Unilever inchide subiectul cu Promotia "nu se mai face"
Marti, 14 Aprilie 2009
 (AdPlayers.ro, Iulian Toma)

„In perioada 2008-2009, Unilever South Central Europe nu a anulat nicio licitatie, toate licitatiile desfasurate de companie fiind organizate in conformitate cu procedurile interne”, au afirmat pentru AdPlayers responsabilii de comunicare Unilever, intrebati daca in cursul anului precedent au anulat licitatii pentru proiectele de comunicare.

 „Toate agentiile care au participat la licitatiile Unilever SCE au primit raspunsuri scrise personalizate”, mai precizeaza reprezentantii Unilever, pentru AdPlayers, privind posibilitatea unui raspuns neoficial la una din licitatiile recente.

Responsabilii de relatii publice  ai companiei mai spun ca „selectarea furnizorilor Unilever se face in conformitate cu procedurile de achizitii ale companiei” si ca procesul de cumparare de media de catre companiile Unilever se desfasoara prin agentiile castigatoare ale licitatiilor internationale. "Pentru Europa de Vest si Europa Centrala si de Sud, aceasta companie este Mindshare”, subliniaza investitorul in comunicare, intr-un raspuns remis de Alexandra Olaru, HR & Communications Director al companiei.

„Unilever isi trateaza cu respect angajatii si partenerii de afaceri, in conformitate cu prevederile Codului Principiilor de Afaceri, document care este parte a fiecarui contract semnat de compania Unilever. Unilever SCE isi desfasoara activitatea respectand prevederile legale din Romania si Uniunea Europeana”, conchid reprezentantii companiei pentru AdPlayers.

Raspunsul Unilever isi propune sa multumeasca demersul de transparenta initiat de AdPlayers privind una din licitatiile de publicitate din toamna anului trecut. Potrivit unor surse din piata de publicitate, inclusiv unul din martorii procesului de selectie, Unilever ar fi organizat in toamna anului trecut o licitatie in urma careia raspunsul companiei ar venit pe cale neoficiala si ar fi fost „Promotia nu se mai face”.

Pe langa nemultumirile unor agentii ce refuza in mod firesc sa faca vreun comentariu oficial date fiind clauzele de confidentialitate, in urma investigatiei AdPlayers, raman cateva semne de intrebarem cum ar fi furnizarea unor raspunsuri privind cele mai recente procese de licitatii si castigatorii acestora. 

Un bun exemplu de comunicare in privinta unor decizii ale companiei se regasesc din plin chiar pe site-ul unilever.com, cum ar fi sa spunem despre desemnarea agentiei Mindshare pentru contul de media, in 2004:
Unilever awards European media planning & buying account to MindShare
 

Mai jos, intrebarile AdPlayers la care au raspuns, din pacate partial, reprezentantii Unilever:

1. Cum comentati informatiile privind licitatia Unilever care ar fi avut loc la sfarsitul anului 2008, in lunile septembrie - octombrie?

2. Ar putea avea legatura promotia de la inceputul anului 2009 ce are ca premii pandantive de aur, cu proiectul licitatiei din septembrie - octombrie despre care vorbeste "Martorul" licitatiei din toamna?

3. Cum a fost desemnata agentia de publicitate care a castigat administrarea proiectului pentru promotia care se desfasoarsa la inceput de 2009, si cine a facut parte din staff-ul decizional – vechiul marketing director sau noul oficial de marketing numit?

4. Ce agentie de media administreaza bugetul de media al promotiei de la inceputul acestui an?

5. Cine este furnizorul pandantivelor din aur din promotia din 2009, si cum a fost selectat acesta?

PUBLICITATE: