Work From Home cu McCann PR Teams. Ada Brutaru, Head of Digital Innovation: Tranzitia catre full-time ,,work from home" a fost una rapida
Marti, 14 Aprilie 2020

 

Work From Home cu McCann PR. Ada Brutaru, Head of Digital Innovation: Tranzitia catre full-time ,,work from home a fost una rapida

,,Cu infrastructura IT existenta, cu informatiile legate de proiecte stocate in cloud si disponibile practic de oriunde, ne-a luat doar cateva ore sa ne organizam, timp in care ne-am asigurat ca aplicatia Microsoft Teams era instalata pe fiecare dispozitiv” spune sefa proiectului McCann PR Teams de implementare a instrumentului digital de lucru la distanta.

AdPlayers. info

Ca multe alte organizatii din lume care au fost nevoite sa treaca peste noapte la ,,Work From Home” / ,,lucrul de acasa” si echipa McCann PR lucreaza din 12 martie de la distanta. Pregatita de trei ani sa lucreze in mediul digital, agentia condusa de Imola Zoltan a trecut rapid la intalniri cu clientii in spatiul virtual.

,,Tranzitia catre full-time ,,work from home a fost una rapida” spune Ada Brutaru, Head of Digital Innovation, McCann PR. ,,Cu infrastructura IT existenta, cu informatiile legate de proiecte stocate in cloud si disponibile practic de oriunde, ne-a luat doar cateva ore sa ne organizam, timp in care ne-am asigurat ca aplicatia Microsoft Teams era instalata pe fiecare dispozitiv”

,,Ne derulam activitatea intr-un ritm cat se poate de firesc”

,,O afirmatie destul de populara spune ca avem nevoie de 21 de zile pentru a ne forma un obicei nou. Noi suntem deja in ziua 23 de cand lucram de acasa (incepand cu 12 martie) si ne derulam activitatea intr-un ritm cat se poate de firesc. Cu siguranta, nu este usor. Ne lipseste interactiunea umana directa, dar tot atat de sigur este si faptul ca aceasta perioada isi va pune amprenta asupra modului in care ne vom desfasura activitatea dupa ce vom fi depasit contextul distantarii sociale”

Ada Brutaru, Head of Digital Innovation, McCann PR dezvaluie in AdPlayers cum lucreaza agentia in mediul digital, in contextul distantarii sociale dintre oameni in care sunt nevoite sa functioneze multe dintre organizatiile din marketing si comunicare.

AdPlayers: Cum a aparut implementarea unei astfel de platforme de lucru in actualul context de distantare sociala cunoscut in comunitatea de servicii de marketing si comunicare din intreaga lume sub numele ,,Work From Home"?

Ada Brutaru, McCann PR: Am fost intr-o pozitie “fericita” (daca ceva poate fi astfel numit in aceasta perioada), fiind deja pregatiti sa lucram de acasa, desi nu era ceva ce alegeam sa facem atat de des. Am facut tranzitia catre cloud si digitalizarea acum trei ani, in ideea ca doream sa ne indreptam catre un stil de munca flexibil, un mai bun management al datelor cat si din nevoia de a obtine o conformitate din punct de vedere GDPR. Acum, suntem extrem de recunoscatori pentru tot efortul depus la acea vreme.

Astfel, tranzitia catre full-time ,,work from home a fost una rapida. Cu infrastructura IT existenta, cu informatiile legate de proiecte stocate in cloud si disponibile practic de oriunde, ne-a luat doar cateva ore sa ne organizam, timp in care ne-am asigurat ca aplicatia Microsoft Teams era instalata pe fiecare dispozitiv. In paralel, am pregatit o serie scurte tutoriale video pentru oricine simtea nevoia unor detalii suplimentare legate de aplicatie si modul sau de utilizare. Astazi avem un canal de Teams dedicat unde oricine din echipa poate pune intrebari legate de diferitele functionalitati ale aplicatiei.

AdPlayers: De cand lucrati si in ce constau activitatile care se pot derula cu o astfel de platforma, atat intern intre membrii echipei, cat si extern, in relatia cu clientii si serviciile oferite de catre agentie?

Ada Brutaru, McCann PR: In Romania, munca de acasa este mult mai putin obisnuita decat in tarile din vestul Europei sau US. Insa incepand cu 10 martie, cand Ministerul Muncii si Protectiei Sociale a recomandat, in scop preventiv, ca firmele sa permita angajatilor sa lucreze de acasa, in contextul aparitiei riscului de imbolnavire cu COVID-19, milioane de romani se confrunta cu argumente pro si contra ale noului mod de a lucra de la distanta.

In toata aceasta perioada, am intalnit persoane care admit ca se simt distrase de membrii familiei ramasi si ei acasa, spunand ca le este greu sa se concentreze, unii reusesc mai greu sa isi delimiteze sarcinile de lucru de activitatile personale ajungand sa se simta epuizati la sfarsitul zilei, in timp ce altii imbratiseaza aceasta experienta, bucurandu-se de timpul economisit care ar fi fost petrecut in trafic sau de o mai mare flexibilitate in organizarea timpului de lucru. Mi-a placut foarte mult disclaimer-ul din bara de stare din Teams al unei colege care spunea este posibil sa primim mesaje de la ea in afara orelor obisnuite de program si ne ruga sa le avem in vedere numai in timpul obisnuit de lucru.

O afirmatie destul de populara spune ca avem nevoie de 21 de zile pentru a ne forma un obicei nou. Noi suntem deja in ziua 23 de cand lucram de acasa (incepand cu 12 martie) si ne derulam activitatea intr-un ritm cat se poate de firesc. Cu siguranta, nu este usor. Ne lipseste interactiunea umana directa, dar tot atat de sigur este si faptul ca aceasta perioada isi va pune amprenta asupra modului in care ne vom desfasura activitatea dupa ce vom fi depasit contextul distantarii sociale. Probabil vom apela mult mai des la intalniri virtuale ca mod de a economisi timp. Cu siguranta vom continua sa lucram colaborativ alaturi de clientii agentiei prin intermediul platformei.

AdPlayers: Cum arata o zi de lucru ,,Work from Home" la McCann PR cu Teams?

Ada Brutaru, McCann PR: Teams permite sa ne indeplinim multe activitati esentiale chiar daca lucram de la distanta. Discutam one on one, facem intalniri de echipa, folosim apeluri video in intalnirile cu clientii, furnizorii si partenerii. Am organizat cu succes briefing-uri media, strategii de comunicare in timp de criza, inclusiv prezentari de pitch. Pentru a mentine spiritul de echipa, avem chiar si intalniri informale la cafea.

AdPlayers: Cum evaluati activitatile derulate cu sprijinul unei astfel de platforme, in contextul in care echipele trebuie sa lucreze o perioada doar de la distanta?

Ada Brutaru, McCann PR: Lucrul esential este sa ramanem in legatura unii cu ceilalti, sa ne asiguram ca oamenii continua sa se simta conectati. Este un moment in care granitele dintre casa, munca si familie se estompeaza foarte usor. Trebuie sa avem o rutina legata de acest nou mod de a lucra care sa ne ajute sa ramanem productivi fara a ne simti coplesiti - pastrarea moralului ridicat in echipa este esential pentru ca activitatile desfasurate sa se pastreze la aceleasi standarde ridicate de executie.

AdPlayers: Cum au primit si apreciaza clientii derularea activitatilor in relatia cu agentia, prin intermediul platformei Teams?

Ada Brutaru, McCann PR: Celor dintre noi care lucram in zona de comunicare ne place sa credem ca suntem mai „conectati” la public, prin natura activitatii, decat specialistii din multe alte sectoare. Obiectivul nostru este sa intelegem obiectivele de comunicare ale clientilor si sa ii ajutam sa construiasca branduri care satisfac nevoile reale ale consumatorilor lor independent de context.

In acest moment, cand fiecare business invata sa navigheze prin starea de incertitudine economico-sociala, este mai important ca niciodata sa fim aproape de clienti si nevoile lor. 

Cred ca acestia apreciaza modul facil de conectare la platforma cat si eficienta intalnirilor virtuale. Participantii se pot alatura unei intalniri audio sau video cu usurinta de pe mobil, tableta sau laptop. Nu trebuie sa fie membri ai companiei noastre si nici nu e nevoie sa aiba un cont propriu de Teams - pentru a se alatura unei intalniri in Teams. Trebuie doar sa se uite in invitatia din calendar si sa acceseze un link la momentul intalnirii.”

Intr-o perioada in care, incepand cu doctorii si personalul de ordine publica pana la lucratorii din magazinele alimentare, farmacii sau din agricultura, oamenii sunt nevoiti sa lucreze pentru insanatosirea societatii, seria de articole AdPlayers ,,Work From Home” isi propune sa promoveze demersul de organizatiilor din marketing si comunicare ce ,,Lucreaza De Acasa”.

Cum lucrati in contextul de distantare sociala intre oameni, ce instrumente utilizeaza echipele, cum arata o zi de lucru in ,,Work From Home”, cum sunt evaluate activitatile sau cum apreciaza clientii si partenerii instrumentele de lucrula distanta, sunt intrebari la care asteptam raspunsuri pe care le veti vedea in AdPlayers in seria de articole cu acelasi nume. ,,Work From Home”.

Mai mult in Business, Work From Home, AdPlayersREPORT, PR


PUBLICITATE: