Cronicari Digitali: Au parcurs peste 8.000 km pentru explorarea patrimoniului in patru Heritage Trips
Luni, 01 Octombrie 2018
 

Grupul de Cronicari Digitali, Credit: Cronicari Digitali / Zaga Brand 

”Campania Cronicari Digitali vorbeste despre conservarea mostenirii culturale a Romaniei si promovarea ei prin postari cu potential viral. Ne-am dat seama cat este de important pentru Millennials sa isi regaseasca identitatea in prezent, prin revendicarea trecutului" spune 
Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand,

Institutul National al Patrimoniului si agentia de comunicare creativa Zaga Brand fac echipa buna in campania Cronicari Digitali. Poate parea o misiune dificila, dar proiectul nou-nout si-a propus apropierea dintre tinerii cu pasiuni digitale si locurile, traditiile si monumentele pitoresti ale Romaniei. Adica si-au pus in gand sa faca viral patrimoniul cultural pe Instagram, Facebook, YouTube sau blog folosind limbajul generatiilor X, Y si Z.

Digitalul si patrimoniul sunt aduse impreuna prin experiente de neuitat oferite tinerilor instagrammeri, bloggeri sau jurnalisti, care au astfel ocazia sa isi foloseasca curiozitatea si sa vada cu ochii lor locurile unde s-a faurit istoria. Asa a si luat nastere, dealtfel, conceptul de Heritage Trip - o aventura prin meleaguri de dor ale Romaniei, unde expertii INP isi valorifica informatiile, jurnalistii documenteaza faptele, iar tinerii bloggeri si instagrammeri isi transmit emotiile si trairile catre comunitati impresionante din lumea virtuala.

Silvia Teodorescu, Managing Partner, Zaga Brand

”Campania Cronicari Digitali vorbeste despre conservarea mostenirii culturale a Romaniei si promovarea ei prin postari cu potential viral. Ne-am dat seama cat este de important pentru Millennials sa isi regaseasca identitatea in prezent, prin revendicarea trecutului. Am pornit la drum cu o echipa mica, dar puternica si sudata, iar in 2019 dorim sa implicam comunitati intregi in promovarea si conservarea patrimoniului”, explica Silvia Teodorescu, Managing Partner Zaga Brand, agentia de comunicare care a creat si finanteaza in mare parte
proiectul Cronicari Digitali).

De la lansarea campaniei, pe 17 iulie, Cronicarii Digitali au fost pana acum in 4 Heritage Trips. Au parcurs peste 8.000 km in cautarea locurilor care merita sa fie povestite si au vizitat in total 52 de obiective de patrimoniu. Pana acum, 42 de jurnalisti, bloggeri si instagrammeri insotiti de experti INP au surprins cu aparatul foto sau telefonul mobil mii de fotografii cu iz cultural, postate pe retele sociale cu #CronicariDigitali.


Castelul Rosu, Bacau. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 

Primul popas pe harta cronicarilor digitali a fost dumbrava minunata a Moldovei, unde au descoperit ca exista patrimoniu si in afara picturilor murale ce impodobesc bisericile din Bucovina. Dupa o vizita la sase lacasuri de cult de fala internationala (Parhauti, Arbore, Sucevita, Balinesti, Dragomirna, Probota), exploratorii au fotografiat de zor si conace cu iz boieresc (Castelul Rosu din Hemeius, Conacul Carp din Țibanesti si Conacul Miclescu din Calinesti). Nu au lipsit obiectivele atipice: Inchisoarea Tacerii din Ramnicu Sarat, Uzina de Apa din Suceava si Mausoleul din Marasesti.


Sarmizegetusa Regia. Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 

Al doilea Heritage Trip al campaniei i-a transportat pe amatorii de drumetii digitale in peisajele agro-pastorale din judetul Alba. Dar pana in inima tarii au avut ocazii nenumarate sa fotografieze vestigii culturale ale unui popor mester nevoie mare: culele oltenesti din Complexul Muzeal Maldarasti, Sarmizegetusa Regia, capitala mandra a statului dac, sau Rosia Montana, un loc al contrastelor pe unde s-au perindat daci, romani si chiar habsburgi. Insa aventura Cronicarilor Digitali de la sfarsitul lui iulie nu ar fi fost completa fara o vizita in Blajeni - Vulcan si Ramet, sate risipite din Apuseni, care te coplesesc cu privelisti pe care nu le vei revedea prin multe alte parti.


Culele Maldaresti. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 

Poate doar in carti postale din Țara Povestilor, categorie la care se incadreaza si Maramures, a treia destinatie din Heritage Trips. Timp de patru zile, bravii cronicari ai lumii digitale au vazut, au fotografiat si au inteles mai multe despre bisericile de lemn din Ieud Deal si Desesti, castelele Banffy din Rascruci si Szentkereszty din Arcus, precum si despre Moara de apa din Suseni.

Si asta nu este totul. In cei peste 1.000 km parcursi inainte si inapoi, echipa a descoperit si Palatul Cantacuzino din Floresti, zis si Micul Trianon, biserica fortificata din Prejmer, cea evanghelica din Bistrita, precum si ultimul pod de lemn acoperit ramas in Romania, cel din localitatea Cosbuc.


Castelul Banffy din Rascruci . 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 



Bisierica Barsana Maramures. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 

Pentru Cronicarii Digitali vechi si noi, explorarea patrimoniului a continuat cu Heritage Trip Sulina - plin de peripetii atat pe uscat, cat si in rezervatia Delta Dunarii. Au vizitat satul lui Ivan Pataichin, Mila 23, cu casute intr-un albastru care ii protejeaza pe localnici de tantari.

In Letea au vazut cai salbaticiti care alearga liberi prin padurea unica in Europa, iar pe canalele Deltei, printre stufaris si ape verzui, au fotografiat pasari gratioase cu statut protejat. Sulina, singurul oras din cea mai mare Delta a Europei, le-a adus aminte de un trecut cosmopolit al unui port odinioara faimos.


Far Sulina. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 


Padurea Letea. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 



Sat Letea. 
Credit: Cronicari Digitali Zaga Brand 

Aventura Cronicarilor Digitali nu se termina aici: concursul in care amatorii de poze cu patrimoniu isi pot etala talentele artistice pe Instagram, utilizand #CronicariDigitali, merge mai departe pana pe 12 octombrie. In 2018, lumea digitala si cea a patrimoniului isi unesc iar fortele intr-un Heritage Instameet programat pe 20 octombrie, care va deschide portile unor cladiri mai putin accesibile din Bucuresti.

Mai mult despre proiectul Cronicari Digitali

Mai mult despre Zaga Brand,

Mai mult in PR, Conturi


PUBLICITATE: