Buget: 500.000 EUR. Piata: 1,5 Mil. Hectolitri. Staropramen intra pe piata Ursus, Holsten si Ciuc.
Miercuri, 20 Iulie 2011
( AdPlayers, Iulian Toma )

Estimata la o piata de 1,5 Mil. Hectolitri de bere, producatorul Bergenbier S.A intra pe segmentul berilor Ursus (Ursus Breweries), Holsten (Tuborg Romania) si Ciuc ( Heineken Romania ) cu marca de origine ceheasca Staropramen.

Piata “core plus” in care a intrat Steropramen este aproximata la un procent de 10% din totalul vanzarilor de bere in Romania, volum estimat la 15 Mil. Hectolitri. Segmentul in care a intrat berea de origine ceha este reprezentat de marci pozitionate peste segmentul berilor populare, “felie” de piata din care face parte si brandul Bergenbier al aceluiasi producator.

Buget de lansare: 500.000 EUR

Oficialii marcii de bere au afirmat pentru AdPlayers ca Staropramen are vanzari de nivel international de cateva milioane de hectolitri pe an. Marca ataca piata romaneasca cu pozitionarea “Berea Pragheza numarul 1’ si sloganul “Spiritului orasului Praga.

Cu o creatie semnata de Passion Communications din Praga, o agentie de publicitate din tara de origine a marcii, comunicarea pentru piata romaneasca a berii Staropramen este administrata de agentiile locale Lowe & Partners (adaptare creatie si strategie) si Initiative (media).

Tiberiu Mercurian (foto), Marketing Director la Bergenbier SA nu a dezvaluit bugetul de comunicare, insa a afirmat ca prima campanie va dura intre 6 si 8 saptamani si va fi declinata in principal pe media TV si online. Potrivit unor surse AdPlayers din piata de publicitate, bugetul de lansare este de aproximativ 500.000 EUR.

Intampinata cu “impresii bune”

Produsa in fabrica Bergenbier S.A. in ultimele 2 saptamani, potrivit responsabilului de marketing, Staropramen a fost intampinata foarte bine de catre publicul roman in punctele de distributie care au fost deja atinse.

“Primele impresii au fost foarte bune. Dupa o luna mai care nu a fost foarte calduroasa, credem ca alegerea lunii iulie a fost cea mai buna pentru lansarea pe piata romaneasca, unde credem ca vom creste”, a afirmat Tiberiu Mercurian. Responsabilul de marketing Bergenbier SA a evitat sa dezvaluie obiectivele Staropramen privind cota de piata in vanzari pentru urmatoarea perioada.

Staropramen este disponibila deocamdata la sticle de 0,33 litri si 0,5 litri, si are distributie nationala incepand de la magazinele de tip hipermarket, pana la segmentul Horeca in care sunt prezente marcile Bergenbier SA.

Intrebat daca Staropramen va ataca si segmentul de PET la 1 Litru, Tiberiu Mercurian a afirmat pentru AdPlayers ca nu exclude acest lucru, insa a evitat sa se pronunte in privinta orizontului de timp in care ar putea sa introduca acest ambalaj.

Scaderi in linie la bere

Potrivit lui Mercurian, piata de bere a scazut in 2010 cu 2% comparativ cu anul 2009, un procent “in linie” cu asteptarile producatorului in conditii de criza. Responsabilul de marketing a evitat sa formuleze o evolutie a pietei in urmatoarea perioada, spunand ca aceasta va depinde de o serie intreaga de factori - de la conditiile economice ale populatiei, pana la caldura de afara sau anunturile de reglementari fiscale privind TVA-ul.

Mai mult in Conturi


PUBLICITATE: