dow Jones. In clasamentul FTSE4Good Index, a atins cel mai mare scor de mediu (5). Conduce in topul Global Corporate Sustainability Leaders, in anul 2017, pentru al saptelea an consecutiv, potrivit sondajului anual GlobeScan/SustainAbility. Unilever s-a angajat sa aiba o amprenta zero de carbon pana in 2030.

Pentru mai multe informatii despre Unilever si planul sau pentru un stil de viata sustenabil: www.unilever.com/sustainable-living   

Despre Unilever South Central Europe

Unilever urmareste crearea unui viitor mai bun, in fiecare zi. Ii ajutam pe oameni sa arate bine, sa se simta bine si sa ia ce e mai bun din viata, cu branduri si servicii care sunt benefice atat pentru consumatorii nostri, cat si pentru alti oameni. Unilever unul dintre liderii globali pe piata bunurilor de larg consum  cu operatiuni puternice in peste 100 de tari si vanzari in peste 180 de tari.  In regiunea din sud-centru, grupul Unilever desfasoara operatiuni pe pietele produselor alimentare, de ingrijire personala si de ingrijire a locuintei, prin Unilever South Central Europe si Unilever Romania. Unilever South Central Europe, cu sediul in Bucuresti, coordoneaza operatiunile de marketing si vanzari din Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Moldova. Unilever Romania coordoneaza operatiunile de pe platforma industriala de la Ploiesti.

 

Pentru mai multe informatii despre compania Unilever si brandurile sale, vizitati www.unilever.ro

 

Despre Crucea Rosie Romana

Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania este o organizatie umanitara, membra a Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, auxiliara a autoritatii publice si abilitata prin lege sa vina in sprijinul persoanelor vulnerabile. Intreaga sa activitate se desfasoara in scopul alinarii suferintelor persoanelor aflate in situatii de risc fara nicio deosebire in ceea ce priveste nationalitatea, rasa, religia, varsta, sexul, apartenenta militara, sociala sau politica. Crucea Rosie Romana este prezenta la nivel national, cu 47 de filiale teritoriale si peste  7000 de voluntari care se implica activ in actiunile sale.

Mai multe informatii despre Crucea Rosie Romana sunt disponibile pe www.crucearosie.ro.

 

 


PUBLICITATE: