Cronicari Digitali a adus Zaga Brand patru trofee la competiiile nationale de comunicare
Luni, 03 Decembrie 2018

 

Credit: Cronicari Digitali / Zaga Brand

200 de instagrammeri au creat in doar sase ore 1.000 de povesti virtuale in cadrul unui Heritage Instameet, eveniment de inchidere oficiala, pe anul in curs, a proiectului Cronicari Digitali, cea mai mare campanie din Romania de promovare a patrimoniului cultural in randul tinerilor, desfasurata cu accent pe mediul digital

adplayers. info

Un tur de cladiri de referinta ale Capitalei - Academia Romana, Casa Macca, sediu al Institutului de Arheologie Vasile Parvan, Muzeul Colectiilor Doctor Severeanu si o petrecere cu stil la Palatul Ghica de pe Calea Victoriei au marcat, weekendul trecut, incheierea campaniei Cronicari Digitali pentru promovarea patrimoniului cultural in randul millennials, editia 2018.

La Heritage Instameet au participat peste 200 de tineri, creatori de continut digital de calitate pe retelele sociale Instagram si Facebook, care s-au implicat in proiect, inca de la demararea lui. In cele sase ore, cat a durat evenimentul, participantii au generat peste 1.000 de InstaStories, povesti virtuale despre cladiri de patrimoniu si istoria acestora.

Plafoane de lemn sculptat cu maiestrie, coloane si colectii de monede romanesti din secolul al XIII – lea, toate au fost descoperite cu interes de catre tineri. La finalul periplului intre comori arhitecturale ale Bucurestiului de altadata, punctul final a fost Palatul Ghica, loc numai bun pentru socializare, ospat, descarcat imagini, schimbat impresii si pus la cale planuri pentru un nou an de descoperit noi obiective de patrimoniu, dar si despre cum pot fi mai bine povestite si readuse in vietile noastre.

In cele cinci luni ale campaniei, mii de fotografii au fost postate in social media cu hashtagul official al proiectului, #cronicaridigitali, au fost organizate patru Heritage Trips in care au fost parcursi peste 8.000 de kilometri in cautarea locurilor care merita sa fie povestite si au fost vizitate 56 de obiective de patrimoniu, toate acestea generand informatii care au ajuns la peste un million de tineri.

Cronicari digitali tineri



„Nu stiam la inceput ca va fi asa, dar in ultimele luni, a fi cronicar digital a devenit una dintre cele mai cool activitati in randul tinerilor. Ne bucuram mult ca am imprietenit o activitate zilnica din viata celor ce alcatuiesc generatia millennials, si ma refer aici la social media, cu promovarea patrimoniului cultural”, declara Silvia Teodorescu, managing partner Zaga Brand, agentia care a demarat si coordonat campania “Cronicari Digitali”.

„Campania Cronicari Digitali a reprezentat primul canal real de comunicare prin care Institutul National al Patrimoniului a ajuns aproape de tineri si a putut sa construiasca alaturi de ei o comunitate puternica si dornica sa descopere patrimoniul cultural. Aceasta campanie ne permite sa transmitem ce credem noi ca este important despre patrimoniul cultural si totodata, sa aflam si cum vad tinerii patrimoniul si ce li se pare lor valoros de comunicat”, afirma Ștefan Balici, manager al Institutului National al Patrimoniului, institutie partenera in proiect.

Campania de promovare a patrimoniului cultural in mediul digital va continua anul viitor cu o serie de Heritage Instameet-uri in Bucuresti si in tara, cu o expozitie in capitala, in luna februarie la Palatul Universul si cu alte evenimente dedicate tinerilor iubitori de patrimoniu si social media. Tot in 2019, la Parlamentul European din Bruxelles, vor fi expuse cele mai bune fotografii de pe Instagram ce reprezinta obiective de patrimoniu.

Campania Cronicari Digitali a scos in evidenta faptul ca tinerii sunt interesati si captivati de obiectivele de patrimoniu, important este modul in care prezinti aceasta mostenire culturala si daca le este facilitat accesul catre ea.  Proiectul derulat de Zaga Brand si Institutul National al Patrimoniului a fost premiat in ultima luna cu Best Digital PR Campaign la IAB MIXX Awards 2018 si alte trei premii la PR Awards 2018: Silver Award for Excellence la categoria „Social Media”, Silver Award for Excellence la categoria „Comunicare in domeniul public”  si Golden Award for Excellence la categoria „Cultura si Arta”.

Partener de mobilitate al campaniei Cronicari Digitali in 2018 a fost Volkswagen Autovehicule Comerciale, iar Heritage Instameet 2 a fost organizat cu sprijinul Kaufland Romania, Samsung Romania, Canon Romania, CEC Bank, Mastercard, AQUA Carpatica, Domeniile Samburesti si Staropramen. Parteneri Instagram: @creators.will.create, @ig_romania, @discoverbucharest, @promovezromania, @turismbiz.ro.

Echipa campanie Cronicari Digitali:

INP

Ștefan Balici – manager al Institutului National al Patrimoniului

Irina Iamandescu - directoarea Directiei Patrimoniu Imobil

Zaga:

Silvia Teodorescu, Senior Partner

Cristi Teodorescu, BTL manager

Andreea Oprea, PR Specialist

Mihaela Barbu, Communication Manager

Dina Danila, Operations Manager

Roxana Burghina, Creative Director

Andreea Achim, Social Media

Andra Lazar, Copywriter

Madalina Ștefan – storyteller Instagram Cronicari Digitali


Mai mult despre Zaga Brand

Mai mult in Conturi, PR, 


PUBLICITATE: